Jačmeniská

27.07.19
Pri výstupe na Suchý vrch z Liešťan som v lokalite zvanej Jačmeniská prechádzal vedľa prístrešku, ktorý okrem ochrany pred zhoršeným počasím v pohode pojme aj pútnikov na nocľah. Chodník tu križuje širokú zvážnicu, priestor pre drevosklad je momentálne nevyužitý. Kryté prístrešie neďalekej chatky kapacitu ešte zvyšuje.

Nachádza sa v južnej časti Strážovských vrchov, v masíve dlhého hrebeňa, tiahnuceho sa od Homôľky až k Bánovciam nad Bebravou. Prechádza okolo neho modro značený turistický chodník z Lomnice (časť obce Liešťany) na najvyšší vrch tohto hrebeňa - Suchý vrch (1028 m).

• z Liešťan po modrej, 1.10 h,
  • zo Suchého vrchu po modrej, 0.45 h,
  • z Nitrianskeho Rudna po zelenej a červenej cez Kšiniansku poľanu a Suchý vrch, 3.55 h,
  • z Kšinnej po zelenej a červenej cez Kšiniansku poľanu a Suchý vrch, 3.35 h,
  • zo Závady pod Čiernym vrchom po zelenej a červenej cez Pod Capárkou a Suchý vrch, 3.45 h,
  • z Valaskej Belej po zelenej a červenej cez Pod Capárkou a Suchý vrch, 3.30 h.

Stavba je celodrevená, s pôdorysom asi 6 x 4 metre. Stĺpy z guľatiny nesú krov, sedlová strecha je pokrytá vlnitým eternitom v dobrom stave. Podlahu tvorí len udupaná hlina, predná strana je nekrytá, bočné čiastočne, v zadnej časti obrátenej k lesu je vytvorená vyvýšená plošina, umožňujúca pohodlné ležovisko pre dve osoby. Ostatní sa musia uskromniť na podlahe pomedzi pevne zabudované lavice so stolom.

Pár metrov od prístreška sa nachádza lesnícka chatka. Je uzamknutá, ale jej kryté bočné prístrešie s doštenou podlahou po uprataní dokáže prichýliť ďalších 4 - 6 osôb. Žiadne náznaky o existencii vodného zdroja v okolí som nenašiel. V tunajšej GPS databáze je vložený prameň na tejto polohe bez akéhokoľvek komentára, ak o ňom viete viac, napíšte do diskusie.

Jačmeniská 27/07/19 00:00 nová téma

Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Belá – Belianske skaly – Terchová Tradičné koncoročné stretnutie autorského kolektívu sa konalo znova pod Malou Fatrou. A tradične sme sobotnú túru absolvovali vo dvojici s Mirom. Keď som mu v predvečer predstavil môj plán, vravím mu: "Asi Ťa tento rok sklamem, bude to taká seniorská trasa podhorím..." Ale nakoniec sme boli spokojní. 29/12/19 Michal Bukvai Malá Fatra
Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč

Útulňa Barborka na Lenivej Výstavba na Lenivej sa nedávno "preslávila" stavebnou aktivitou armádneho generála. Na mieste niekdajšej vojenskej chaty Barbora sa rozhodol postaviť súkromný rekreačný objekt. Aby sa upokojil rozruch okolo kontroverznej výstavby na území Národného parku Nízke Tatry, tak generál pre verejnosť vybudoval v sedle Lenivej malú turistickú útulňu Barborka. dnes Tomáš Trstenský Nízke Tatry
Rada Ako chodiť na túry v čase koronavírusu – odporúčania vedcov Epidémia koronavírusu aktuálne ovplyvňuje naše bežné fungovanie vrátane voľnočasových aktivít. Čo znamená pre turistov, horolezcov či skialpinistov? V článku si povieme viac o tom, či môžete chodiť do prírody individuálne, nosiť pri túre rúško a aké ďalšie opatrenia treba dodržiavať. Pripravili sme pre vás aj prehľad aktuálnych obmedzení. Nezabudnite na to, že počas túr nemôžete počítať s obvyklým občerstvením a strechou nad hlavou na väčšine horských chát či útulní. Zoznam uzatvorených chát sa nachádza na konci článku. 16/03/20 Soňa Mäkká Zdravie
Správa HZS uzavrela ferraty, ale bežný pohyb ľuďom zakazovať nechce Horská záchranná služba sa rozhodla do odvolania uzatvoriť všetky slovenské ferraty kvôli koronavírusu. Reálne sa teraz opatrenie týka len ferraty HZS na Martinské hole, ktorá by štandardne bola otvorená. Ostatné ferraty, teda na Skalke v Kremnických vrchoch, Dve veže v Liptovských Revúcach a ferrata Kyseľ v Slovenskom raji sú v tomto období uzatvorené z dôvodu ochrany prírody, najmä kvôli hniezdeniu vtákov. včera Soňa Mäkká Správy

Jačmeniská 27/07/19 00:00 nová téma
    • Strážovské vrchy: pod Suchým vrchom (hrebeň Rokoša) v lokalite Jačmeniská pri križovaní lesných ciest

• Liešťany (bus) - Suchý vrch (modrá značka za 1 hodinu)