Chata U smelého srnca

31. 08. 2019

Chata stojí na malej lúčke uprostred lesov v severozápadnej časti pohoria Čierna hora v podcelku Roháčka. Priamo popri chate vedie modrá značka, ktorou sa dostaneme z Kluknavy cez najvyšší vrch pohoria Roháčka (1029 m) ponad Klenov až k vodnej nádrži Ružín. Asi 20 minút od chaty je krásne skalné mesto Koľvek s výhľadmi a 30 minút smerom na východ ďalšie miesta s krásnymi výhľadmi, a to Čierna hora (1025 m) a Rozsypaná skala (1000 m), viac v článku Skalné mesto Koľvek a Čierna hora z Kluknavy.

• z Richnavy a Kluknavy (vlak, bus) po modrej za 2.15 h,
  • z Klenova (bus) po modrej za 2.20 h,
  • zo železničnej stanice Ružín po modrej za 5.00 h,
  • z Margecian (vlak, bus) po žltej a modrej za 2.40 h.

Chata je postavená z dreva v štýle zrubu a je majetkom Poľovného združenia Kluknava. Strecha je z falcovaného plechu a k bočnej stene je pristavaná malá drevárnička. Z čelnej a druhej bočnej strany chaty je krytá terasa v tvare písmena L so zábradlím, s drevenou podlahou, na ktorej môže prenocovať 6 - 8 ľudí. Pred chatou sú dva drevené stoly s lavicami z polguľatiny a jednoduché ohnisko s dreveným posedením. Nad chatou v lese je drevená latrína.

Asi 30 metrov od chaty je prameň, ktorý je zachytený do drevenej studničky, z ktorej žľabom vyteká voda.

Chata U smelého srnca 31/08/19 08:37 1 príspevok

Prístrešok Chata Anka (Skalica) V Stolických vrchoch nie je veľa možností na prenocovanie, preto turistom isto príde vhod možnosť núdzového nocľahu na terase krásnej chaty Anka, ktorá patrí š. p. Lesy SR. Málo navštevovaná oblasť Kohúta a Stolice, dvoch najvyšších vrchov pohoria, zaujme hlavne dobrodružnejšie povahy, pre ešte stále zachovanú divočinu (žiaľ, aj s holorubmi) s množstvom húb, čučoriedok a medveďov. 02/05/20 Viktor Baláž Stolické vrchy
Prístrešok Poľovnícka chata Zeme V Revúckej vrchovine je niekoľko poľovníckych chát, ktoré na svojich terasách môžu poskytnúť nocľah pre putujúcich málo navštevovaným krajom. Jednou z nich je chata Zeme, ktorej zvláštny názov je odvodený od toho, že tu ľudia z blízkych dedín mali svoje pozemky, ľudovo zeme. Chata je majetkom Poľovníckeho združenia Rožňavské Bystré a každoročne v prvú sobotu po Veľkej noci sa tu koná tradičný obecný Výstup na Zeme. 25/04/20 Viktor Baláž Revúcka vrchovina
Prístrešok Chata U smelého srnca Pre tých, ktorí sa radi túlajú pohorím Čierna hora, ktoré je turistami menej navštevované, mám skvelý tip na prenocovanie. Poľovnícka chata s poetickým názvom U smelého srnca má výhodnú polohu s možnosťou nocovania na terase, navyše priamo pri chate je výdatný prameň vody. Od chaty len 'na skok' je viacero možností vybehnúť na turisticky atraktívne výhľadové miesta. 31/08/19 Viktor Baláž Čierna hora

Túra Klokočina, Kukučková a Bolehlav Dnes sa pôjdem túlať vŕškami i dolinami na východnej strane Malých Karpát. Trasu nemám úplne presne pripravenú, idem tentokrát sám, a tak som zvedavý, aké miesta navštívim. dnes Vladimír Čech Malé Karpaty
Cyklotúra Okolo Sitna s deťmi Nenáročná poldenná cyklotúra v okolí Sitna a tajchu Počúvadlo, známych turistických bodov Štiavnických vrchov. Technicky nie je náročná, no nie je ani jednotvárna. My sme sa sem vybrali začiatkom jesene, kedy bolo ešte príjemne, no bez horúčav. Čakali sme aj farebnejšie listy na stromoch, no to sa vzhľadom na konečne zrážkovo normálne leto nekonalo. včera Soňa Mäkká Štiavnické vrchy
Cyklotúra Okolo Tatier Tento rok boli plány na leto rôzne, či už lezecké, alebo výjazd bicyklom. Jeden z plánov bol zobrať bicykle a ísť s kamarátom prejsť nejaké dlhšie trasy a horské prechody do Rakúska. Počasie ale dlho odkladalo možný termín odchodu, rovnako aj nešťastná korona, čo prišla na návštevu do Európy. Nakoniec prišiel na rad náhradný program. Musím ale hneď na začiatok povedať, že nebol o nič menej atraktívny a náročný na prechod ako pôvodné plány. Oživil som môj už starší plán, prejsť bicyklom okruh okolo Vysokých Tatier. včera Michal Mikuláš Tatry, Vysoké a Belianske Tatry, +

Chata U smelého srnca 31/08/19 08:37 1 príspevok
    • Slovenské rudohorie: pohorie Čierna hora - podcelok Roháčka

• 6 - 8 ľudí s vlastnou karimatkou a spacákom na krytej verande

• prameň 30 m pod chatou, upravený drevenou studničkou so žľabom

• Richnava, Kluknava (vlak, bus), Klenov (bus), Margecany (vlak, bus)

• skalné mesto Koľvek 20 minút, Čierna hora a Rozsypaná skala s výhľadmi 30 minút