Jačmeniská

27.07.19
Pri výstupe na Suchý vrch z Liešťan som v lokalite zvanej Jačmeniská prechádzal vedľa prístrešku, ktorý okrem ochrany pred zhoršeným počasím v pohode pojme aj pútnikov na nocľah. Chodník tu križuje širokú zvážnicu, priestor pre drevosklad je momentálne nevyužitý. Kryté prístrešie neďalekej chatky kapacitu ešte zvyšuje.

Nachádza sa v južnej časti Strážovských vrchov, v masíve dlhého hrebeňa, tiahnuceho sa od Homôľky až k Bánovciam nad Bebravou. Prechádza okolo neho modro značený turistický chodník z Lomnice (časť obce Liešťany) na najvyšší vrch tohto hrebeňa - Suchý vrch (1028 m).

• z Liešťan po modrej, 1.10 h,
  • zo Suchého vrchu po modrej, 0.45 h,
  • z Nitrianskeho Rudna po zelenej a červenej cez Kšiniansku poľanu a Suchý vrch, 3.55 h,
  • z Kšinnej po zelenej a červenej cez Kšiniansku poľanu a Suchý vrch, 3.35 h,
  • zo Závady pod Čiernym vrchom po zelenej a červenej cez Pod Capárkou a Suchý vrch, 3.45 h,
  • z Valaskej Belej po zelenej a červenej cez Pod Capárkou a Suchý vrch, 3.30 h.

Stavba je celodrevená, s pôdorysom asi 6 x 4 metre. Stĺpy z guľatiny nesú krov, sedlová strecha je pokrytá vlnitým eternitom v dobrom stave. Podlahu tvorí len udupaná hlina, predná strana je nekrytá, bočné čiastočne, v zadnej časti obrátenej k lesu je vytvorená vyvýšená plošina, umožňujúca pohodlné ležovisko pre dve osoby. Ostatní sa musia uskromniť na podlahe pomedzi pevne zabudované lavice so stolom.

Pár metrov od prístreška sa nachádza lesnícka chatka. Je uzamknutá, ale jej kryté bočné prístrešie s doštenou podlahou po uprataní dokáže prichýliť ďalších 4 - 6 osôb. Žiadne náznaky o existencii vodného zdroja v okolí som nenašiel. V tunajšej GPS databáze je vložený prameň na tejto polohe bez akéhokoľvek komentára, ak o ňom viete viac, napíšte do diskusie.

Jačmeniská 27/07/19 00:00 nová téma

Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Túra Roháče – Baníkov a Tri kopy Letné horúčavy pominuli a s nimi aj búrky na horách, ktoré v auguste hrozili takmer každodenne. Na prvý septembrový týždeň predpovede hlásili stabilné slnečné počasie, ale už v piatok mal opäť od západu prechádzať front. Našťastie, keď má človek za šéfa turisticky naladeného človeka, nie je problém uvoľniť sa aj v pracovný deň. Nakoniec si voľno vybavil aj samotný šéf a operatívne sme sa dohodli na štvrtok. 23/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Prístrešok Chata Závršie Počas putovania Bielymi Karpatmi a Chvojnickou pahorkatinou som si spravil okruh zo Sobotišťa. Pod Uchánkom je možnosť nocľahu v obnovenej útulni. Jedinou nevýhodou je neprítomnosť vodného zdroja. Pri klesaní do doliny potoka Teplica som v lokalite Závršie natrafil na chátrajúcu poľovnícku chatu s voľne prístupnou terasou. Môže poslúžiť ako alternatíva, ak niekto nestíha pod Uchánok. 05/10/19 Michal Bukvai Myjavská pahorkatina, Záhorie

Túra Važecká dolina s deťmi Uznávam, že názov článku je trochu zavádzajúci, keďže Važecká dolina je jediná z hlavných vysokotatranských dolín, ktorej dnom nevedie turistický chodník. Po jej západnom okraji však vedie chodník na Kriváň, ktorý umožňuje množstvo pohľadov do doliny, dávajúc tak príležitosť dostatočne ju spoznať. V rámci nášho rodinného spoznávania tatranských dolín využívame túto možnosť a v jeden horúci letný deň sa vyberáme do „odľahlejšej“ časti Tatier. Našim cieľom nie je Kriváň, ten je zatiaľ privysoko, skôr ide o to nestratiť v horúcom lete kondíciu a zároveň sa trochu schladiť na nejakom peknom mieste vo výškach niekde nad kosodrevinou. dnes Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Podcast O Geocachingu s Matúšom Morongom Geocaching je hra založená na hľadaní skrýš pomocou GPS. Pôvodne išlo o malú komunitnú záležitosť, museli ste totiž mať GPS prístroj, ktorý nebol práve lacný. Tak sa ku Geocachingu dostávali najmä turisti, ktorí mali takýto prístroj kvôli navigácii v horách. Zásadnejší prienik do mainstreamu prišiel s nástupom smartfónov. V dvanástej epizóde podcastu HIKING.SK sme sa rozprávali s Matúšom Morongom, našim autorom. Je dlhoročným kešerom, aktuálne pôsobí ako reviewer a medzi kešermi je známy pod nickom Rikitan. včera Ľubomír Mäkký Rozhovory
MTB Čiernohuzec - cyklookruh z Levoče Tiché Levočské vrchy predstavujú vďaka dobrým cestám a mimoriadne zaujímavým lokalitám ideálny priestor pre atraktívnu cykloturistiku. Na trase môžeme objavovať ich donedávna utajenú krásu, pričom vyjdeme na tri vrcholy: Jankovec, Chmeľov a Čiernohuzec. dnes Karol Mizla Levočské vrchy

Jačmeniská 27/07/19 00:00 nová téma
    • Strážovské vrchy: pod Suchým vrchom (hrebeň Rokoša) v lokalite Jačmeniská pri križovaní lesných ciest

• Liešťany (bus) - Suchý vrch (modrá značka za 1 hodinu)