Rokoš

17.08.19
Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí).

Nachádza sa v južnej časti Strážovských vrchov, v masíve dlhého hrebeňa Magury a Suchého vrchu, tiahnuceho sa od Homôľky až k Bánovciam nad Bebravou. Rokoš (1010 m) je významným vrcholom rázsochy hrebeňa, ktorým vedie červeno značený turistický chodník z Uhrovca cez Jankov vŕšok, Rokoš a Maguru až na Homôľku.

• z Uhrovca po červenej (cez Jankov vŕšok), 4.20 h,
  • z Diviackej Novej Vsi po modrej a červenej, 2.35 h,
  • z Nitrianskych Sučian po NCH Fraňa Madvu, modrej a červenej, 2.55 h,
  • z Horných Vesteníc po zelenej a červenej, 3.45 h,
  • z Dolných Vesteníc po žltej, zelenej a červenej, 4.00 h.

Stavba je celodrevená, šesť hranolov na betónových pätkách nesie sedlovú strechu pokrytú vlnitým plechom v dobrom stave. Podlaha nie je nijako upravená, interiér je tak či tak vcelku husto osadený pevne zabudovanými stolmi a lavicami naookolo (príliš úzkymi na spanie). Nejaké osoby v spacáku by sa tam však v núdzi pomestili. Do podkrovia vedie kovový rebrík, na doštenú plochu sa vojde odhadom šesť nocľažníkov.

Neďaleko prístreška je zriadené ohnisko s lavičkami. Vodu na vrchole samozrejme nenájdete, treba si ju doniesť. Asi 200 m na juhozápad sa na okraji lúky nachádza pamätník rodákom z Uhrovca - Ľudovítovi štúrovi a Alexandrovi Dubčekovi. Odtiaľ je tiež výhľad na juh a západ, samotný vrchol Rokoša je zalesnený, a teda bez výhľadov.

Rokoš 17/08/19 08:22 1 príspevok

Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Túra Roháče – Baníkov a Tri kopy Letné horúčavy pominuli a s nimi aj búrky na horách, ktoré v auguste hrozili takmer každodenne. Na prvý septembrový týždeň predpovede hlásili stabilné slnečné počasie, ale už v piatok mal opäť od západu prechádzať front. Našťastie, keď má človek za šéfa turisticky naladeného človeka, nie je problém uvoľniť sa aj v pracovný deň. Nakoniec si voľno vybavil aj samotný šéf a operatívne sme sa dohodli na štvrtok. 23/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Prístrešok Chata Závršie Počas putovania Bielymi Karpatmi a Chvojnickou pahorkatinou som si spravil okruh zo Sobotišťa. Pod Uchánkom je možnosť nocľahu v obnovenej útulni. Jedinou nevýhodou je neprítomnosť vodného zdroja. Pri klesaní do doliny potoka Teplica som v lokalite Závršie natrafil na chátrajúcu poľovnícku chatu s voľne prístupnou terasou. Môže poslúžiť ako alternatíva, ak niekto nestíha pod Uchánok. 05/10/19 Michal Bukvai Myjavská pahorkatina, Záhorie

PR Pozvanie na čaj v Maroku je príležitosť spoznať miestnych Korenistá exotika medzi púšťou a oceánom! Tisíce uličiek a ani jedna rovnaká! Cestovateľské kino v utorok 19. novembra v KC Dunaj vyzýva nasadnúť na lietajúci koberec a vojsť do labyrintu farieb, vzorov a vôní, v ktorom sa miesia kultúry arabského sveta, Afriky a Európy. Návštevníci budú mať možnosť nahliadnuť pod pokrievku tohto pestrého kultúrneho tajinu a ochutnať všetko, čo Maroko ponúka. Večerom bude sprevádzať skúsená cestovateľka Katarína Líšková. dnes sponzorovaný článok Festivaly a premietania
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Príbeh Večer pelendrekom, ráno metlou?! Som už postarší človek – čas uteká okolo mňa ako splašený kôň. Ale s tým už nič nenarobím. Sem-tam sa vrátim mysľou do minulosti. Spomeniem si na niektoré zážitky, ktoré som zažil v mojom živote. Keď si už spomeniem, tak si ich radšej aj zapíšem, možno už za 20 rokov si na ne nespomeniem, tak ak bude všetko v poriadku – aspoň si ich potom prečítam. dnes Vladimír Popluhár Príbehy

Rokoš 17/08/19 08:22 1 príspevok
    • Strážovské vrchy: vrchol Rokoša

• 6 - 8 nocľažníkov

• na vrchole nie je prameň