Suchý vrch

03.08.19
Na hrebeni Rokoša priamo na vrchole Suchého vrchu vybudovali Lesy SR (v spolupráci s Lesmi ČR) prístrešok. Využité boli prostriedky z Európskeho fondu regionálneho rozvoja. Pri putovaní Strážovskými vrchmi sa môže hodiť ako úkryt pred nečasom, v núdzi aj na prenocovanie.

Nachádza sa v južnej časti Strážovských vrchov, v masíve dlhého hrebeňa, tiahnuceho sa od Homôľky až k Bánovciam nad Bebravou, priamo na najvyššom bode tohto hrebeňa - Suchom vrchu (1028 m). Hrebeňom vedie červeno značený turistický chodník z Uhrovca cez Jankov vŕšok a Rokoš až na Homôľku.

• z Liešťan po modrej, 2.15 h,
  • z Nitrianskeho Rudna po zelenej cez Kšiniansku poľanu (červená), 3.10 h,
  • z Kšinnej po zelenej cez Kšiniansku poľanu (červená), 2.50 h,
  • zo Závady pod Čiernym vrchom po zelenej cez Pod Capárkou (červená), 3.00 h,
  • z Valaskej Belej po zelenej cez rázc. Pod Capárkou (červená), 2.45 h.

Stavba je momentálne tesne pred dokončením (aspoň dúfam, že drobnosti budú ešte dokončené). Je to celodrevený prístrešok s pôdorysom asi 6 x 3 metrov, sedlová strecha je pokrytá asfaltovou imitáciou šindľa. Podlaha je zatiaľ v pôvodnom stave terénu (dosť nerovný kamenistý povrch), čo limituje možnosť pohodlnejšieho uloženia na nocľah. Možno budovatelia vytvoria rovnú podlahu z dosák. Jedna z dlhších stien a polovice kratších sú obložené doskami v plnej výške, zvyšok do polovice s vynechaním vstupného otvoru. Interiér vypĺňa drevený stôl s dvomi lavicami.

Vrchol Suchého vrchu je zalesnený a neposkytuje žiadny výhľad do okolia, na tyči je umiestnená schránka s vrcholovou knihou. V bezprostrednej blízkosti samozrejme žiaden vodný zdroj nenájdete, pre prípadný nocľah si vodu treba priniesť. Blízko prístreška sa nachádza staršie ohnisko s kladami na sedenie.

Suchý vrch 03/08/19 00:00 nová téma

Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Prístrešok Pod Krkavou skalou Po dlhšom čase som si ako prístup na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry zvolil zelenú značku z Ružomberka ponad Vlkolínec. Celý čas som šliapal hustou hmlou s dohľadnosťou len pár desiatok metrov. Zrovna keď som dorazil k malej kaplnke, hmla sa začala trhať a povyše na okraji lesa som zbadal prístrešok. 23/11/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry

Skialp Na pásoch cez Železnú bránu a sedlo Váhy Je smutný, dlhý a zasoplený november. Zimné radovánky nie a nie začať. V rámci starostlivosti o spomienkový optimizmus snorím medzi fotkami so snehovými a ľadovými scenériami. A tu, aha, aká pekná skialpovačka z februára roku 2017... dnes Michal Diviak Vysoké a Belianske Tatry
Túra Jaskyňa v Skalke - tip na výlet s deťmi na Spiši Našu trilógiu hľadania verejnosti voľne prístupných jaskýň Belianských Tatier a Spišskej Magury zavŕšime Jaskyňou v Skalke. Ide o poslednú sprístupnenú jaskyňu v rámci danej lokality. Neobmedzený pohyb pri pátraní nám zabezpečí fakt, že sa budeme nachádzať mimo ochranného pásma Pieninského národného parku. včera Roman Matkovčík Jaskyne
Podcast Lofoty: Voda bola úplne všade, aj tam kde sme nechceli Či ide o Aljašku alebo Škandináviu, na severských destináciách fasicuje veľkosť krajiny a počas túr odľahlosť od civilizácie v porovnaní so slovenskými horami, či Alpami. V 13. epizóde HIKING podcastu sa rozprávame o Nórsku, ktoré k severskej odľahlosti pridáva ďalší rozmer – more. Reč je konkrétne o trekkingu na Lofotoch a hosťami sú Kika Miholeková s Palim Olejníkom, ktorí boli na týchto ostrovoch začiatkom septembra tohto roka. včera Ľubomír Mäkký Rozhovory

Suchý vrch 03/08/19 00:00 nová téma
    • Strážovské vrchy: Suchý vrch (hrebeň Rokoša)