Chata Podhradská dolina

24.08.19
Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne).

Lesnícka chata s predsieňou sa nachádza sa v južnej časti Strážovských vrchov, v jednej z dolín masívu dlhého hrebeňa Magury a Suchého vrchu, tiahnuceho sa od Homôľky až k Bánovciam nad Bebravou. Podhradskou dolinou vedie modrá TZT do sedla Rokoša, chata je v poslednej štvrtine pri rozvetvení na dve doliny.

• z Uhrovca po červenej (cez Jankov vŕšok) a modrej (cez Rokoš, sed.), 4.20 h,
  • z Uhrovského Podhradia po zelenej (cez Uhrovský hrad), červenej a modrej, 3.30 h,
  • z Uhrovského Podhradia po modrej, 1.50 h,
  • z Omastinej po žltej, červenej (cez Rokoš) a modrej, 3.05 h,
  • zo Kšinnej po zelenej, červenej (cez Rokoš) a modrej, 5.25 h,
  • z Liešťan po modrej, červenej (cez Suchý vrch a Rokoš) a modrej, 6.30 h,
  • z Nitrianskeho Rudna po zelenej, červenej (cez Kšiniansku poľanu a Rokoš) a modrej, 5.45 h,
  • z Nitrianskeho Rudna po žltej, červenej (cez Rokoš) a modrej, 3.10 h,
  • z Ješkovej Vsi po žltej, červenej a modrej, 2.50 h,
  • z Diviackej Novej Vsi po modrej, 2.35 h,
  • z Nitrianskych Sučian po NCH F. Madvu a modrej, 2.55 h,
  • z Horných Vesteníc po zelenej, červenej a modrej, 3.45 h,
  • z Dolných Vesteníc po žltej, zelenej, červenej a modrej, 4.00 h.

Chata (zrekonštruovaná s pomocou EÚ fondov) je kompletne uzamknutá, podľa stavu pavučín okolo mreží pri vstupných dverách sa veľmi často nepoužíva. Na úkryt môže poslúžiť krytá veranda s rozmermi asi 5 x 3 metre. Podlahu tvorí hladký betón, zo západnej strany ju kryje samotná chata, ostatné strany sú voľné. Pri prudšom bočnom daždi veľa suchého priestoru neostáva. Pozdĺž bokov sú drevené lavice, veci sa dajú povešať aj na klince v nosných trámoch či na mreže.

Zo susednej bočnej dolinky priteká nevýrazný potôčik s nie príliš pohodlným prístupom, keďže brehy sú hlinité. Aj samotná voda je mierne zakalená, ale po prevarení použiteľná (ja som ju pil aj bez úpravy, keďže mi nič iné neostávalo).

Chata Podhradská dolina 24/08/19 00:00 nová téma

Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Prístrešok Pod Krkavou skalou Po dlhšom čase som si ako prístup na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry zvolil zelenú značku z Ružomberka ponad Vlkolínec. Celý čas som šliapal hustou hmlou s dohľadnosťou len pár desiatok metrov. Zrovna keď som dorazil k malej kaplnke, hmla sa začala trhať a povyše na okraji lesa som zbadal prístrešok. 23/11/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry

Skialp Na pásoch cez Železnú bránu a sedlo Váhy Je smutný, dlhý a zasoplený november. Zimné radovánky nie a nie začať. V rámci starostlivosti o spomienkový optimizmus snorím medzi fotkami so snehovými a ľadovými scenériami. A tu, aha, aká pekná skialpovačka z februára roku 2017... dnes Michal Diviak Vysoké a Belianske Tatry
Túra Jaskyňa v Skalke - tip na výlet s deťmi na Spiši Našu trilógiu hľadania verejnosti voľne prístupných jaskýň Belianských Tatier a Spišskej Magury zavŕšime Jaskyňou v Skalke. Ide o poslednú sprístupnenú jaskyňu v rámci danej lokality. Neobmedzený pohyb pri pátraní nám zabezpečí fakt, že sa budeme nachádzať mimo ochranného pásma Pieninského národného parku. včera Roman Matkovčík Jaskyne
Podcast Lofoty: Voda bola úplne všade, aj tam kde sme nechceli Či ide o Aljašku alebo Škandináviu, na severských destináciách fasicuje veľkosť krajiny a počas túr odľahlosť od civilizácie v porovnaní so slovenskými horami, či Alpami. V 13. epizóde HIKING podcastu sa rozprávame o Nórsku, ktoré k severskej odľahlosti pridáva ďalší rozmer – more. Reč je konkrétne o trekkingu na Lofotoch a hosťami sú Kika Miholeková s Palim Olejníkom, ktorí boli na týchto ostrovoch začiatkom septembra tohto roka. včera Ľubomír Mäkký Rozhovory