Prístrešok pri Runinskom vodopáde

07.09.19
Hoci obľuba NP Poloniny rastie, možností nocľahu v priľahlých obciach nie je veľa, a preto sa hodí každý prístrešok, kde môže pocestný zložiť hlavu, keď sú iné možnosti plné. Jeden taký prístrešok je kúsok pred obcou Runina v lokalite pri Runinskom vodopáde.

Prístrešok sa nachádza v Bukovských vrchoch, kúsok od hranice Národného parku Poloniny poniže obce Runina pri odbočke lesnej cesty zo štátnej cesty, ktorá sem vedie od obce Topoľa. V odbočke je možné zaparkovať auto, takže prístrešok je vhodný aj pre prípadný motovýlet.

Ide o malú, no masívnu drevenú stavbu zrubového charakteru bez bočných stien s drevenou latovanou strechou. Podlaha je z udupanej hliny s výraznými nerovnosťami. Zmestia sa tam pohodlne dve karimatky, no pohodlie bude neveľké. Napevno umiestnené drevené lavice je tiež možné využiť – sú dostatočné dlhé, no keďže sú dosť úzke, tiež to nie je optimálne.

Pred objektom je malá lúka, klinového tvaru – ide o priestor vymedzený dvomi spevnenými cestami. Časť z nej bola vykosená, takže je možné si tu hodiť karimatku či na noc postaviť stan. Kúsok pred prístreškom je ohnisko a na prvom strome zľava umiestnený prútený odpadkový kôš.

V blízkosti prístrešku nie je žiadny prameň. Tečie tu však Runinský potok, ktorý na kaskádach ďalej tvorí malý Runinský vodopád. Potok nie veľmi výdatný, a keďže tečie od obce, neodporúčal by som z neho brať vodu. Lepšie je požiadať o pitnú vodu v blízkej obci Runina. Prípadne si možno nabrať a prevariť vodu zo susedného potoka Ulička, ktorý tečie z neobývanej (zalesnenej) oblasti. Ulička tečie južne od prístreška za lesnou cestou povyše sútoku s Runinským potokom.

Okrem spomínaného vodopádu sa neďaleko nachádza neveľký židovský cintorín, zasadený v borovicovom hájiku s podrastom čučoriedok. Miesto má osobitú atmosféru.

Prístrešok pri Runinskom vodopáde 08/09/19 09:17 4 príspevky

Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Recenzia Fjällräven Abisko Lite 1 – ľahký stan pre jedného Pri balení sa na týždňový jesenný prechod naťažko som riešil hmotnosť výstroja a stany, ktoré mám doma, vážili viac, ako by sa mi páčilo. Požičal som si preto ľahký jednomiestny stan Fjällräven Abisko Lite 1. S touto značkou sa nízka hmotnosť väčšinou nespája, skôr naopak, no tento stan je výnimkou. Ide o jednomiestny dvojplášťový stan tunelovej konštrukcie s hmotnosťou pod 1,8 kg. Iste, nájdu sa gramárske špeciály, ktoré sú ešte ľahšie, no úlohu zohralo aj to, že že som išiel do domovského prostredia stanu – na Kungsleden do Švédska. 06/11/19 Ľubomír Mäkký Stany a spacie vaky
Test Devold Egga – univerzálna merino mikina Merino vlna je obľúbený outdoorový materiál najmä kvôli svojim izolačným vlastnostiam a prirodzenej odolnosti voči pachom. Hrubšie merino – ak ho chceme použiť ako druhú vrstvu – však odvetráva horšie ako materiály z umelých vlákien. Devold sa tento neduh rozhodol riešiť inovatívnym tkaním a kombináciou tenšieho a hrubšieho merina. Vznikla tak mikina Egga, ktorú môžete použiť ako zatepľovaciu strednú vrstvu alebo ako vrchnú v teplejšom počasí. 30/10/19 Ľubomír Mäkký Oblečenie

Útulňa Hájovňa v sedle Červená studňa Vraciam sa späť k tajchu Červená studňa a špekulujem nad umiestnením novej turistickej útulne v rovnomennom sedle. Pri murovanom dome priamo pri ceste sa ozýva krik detí. Podľa posedení to tam vyzerá na bufet. Pozerám, či je teraz funkčný. dnes Vladimír Mikuš Štiavnické vrchy
PR Pozvanie na čaj v Maroku je príležitosť spoznať miestnych Korenistá exotika medzi púšťou a oceánom! Tisíce uličiek a ani jedna rovnaká! Cestovateľské kino v utorok 19. novembra v KC Dunaj vyzýva nasadnúť na lietajúci koberec a vojsť do labyrintu farieb, vzorov a vôní, v ktorom sa miesia kultúry arabského sveta, Afriky a Európy. Návštevníci budú mať možnosť nahliadnuť pod pokrievku tohto pestrého kultúrneho tajinu a ochutnať všetko, čo Maroko ponúka. Večerom bude sprevádzať skúsená cestovateľka Katarína Líšková. včera sponzorovaný článok Festivaly a premietania

Prístrešok pri Runinskom vodopáde 08/09/19 09:17 4 príspevky
    • Bukovské vrchy: pred obcou Runina pri štátnej ceste č. 3884 nad sútokom Runinského potoka a Uličky

• pod strechou 2 - 4 nocľažníci s vlastnou karimatou a spacím vakom

• trojsezónna (bez vykurovacieho telesa) - otvorený prístrešok

• prameň v blízkosti nie je, no je tu potok Ulička a neďaleko obec (vodu príp. naberať z potoka Ulička, nie z Runinského potoka!!!)

• Runina (bus)

• Runinský vodopád a obnovený malý židovský cintorín