Suchý vrch

03.08.19
Na hrebeni Rokoša priamo na vrchole Suchého vrchu vybudovali Lesy SR (v spolupráci s Lesmi ČR) prístrešok. Využité boli prostriedky z Európskeho fondu regionálneho rozvoja. Pri putovaní Strážovskými vrchmi sa môže hodiť ako úkryt pred nečasom, v núdzi aj na prenocovanie.

Nachádza sa v južnej časti Strážovských vrchov, v masíve dlhého hrebeňa, tiahnuceho sa od Homôľky až k Bánovciam nad Bebravou, priamo na najvyššom bode tohto hrebeňa - Suchom vrchu (1028 m). Hrebeňom vedie červeno značený turistický chodník z Uhrovca cez Jankov vŕšok a Rokoš až na Homôľku.

• z Liešťan po modrej, 2.15 h,
  • z Nitrianskeho Rudna po zelenej cez Kšiniansku poľanu (červená), 3.10 h,
  • z Kšinnej po zelenej cez Kšiniansku poľanu (červená), 2.50 h,
  • zo Závady pod Čiernym vrchom po zelenej cez Pod Capárkou (červená), 3.00 h,
  • z Valaskej Belej po zelenej cez rázc. Pod Capárkou (červená), 2.45 h.

Stavba je momentálne tesne pred dokončením (aspoň dúfam, že drobnosti budú ešte dokončené). Je to celodrevený prístrešok s pôdorysom asi 6 x 3 metrov, sedlová strecha je pokrytá asfaltovou imitáciou šindľa. Podlaha je zatiaľ v pôvodnom stave terénu (dosť nerovný kamenistý povrch), čo limituje možnosť pohodlnejšieho uloženia na nocľah. Možno budovatelia vytvoria rovnú podlahu z dosák. Jedna z dlhších stien a polovice kratších sú obložené doskami v plnej výške, zvyšok do polovice s vynechaním vstupného otvoru. Interiér vypĺňa drevený stôl s dvomi lavicami.

Vrchol Suchého vrchu je zalesnený a neposkytuje žiadny výhľad do okolia, na tyči je umiestnená schránka s vrcholovou knihou. V bezprostrednej blízkosti samozrejme žiaden vodný zdroj nenájdete, pre prípadný nocľah si vodu treba priniesť. Blízko prístreška sa nachádza staršie ohnisko s kladami na sedenie.

Suchý vrch 03/08/19 00:00 nová téma

Prístrešok Chata Závršie Počas putovania Bielymi Karpatmi a Chvojnickou pahorkatinou som si spravil okruh zo Sobotišťa. Pod Uchánkom je možnosť nocľahu v obnovenej útulni. Jedinou nevýhodou je neprítomnosť vodného zdroja. Pri klesaní do doliny potoka Teplica som v lokalite Závršie natrafil na chátrajúcu poľovnícku chatu s voľne prístupnou terasou. Môže poslúžiť ako alternatíva, ak niekto nestíha pod Uchánok. 05/10/19 Michal Bukvai Myjavská pahorkatina, Záhorie
Prístrešok Chata Podhradská dolina Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne). 24/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). 17/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Recenzia Fjällräven Keb – trekingová bunda Má výstredný dizajn, netradičnú materiálovú skladbu, svojou funkčnosťou sa najviac podobá softshellkám a je súčasťou setu s rovnomennými trekingovými nohavicami. Výrobca ju označuje za letnú, no treba poznamenať, že leto myslí švédske. U nás je vhodná skôr do prechodných období jari a jesene, keďže však nie je nepremokavá, nesmie pršať. Môže však poriadne fúkať, na čo má aj prispôsobenú špeciálnu kapucňu. Pre túto sezónu bola aktualizovaná podobne ako nohavice Keb. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Reportáž S Mišom Diviakom o citlivom hospodárení v lese Súčasťou Strednej odbornej školy lesníckej v Banskej Štiavnici sú aj školské lesy Kysihýbel, ktoré slúžia budúcim lesníkom na praktické vyučovanie. Vedúcim školských lesov je Mišo Diviak, lesník, učiteľ a náš dlhoročný autor. Prešli sme sa po zrekonštruovanom náučnom chodníku Kysihýbel a hovorili nielen o tom, ako sa hospodári v tunajších lesoch, ale aj v lesoch všeobecne. včera Soňa Mäkká Reportáže
Túra Z Luhačovíc k Vlárskemu priesmyku Keď som písal príspevok z vlaňajšieho putovania Tri dni Valašskom z Luhačovíc do Ostravice a hľadal som prijateľnú formu záveru článku, zvolil som jeden slovný obrat. O trase, čo kamsi pokračuje a čo skadesi prišla. Bol to aj, ako som si následne uvedomil, určitý verejný prísľub. A záväzky je potrebné v slušnej spoločnosti plniť. Takže došlo aj na spoznanie neznámeho „skadesi“. Červenou značkou z Luhačovického Zálesí na východ, k juhovýchodnému rohu Valašska. 14/10/19 Vladimír Mikuš Česko

Suchý vrch 03/08/19 00:00 nová téma
    • Strážovské vrchy: Suchý vrch (hrebeň Rokoša)