Chata Podhradská dolina

24.08.19

Lesnícka chata s predsieňou sa nachádza sa v južnej časti Strážovských vrchov, v jednej z dolín masívu dlhého hrebeňa Magury a Suchého vrchu, tiahnuceho sa od Homôľky až k Bánovciam nad Bebravou. Podhradskou dolinou vedie modrá TZT do sedla Rokoša, chata je v poslednej štvrtine pri rozvetvení na dve doliny.

• z Uhrovca po červenej (cez Jankov vŕšok) a modrej (cez Rokoš, sed.), 4.20 h,
  • z Uhrovského Podhradia po zelenej (cez Uhrovský hrad), červenej a modrej, 3.30 h,
  • z Uhrovského Podhradia po modrej, 1.50 h,
  • z Omastinej po žltej, červenej (cez Rokoš) a modrej, 3.05 h,
  • zo Kšinnej po zelenej, červenej (cez Rokoš) a modrej, 5.25 h,
  • z Liešťan po modrej, červenej (cez Suchý vrch a Rokoš) a modrej, 6.30 h,
  • z Nitrianskeho Rudna po zelenej, červenej (cez Kšiniansku poľanu a Rokoš) a modrej, 5.45 h,
  • z Nitrianskeho Rudna po žltej, červenej (cez Rokoš) a modrej, 3.10 h,
  • z Ješkovej Vsi po žltej, červenej a modrej, 2.50 h,
  • z Diviackej Novej Vsi po modrej, 2.35 h,
  • z Nitrianskych Sučian po NCH F. Madvu a modrej, 2.55 h,
  • z Horných Vesteníc po zelenej, červenej a modrej, 3.45 h,
  • z Dolných Vesteníc po žltej, zelenej, červenej a modrej, 4.00 h.

Chata (zrekonštruovaná s pomocou EÚ fondov) je kompletne uzamknutá, podľa stavu pavučín okolo mreží pri vstupných dverách sa veľmi často nepoužíva. Na úkryt môže poslúžiť krytá veranda s rozmermi asi 5 x 3 metre. Podlahu tvorí hladký betón, zo západnej strany ju kryje samotná chata, ostatné strany sú voľné. Pri prudšom bočnom daždi veľa suchého priestoru neostáva. Pozdĺž bokov sú drevené lavice, veci sa dajú povešať aj na klince v nosných trámoch či na mreže.

Zo susednej bočnej dolinky priteká nevýrazný potôčik s nie príliš pohodlným prístupom, keďže brehy sú hlinité. Aj samotná voda je mierne zakalená, ale po prevarení použiteľná (ja som ju pil aj bez úpravy, keďže mi nič iné neostávalo).

Chata Podhradská dolina 24/08/19 00:00 nová téma

Prístrešok Chata Podhradská dolina Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne). 24/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). 17/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Chata Chata Lesov SR Čierny vrch V južnej časti Strážovských vrchov sa dá prejsť pekným hrebeňom z Uhrovca po Homôľku s kopcami okolo 1000 m (Rokoš, Čierny vrch, Suchý vrch). Nájde sa aj zopár miest, kde sa dá uchýliť pred nepriaznivým počasím či stráviť noc. Jedným z nich môže byť chata (resp. jej terasa) Lesov SR pod Čiernym vrchom. 10/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Túra Agraš – okruh z Novej Bane Už som písala o pamiatkach na stredoveké banské diela v okolí obce Brehy v Štiavnických vrchoch. Vtedy sme navštívili banskú oblasť Slosberg nad dolinou Obecného potoka pod vrchom Chlm. Teraz sme sa rozhodli preskúmať dolinu Liešňanského potoka a pamiatky na banskú činnosť pod vrchom Agraš. Tu sa dolovalo na žile Gottes Gabe, čo je najzápadnejšia žilná štruktúra Pukaneckého rudného ložiska. dnes Danka Tomášiková Štiavnické vrchy
Túra Spišské Bystré – náučné chodníky Predstavíme si dva miestne náučné chodníky, ktoré by sme momentálne márne hľadali v mapových podkladoch rôznych výrobcov. A práve táto skutočnosť je jedným z dôvodov, ktorý nás sem priťahuje. Máme sľúbené pieskovcové útvary, zdokumentovanú banícku a partizánsku históriu, a hlavne malebné výhľady na okolie Kozích chrbtov. včera Roman Matkovčík Nízke Tatry
Útulňa Útulňa pod Kečkou V Starohorských vrchoch vznikla nová útulňa, ktorá svojou polohou blízko červenej turistickej značky E8 môže poslúžiť ako alternatíva hlavne pre nízkotatranských hrebeňovkárov alebo SNP-čkarov. Samozrejme, aj pre každého turistu, ktorému vyhovuje viac interiér, ako prístrešok v Hiadeľskom sedle. Cestu k útulni označuje šípka. Objekt je oficiálne táborisko v NP Nízke Tatry. Prenocovať tu však nemôžete v priestore okolo chaty v stanoch, ale len vnútri. 21/09/19 Pavol Horváth Starohorské vrchy