Pozvánka

VIDMO – Hory a mesto Dolný Kubín 2019

07.10.19
V dňoch 10.-12. októbra (štvrtok – sobota) 2019 sa v divadelnej sále Mestského kultúrneho strediska v Dolnom Kubíne uskutoční 14. ročník festivalovej prehliadky VIDMO – Hory a mesto Dolný Kubín 2019. Návštevníkov čaká sedem cca dvojhodinových blokov horských a adrenalínových filmov, pochádzajúcich z Medzinárodného festivalu horských filmov a dobrodružstva Hory a mesto v Bratislave.

Medzi filmami sa nachádza napríklad Zabardast, cestovný denník z freeride expedície do srdca Karakoramu, alebo Na život a na smrť, dokumentárny film o leteckej záchrannej službe v horách pri príležitosti 45.roku výročia jej vzniku. Film Afganská výprava za slobodou sleduje skupinu 16 – 19-ročných dievčat v Afganistane, ktoré sa snažia stať prvým ženským afganským horolezeckým tímom.

Okrem toho budú môcť návštevníci vidieť multiautorskú výstavu horských fotografií (vytvorenú pri príležitosti 30. výročia Horolezeckého oddielu James Dolný Kubín), štyri filmové projekcie pre školy a multimediálnu prezentáciu s názvom „Maara – UFO Life, UFO Maara - Life“ od známeho českého alpinistu – hlavného hosťa podujatia, Mareka (Máru) Holečka.

Viac informácií a program festivalovej prehliadky VIDMO – Hory a mesto Dolný Kubín 2019 sa nachádza na www.vidmofest.sk.

Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. 12/11/19 Redakcia Festivaly a premietania
Recenzia Knižné tipy od Táne – príroda a jej ochrana Prinášame vám prvý zo série článkov s knižnými tipmi našich autorov. Prvý článok s odporúčaniami je od Táne Filipkovej. Ide najmä knihy o prírode, jej ochrane, o ohrozených druhoch či lokalitách. Zavedú nás do Vysokých Tatier, Veľkej Fatry ale aj do Ameriky či do Škandinávie. Medzi tipmi sú aj dve odporúčania na beletriu, pre ktoré je príroda dejiskom príbehu. 10/11/19 Redakcia Mapy a knihy
Pozvánka Ďumbierfest 2019 Horské spoločenstvo a klub Bombura NKP v Brezne pozývajú na ďalší ročník horského multižánrového festivalu pre všetkých horalov a horalky, cestovateľov a športovcov a ďalších aktívnych ľudí. Pripravené sú tri večery plné inšpiratívnych príbehov z hôr so zaujímavými hosťami. 09/11/19 Redakcia Festivaly a premietania

Reportáž Divočina v Európe by mala mať viac ochrany V dňoch 20. - 21. 11. 2019 sa v Bratislave konala medzinárodná konferencia New initiatives from a decade of progress. Tento rok uplynulo 10 rokov od Uznesenia Európskeho parlamentu o divokej prírode v Európe. Témou konferencie bola predovšetkým Zelená dohoda – projekt pre novú Európsku komisiu, ktorý má zabezpečiť lepšiu ochranu prírody, najmä efektívnejšie ochrániť nedotknutú prírodu a pralesy v rámci Európy. Hovorilo sa aj o klimatickej zmene, ukladaní uhlíka, nelegálnej ťažbe a možnostiach jej kontroly, či ochrane vzácnych druhov rastlín a zvierat, ktoré priamo súvisia s ochranou pralesov. dnes Soňa Mäkká Reportáže
Podcast O Geocachingu s Matúšom Morongom Geocaching je hra založená na hľadaní skrýš pomocou GPS. Pôvodne išlo o malú komunitnú záležitosť, museli ste totiž mať GPS prístroj, ktorý nebol práve lacný. Tak sa ku Geocachingu dostávali najmä turisti, ktorí mali takýto prístroj kvôli navigácii v horách. Zásadnejší prienik do mainstreamu prišiel s nástupom smartfónov. V dvanástej epizóde podcastu HIKING.SK sme sa rozprávali s Matúšom Morongom, našim autorom. Je dlhoročným kešerom, aktuálne pôsobí ako reviewer a medzi kešermi je známy pod nickom Rikitan. 20/11/19 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Túra Hontianske Nemce – Viničný vrch – Sebechleby Keď sme sa chystali do Dudiniec, všimol som si, že na TuristickaMapa.sk pribudli miestne značenia. Zo Sebechlieb do Dudiniec som po zelenej už išiel, a tak som privítal možnosť ísť okolo Sebechlieb po miestnej modrej značke, ako odbočke z modrej Hontianske Nemce – Počúvadlianske jazero. Totiž, dostať sa tam alebo z tade do Dudiniec bolo nemožné, a naopak, do Sebechlieb chodil autobus často. Čakalo ma však jedno prekvapenie za druhým a ani jedno nebolo príjemné. dnes Miroslav Svítek Štiavnické vrchy