Chata

Chata Lesov SR Čierny vrch

10.08.19
V južnej časti Strážovských vrchov sa dá prejsť pekným hrebeňom z Uhrovca po Homôľku s kopcami okolo 1000 m (Rokoš, Čierny vrch, Suchý vrch). Nájde sa aj zopár miest, kde sa dá uchýliť pred nepriaznivým počasím či stráviť noc. Jedným z nich môže byť chata (resp. jej terasa) Lesov SR pod Čiernym vrchom.

Nachádza sa v južnej časti Strážovských vrchov, v masíve dlhého hrebeňa, tiahnuceho sa od Homôľky až k Bánovciam nad Bebravou, v malebnom prostredí Kšinianskej poľany medzi výraznými vrcholmi Čierny vrch (997 m) a Suchý vrch (1028 m). Hrebeňom vedie červeno značený turistický chodník z Uhrovca cez Jankov vŕšok a Rokoš až na Homôľku.

• z Liešťan po modrej cez Suchý vrch (červená), 2.40 h,
  • z Nitrianskeho Rudna po zelenej cez Kšiniansku poľanu (červená) a Suchý vrch, 3.25 h,
  • z Kšinnej po zelenej cez Kšiniansku poľanu (červená) a Suchý vrch, 3.00 h,
  • zo Závady pod Čiernym vrchom po zelenej cez rázc. Pod Capárkou (červená) a Suchý vrch, 4.10 h,
  • z Valaskej Belej po zelenej cez rázc. Pod Capárkou (červená) a Suchý vrch, 3.55 h.

Z webu zariadenia: Zrekonštruovaná poľovnícka chata s kapacitou 9 osôb. Na prízemí sú 2 izby, kuchyňa (chladnička, riad, rýchlovarná kanvica, plynový sporák), WC, sprcha. Na poschodí 3-lôžková izba. V chate je zavedená elektrina a teplá voda. Vonku je ohnisko. Možnosť pobytu so psom. V zimnom období pri snehovej prikrývke viac ako 15 cm nie je chata v prevádzke. OZ Trenčín si vyhradzuje právo ubytovať hostí minimálne na dve noci. Chata je prednostne určená pre poľovných hostí. Obsadenosť, možnosti rezervácie, cenník a kontaktná osoba sú k dispozícii na webe (viď fakty).

V núdzi môže ako úkryt poslúžiť rozsiahla terasa, samozrejme po dohode s prípadne ubytovanými osobami.

Mimo chaty sa v bezprostrednom okolí nenachádza zdroj vody. Kúsok nach chatou je upravené ohnisko s dvomi drevenými stolmi a lavicami.

Chata Lesov SR Čierny vrch 10/08/19 00:00 nová téma

Prístrešok Pod Krkavou skalou Po dlhšom čase som si ako prístup na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry zvolil zelenú značku z Ružomberka ponad Vlkolínec. Celý čas som šliapal hustou hmlou s dohľadnosťou len pár desiatok metrov. Zrovna keď som dorazil k malej kaplnke, hmla sa začala trhať a povyše na okraji lesa som zbadal prístrešok. 23/11/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Túra Roháče – Baníkov a Tri kopy Letné horúčavy pominuli a s nimi aj búrky na horách, ktoré v auguste hrozili takmer každodenne. Na prvý septembrový týždeň predpovede hlásili stabilné slnečné počasie, ale už v piatok mal opäť od západu prechádzať front. Našťastie, keď má človek za šéfa turisticky naladeného človeka, nie je problém uvoľniť sa aj v pracovný deň. Nakoniec si voľno vybavil aj samotný šéf a operatívne sme sa dohodli na štvrtok. 23/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry

Túra Magurský NP: Diablov kameň a Magurský vodopád Vyberáme sa na nenáročnú túru k našim susedom do Poľska. Náš cieľ sa nachádza v Magurskom národnom parku (Magurski Park Narodowy). Navštívime Diablov kameň (Diabli Kamień), Magurský vodopád (Wodospad Magurski) a poprechádzame sa po dedinke Folusz. Trasa je ideálna pre rodiny s deťmi, pretože za krátky čas sa tu dá uzrieť naozaj mnoho atraktívnych krás panenskej prírody. dnes Gabriela Ferencová Nízke Beskydy, Poľsko
Túra Jesenné Grinavské jazerá Nie sú to síce žiadne veľhory, ale podhorie Malých Karpát na rozhraní lesa a vinohradov vie byť na jeseň veľmi príjemné na dopoludňajšiu vychádzku. Takto sme sa počas babieho leta s mamou a Maťkom vybrali do obľúbenej lokality nd Grinavou, časťou Pezinka. Okrem farebných vinohradov sa postupne prechádza okolo troch rybníkov. K tomu nás čakajú ešte dve pekné vyhliadky. včera Soňa Mäkká Malé Karpaty
Rozhovor Národné parky sú lunaparky, využívané primárne na ťažbu V novembri sa v Bratislave konala medzinárodná konferencia New initiatives from a decade of progress. Jedným z rečníkov bol slovenský europoslanec Michal Wiezik, ktorý hovoril o tom, že Slovensko by potrebovalo aspoň 5 % územia ponechaného na samovývoj. O tom, prečo práve 5 %, či toľko vhodného územia vôbec máme, a či pustiť do bezzásahových území turistov, sme sa rozprávali v nasledujúcom rozhovore. včera Soňa Mäkká Rozhovory

Chata Lesov SR Čierny vrch 10/08/19 00:00 nová téma
    • Strážovské vrchy: Kšinianska poľana (hrebeň Rokoša)

• 9 ľudí

• veranda - trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
      počas snehovej pokrývky nie je chata prevádzkovaná