Chata Závršie

05.10.19

Nachádza sa v bočnej dolinke prítoku potoka Teplica. Žltá turistická značka vedúca popod Uchánok k Zelenkovmu mlynu tu robí prudkú zmenu smeru a prechádza cez odpočinkové miesto s rozpadávajúcimi sa lavičkami a zastrešeným výdatným prameňom. Chata stojí kúsok povyše zákruty v lese, ale nedá sa prehliadnuť.

• žltá zo Sobotišťa (cez Havran a Zelenkov mlyn), 3.05 h,
  • žltá od TIM Zelenkov mlyn (bus), 0.35 h,
  • červená a žltá zo Sobotišťa (popod Uchánok), 1.35 h,
  • žltá od útulne pod Uchánkom, 0.40 h.

Ide o chátrajúcu poľovnícku chatu. Vnútorné priestory boli momentálne prístupné, bez akéhokoľvek inventáru, a keďže pôsobili dosť nevľúdne, ani ich nejdem popisovať. Na úkryt pre nečasom či prípadný nocľah sa dá použiť krytá terasa, vybudovaná pozdĺž celej vstupnej steny chaty. Vedie na ňu pár plechových schodov, keďže predná strana chaty je zdvihnutá nad zvažujúci sa terén. Rozmery terasy sú asi 8 x 1,5 metra. Strana odvrátená od chaty je opatrená do výšky pása latkovou zástenou (aj z tej štvrtina chýba), takže prudkému dažďu z toho smeru nezabráni. Vzhľadom na polohu v lese by to však nemalo nastať. Strecha dostatočne pretŕča ponad okraj.

Poniže chaty v tieni stromov sa nachádza ohnisko s improvizovaným sedením a tiež zdroj vody v upravenej studničke.

Chata Závršie 05/10/19 00:00 nová téma

Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Túra Roháče – Baníkov a Tri kopy Letné horúčavy pominuli a s nimi aj búrky na horách, ktoré v auguste hrozili takmer každodenne. Na prvý septembrový týždeň predpovede hlásili stabilné slnečné počasie, ale už v piatok mal opäť od západu prechádzať front. Našťastie, keď má človek za šéfa turisticky naladeného človeka, nie je problém uvoľniť sa aj v pracovný deň. Nakoniec si voľno vybavil aj samotný šéf a operatívne sme sa dohodli na štvrtok. 23/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Prístrešok Chata Závršie Počas putovania Bielymi Karpatmi a Chvojnickou pahorkatinou som si spravil okruh zo Sobotišťa. Pod Uchánkom je možnosť nocľahu v obnovenej útulni. Jedinou nevýhodou je neprítomnosť vodného zdroja. Pri klesaní do doliny potoka Teplica som v lokalite Závršie natrafil na chátrajúcu poľovnícku chatu s voľne prístupnou terasou. Môže poslúžiť ako alternatíva, ak niekto nestíha pod Uchánok. 05/10/19 Michal Bukvai Myjavská pahorkatina, Záhorie

PR Pozvanie na čaj v Maroku je príležitosť spoznať miestnych Korenistá exotika medzi púšťou a oceánom! Tisíce uličiek a ani jedna rovnaká! Cestovateľské kino v utorok 19. novembra v KC Dunaj vyzýva nasadnúť na lietajúci koberec a vojsť do labyrintu farieb, vzorov a vôní, v ktorom sa miesia kultúry arabského sveta, Afriky a Európy. Návštevníci budú mať možnosť nahliadnuť pod pokrievku tohto pestrého kultúrneho tajinu a ochutnať všetko, čo Maroko ponúka. Večerom bude sprevádzať skúsená cestovateľka Katarína Líšková. dnes sponzorovaný článok Festivaly a premietania
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Príbeh Večer pelendrekom, ráno metlou?! Som už postarší človek – čas uteká okolo mňa ako splašený kôň. Ale s tým už nič nenarobím. Sem-tam sa vrátim mysľou do minulosti. Spomeniem si na niektoré zážitky, ktoré som zažil v mojom živote. Keď si už spomeniem, tak si ich radšej aj zapíšem, možno už za 20 rokov si na ne nespomeniem, tak ak bude všetko v poriadku – aspoň si ich potom prečítam. dnes Vladimír Popluhár Príbehy

Chata Závršie 05/10/19 00:00 nová téma
    • Chvojnická pahorkatina (CHKO Biele Karpaty): na severnej strane vrchu Uchánok na trase žltej značky medzi Zelenkovým mlynom a Uchánkom