Jačmeniská

27.07.19
Pri výstupe na Suchý vrch z Liešťan som v lokalite zvanej Jačmeniská prechádzal vedľa prístrešku, ktorý okrem ochrany pred zhoršeným počasím v pohode pojme aj pútnikov na nocľah. Chodník tu križuje širokú zvážnicu, priestor pre drevosklad je momentálne nevyužitý. Kryté prístrešie neďalekej chatky kapacitu ešte zvyšuje.

Nachádza sa v južnej časti Strážovských vrchov, v masíve dlhého hrebeňa, tiahnuceho sa od Homôľky až k Bánovciam nad Bebravou. Prechádza okolo neho modro značený turistický chodník z Lomnice (časť obce Liešťany) na najvyšší vrch tohto hrebeňa - Suchý vrch (1028 m).

• z Liešťan po modrej, 1.10 h,
  • zo Suchého vrchu po modrej, 0.45 h,
  • z Nitrianskeho Rudna po zelenej a červenej cez Kšiniansku poľanu a Suchý vrch, 3.55 h,
  • z Kšinnej po zelenej a červenej cez Kšiniansku poľanu a Suchý vrch, 3.35 h,
  • zo Závady pod Čiernym vrchom po zelenej a červenej cez Pod Capárkou a Suchý vrch, 3.45 h,
  • z Valaskej Belej po zelenej a červenej cez Pod Capárkou a Suchý vrch, 3.30 h.

Stavba je celodrevená, s pôdorysom asi 6 x 4 metre. Stĺpy z guľatiny nesú krov, sedlová strecha je pokrytá vlnitým eternitom v dobrom stave. Podlahu tvorí len udupaná hlina, predná strana je nekrytá, bočné čiastočne, v zadnej časti obrátenej k lesu je vytvorená vyvýšená plošina, umožňujúca pohodlné ležovisko pre dve osoby. Ostatní sa musia uskromniť na podlahe pomedzi pevne zabudované lavice so stolom.

Pár metrov od prístreška sa nachádza lesnícka chatka. Je uzamknutá, ale jej kryté bočné prístrešie s doštenou podlahou po uprataní dokáže prichýliť ďalších 4 - 6 osôb. Žiadne náznaky o existencii vodného zdroja v okolí som nenašiel. V tunajšej GPS databáze je vložený prameň na tejto polohe bez akéhokoľvek komentára, ak o ňom viete viac, napíšte do diskusie.

Jačmeniská 27/07/19 00:00 nová téma

Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Belá – Belianske skaly – Terchová Tradičné koncoročné stretnutie autorského kolektívu sa konalo znova pod Malou Fatrou. A tradične sme sobotnú túru absolvovali vo dvojici s Mirom. Keď som mu v predvečer predstavil môj plán, vravím mu: "Asi Ťa tento rok sklamem, bude to taká seniorská trasa podhorím..." Ale nakoniec sme boli spokojní. 29/12/19 Michal Bukvai Malá Fatra
Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč

Rada Ako a kam na turistiku cez Veľkú Noc počas epidémie koronavírusu Hoci vláda obmedzila cez blížiace sa veľkonočné sviatky pohyb ľudí a prikázala im zdržiavať sa vo svojom okrese, mnohí turisti majú to šťastie, že v ich okrese sa nachádza niektoré z našich početných horstiev. Predpovede počasia na veľkonočné obdobie sú také, že turisti bývajúci v nížinách zrejme obohatia svoj slovník o niekoľko neslušných slov. Tí ostatní sa pravdepodobne vo väčšej miere vyberú do okolitých hôr. Prinášame vám súbor opatrení, ako sa správať pri túrach tak, aby ste seba ani ostatných nenakazili koronavírusom. dnes Soňa Mäkká Poradca
Túra Macedónske paberky Desaťdňová návšteva Severného Macedónska sa uskutočnila ešte na jar v roku 2016, ktorej hlavnými cieľmi boli ľudoprázdne končiny pohorí Šar planina a Galičica s prechodom od jazera Ohrid k Prespanu. Nech je inšpiráciou pre podobný okruh západnou polovicou balkánskej krajiny. včera Marek Súľovský Svet
Túra Ako sme sa motali Štiavnickými vrchmi - 1. časť Za cieľ tohtoročného jarného vandru sme si zvolili Štiavnické vrchy. Slovo „jarný“ však tento rok začiatkom mája bolo treba brať s poriadnou rezervou. Príroda sa totiž tento rok zbláznila ešte viac ako po iné roky a zo zimy sme skočili rovno do leta. Stromy zakvitli už v apríli a v máji sme tu mali hotové leto s 30-stupňovými teplotami. Kým po iné roky sme sa v tomto termíne vytešovali z jarnej chrumkavej zelenej farby lístia a postupne sa s nadmorskou výškou prebúdzajúcu krajinu, teraz sme vyhľadávali tieň a schovávali sa pred páliacim slnkom. 06/04/20 Zdeno Vasilišin Štiavnické vrchy

Jačmeniská 27/07/19 00:00 nová téma
    • Strážovské vrchy: pod Suchým vrchom (hrebeň Rokoša) v lokalite Jačmeniská pri križovaní lesných ciest

• Liešťany (bus) - Suchý vrch (modrá značka za 1 hodinu)