Chata

Chata Lesov SR Čierny vrch

10.08.19
V južnej časti Strážovských vrchov sa dá prejsť pekným hrebeňom z Uhrovca po Homôľku s kopcami okolo 1000 m (Rokoš, Čierny vrch, Suchý vrch). Nájde sa aj zopár miest, kde sa dá uchýliť pred nepriaznivým počasím či stráviť noc. Jedným z nich môže byť chata (resp. jej terasa) Lesov SR pod Čiernym vrchom.

Nachádza sa v južnej časti Strážovských vrchov, v masíve dlhého hrebeňa, tiahnuceho sa od Homôľky až k Bánovciam nad Bebravou, v malebnom prostredí Kšinianskej poľany medzi výraznými vrcholmi Čierny vrch (997 m) a Suchý vrch (1028 m). Hrebeňom vedie červeno značený turistický chodník z Uhrovca cez Jankov vŕšok a Rokoš až na Homôľku.

• z Liešťan po modrej cez Suchý vrch (červená), 2.40 h,
  • z Nitrianskeho Rudna po zelenej cez Kšiniansku poľanu (červená) a Suchý vrch, 3.25 h,
  • z Kšinnej po zelenej cez Kšiniansku poľanu (červená) a Suchý vrch, 3.00 h,
  • zo Závady pod Čiernym vrchom po zelenej cez rázc. Pod Capárkou (červená) a Suchý vrch, 4.10 h,
  • z Valaskej Belej po zelenej cez rázc. Pod Capárkou (červená) a Suchý vrch, 3.55 h.

Z webu zariadenia: Zrekonštruovaná poľovnícka chata s kapacitou 9 osôb. Na prízemí sú 2 izby, kuchyňa (chladnička, riad, rýchlovarná kanvica, plynový sporák), WC, sprcha. Na poschodí 3-lôžková izba. V chate je zavedená elektrina a teplá voda. Vonku je ohnisko. Možnosť pobytu so psom. V zimnom období pri snehovej prikrývke viac ako 15 cm nie je chata v prevádzke. OZ Trenčín si vyhradzuje právo ubytovať hostí minimálne na dve noci. Chata je prednostne určená pre poľovných hostí. Obsadenosť, možnosti rezervácie, cenník a kontaktná osoba sú k dispozícii na webe (viď fakty).

V núdzi môže ako úkryt poslúžiť rozsiahla terasa, samozrejme po dohode s prípadne ubytovanými osobami.

Mimo chaty sa v bezprostrednom okolí nenachádza zdroj vody. Kúsok nach chatou je upravené ohnisko s dvomi drevenými stolmi a lavicami.

Chata Lesov SR Čierny vrch 10/08/19 00:00 nová téma

Prístrešok Chata Závršie Počas putovania Bielymi Karpatmi a Chvojnickou pahorkatinou som si spravil okruh zo Sobotišťa. Pod Uchánkom je možnosť nocľahu v obnovenej útulni. Jedinou nevýhodou je neprítomnosť vodného zdroja. Pri klesaní do doliny potoka Teplica som v lokalite Závršie natrafil na chátrajúcu poľovnícku chatu s voľne prístupnou terasou. Môže poslúžiť ako alternatíva, ak niekto nestíha pod Uchánok. 05/10/19 Michal Bukvai Myjavská pahorkatina, Záhorie
Prístrešok Chata Podhradská dolina Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne). 24/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). 17/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Túra Okolo Omšenia cez Baske, Homôľku a Bartošovicu Bez mučenia sa priznám, že Strážovské vrchy sú pre mňa takmer nedotknutým terénom. Lezenie pri Omšenskej Babe a silvestrovský pobyt v Chvojnici sa odohrali ešte hlboko v minulom tisícročí. Už ani neviem, prečo som sa začal ňúrať v mape práve okolo Omšenia – vrchy, výhľady, pramene, prístrešky – každopádne sa mi zrodil v hlave hrubý koncept. Najprv som mal ísť sám, ale potom sa Monike podarilo odtrhnúť sa od povinností, a tak sme mohli vyraziť v kompletnej zostave aj s Hugom a Čili. dnes Pavol Timko Strážovské vrchy
Túra Mních z Martinčeka Liptov je plný skvelých miest ako stvorených pre výlet. Napriek tomu sa vám môže hodiť aj tento môj tip, vhodný najmä pre rodiny s deťmi. Vyberieme sa totiž na krátku prechádzku na vŕšok Mních, týčiaci sa rovno nad Ružomberkom. Výhľady sú zaručené. včera Andrea Morongová Veľká Fatra a Choč
Túra Tiesňava Prieboj a Peňažná z Ihráča Vždy ma poteší, keď domáci poznajú svoje okolie, zaujímavé lokality v ňom, keď vedia ich históriu a hlavne, keď si uvedomujú jej krásu a význam. Nie je to vždy tak. Veď z nejednej pamiatky sa už stalo smetisko alebo bola zničená kvôli vlastnému sebeckému prospechu. Taktiež ma teší, keď si tieto vedomosti nenechajú len pre seba, ale pamiatku sprístupnia, hoci aj miestnym značením, a tak umožnia, aby aj iní ľudia mohli obdivovať jej krásu a oceniť jej hodnotu. včera Danka Tomášiková Kremnické vrchy

Chata Lesov SR Čierny vrch 10/08/19 00:00 nová téma
    • Strážovské vrchy: Kšinianska poľana (hrebeň Rokoša)

• 9 ľudí

• veranda - trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
      počas snehovej pokrývky nie je chata prevádzkovaná