Chata U smelého srnca

31.08.19

Chata stojí na malej lúčke uprostred lesov v severozápadnej časti pohoria Čierna hora v podcelku Roháčka. Priamo popri chate vedie modrá značka, ktorou sa dostaneme z Kluknavy cez najvyšší vrch pohoria Roháčka (1029 m) ponad Klenov až k vodnej nádrži Ružín. Asi 20 minút od chaty je krásne skalné mesto Koľvek s výhľadmi a 30 minút smerom na východ ďalšie miesta s krásnymi výhľadmi, a to Čierna hora (1025 m) a Rozsypaná skala (1000 m), viac v článku Skalné mesto Koľvek a Čierna hora z Kluknavy.

• z Richnavy a Kluknavy (vlak, bus) po modrej za 2.15 h,
  • z Klenova (bus) po modrej za 2.20 h,
  • zo železničnej stanice Ružín po modrej za 5.00 h,
  • z Margecian (vlak, bus) po žltej a modrej za 2.40 h.

Chata je postavená z dreva v štýle zrubu a je majetkom Poľovného združenia Kluknava. Strecha je z falcovaného plechu a k bočnej stene je pristavaná malá drevárnička. Z čelnej a druhej bočnej strany chaty je krytá terasa v tvare písmena L so zábradlím, s drevenou podlahou, na ktorej môže prenocovať 6 - 8 ľudí. Pred chatou sú dva drevené stoly s lavicami z polguľatiny a jednoduché ohnisko s dreveným posedením. Nad chatou v lese je drevená latrína.

Asi 30 metrov od chaty je prameň, ktorý je zachytený do drevenej studničky, z ktorej žľabom vyteká voda.

Chata U smelého srnca 31/08/19 08:37 1 príspevok

Prístrešok Chata U smelého srnca Pre tých, ktorí sa radi túlajú pohorím Čierna hora, ktoré je turistami menej navštevované, mám skvelý tip na prenocovanie. Poľovnícka chata s poetickým názvom U smelého srnca má výhodnú polohu s možnosťou nocovania na terase, navyše priamo pri chate je výdatný prameň vody. Od chaty len 'na skok' je viacero možností vybehnúť na turisticky atraktívne výhľadové miesta. 31/08/19 Viktor Baláž Čierna hora
Túra Skalné mesto Koľvek a Čierna hora z Kluknavy Veľmi rád sa túlam po miestach málo známych, tam, kde si môžem užiť relatívne nedotknutú prírodu, kde len sem-tam stretnem človiečika. Na východnom Slovensku sa ešte stále dajú objaviť takéto miesta, pre mnohých úplne neznáme. Preto keď som sa na nete našiel informácie o skalnom meste Koľvek, Čiernej hore, Rozsypanej skale a Roháčke, hneď som vedel, že tam raz musím ísť. 19/08/18 Viktor Baláž Čierna hora
Prístrešok Sedlo Repy Uprostred pohoria Čierna hora, na križovatke turistických trás stojí prístrešok, ktorý svojou polohou môže mnohým turistom poskytnúť nocľah pri putovaní pohorím. Tiež som ho využil počas Cesty hrdinov SNP, keďže stojí priamo pri červenej značke E8. Počas nočného dažďa som bol vďačný za jednoduchý nocľah pod strechou. 23/06/18 Viktor Baláž Čierna hora

Recenzia Knižné tipy pre deti Našim deťom sa snažíme od malička nenásilne vštepovať vedomosti o prírode a životnom prostredí. Okrem toho, čo im vieme porozprávať sami, si často pomôžeme nejakou prívetivou knihou. Rada by som sa s vami podelila o obľúbené kúsky z našej knižnice s touto tematikou. Týkajú sa lesov, zvierat či narábania s odpadom. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Recenzia Sonine tipy na čítanie počas voľných dní Onedlho máme voľnejšie dva týždne, kedy sa nám snáď podarí zvoľniť hektické tempo fungovania a dostaneme sa viac k voľnočasovým aktivitám. U mňa k nim neodmysliteľne patria knihy, na ktoré nemám zďaleka toľko času, koľko by som chcela. Pokiaľ si aj vy robíte kôpku kníh na prečítanie, pripájam pár tipov z toho, čo ma zaujalo v poslednom čase. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Dachstein - na Stoderzinken cez Notgasse Konečne prišlo babie leto. Zo zoznamu plánovaných túr vyberám Dachstein, pretože tam som tohoto roku ešte nebol. Pôjdem na prechádzku podľa pána Paulisa, ktorý dáva reportáže zo svojich výletov na internet. Už ani neviem, prečo treba ísť cez Notgasse. Ale keď tadiaľ chodieva pán Paulis, nebude to zlá voľba. Druhým cieľom je obehať ferraty, ktoré sú tesne pod vrcholom kopca. 10/12/19 Martin Knor Svet

Chata U smelého srnca 31/08/19 08:37 1 príspevok
    • Slovenské rudohorie: pohorie Čierna hora - podcelok Roháčka

• 6 - 8 ľudí s vlastnou karimatkou a spacákom na krytej verande

• prameň 30 m pod chatou, upravený drevenou studničkou so žľabom

• Richnava, Kluknava (vlak, bus), Klenov (bus), Margecany (vlak, bus)

• skalné mesto Koľvek 20 minút, Čierna hora a Rozsypaná skala s výhľadmi 30 minút