Jedným z hostí festivalu Vidmo 2019 je český horolezec Mára Holeček
Pozvánka

VIDMO – Hory a mesto Dolný Kubín 2019

07. 10. 2019
V dňoch 10.-12. októbra (štvrtok – sobota) 2019 sa v divadelnej sále Mestského kultúrneho strediska v Dolnom Kubíne uskutoční 14. ročník festivalovej prehliadky VIDMO – Hory a mesto Dolný Kubín 2019. Návštevníkov čaká sedem cca dvojhodinových blokov horských a adrenalínových filmov, pochádzajúcich z Medzinárodného festivalu horských filmov a dobrodružstva Hory a mesto v Bratislave.

Medzi filmami sa nachádza napríklad Zabardast, cestovný denník z freeride expedície do srdca Karakoramu, alebo Na život a na smrť, dokumentárny film o leteckej záchrannej službe v horách pri príležitosti 45.roku výročia jej vzniku. Film Afganská výprava za slobodou sleduje skupinu 16 – 19-ročných dievčat v Afganistane, ktoré sa snažia stať prvým ženským afganským horolezeckým tímom.

Okrem toho budú môcť návštevníci vidieť multiautorskú výstavu horských fotografií (vytvorenú pri príležitosti 30. výročia Horolezeckého oddielu James Dolný Kubín), štyri filmové projekcie pre školy a multimediálnu prezentáciu s názvom „Maara – UFO Life, UFO Maara - Life“ od známeho českého alpinistu – hlavného hosťa podujatia, Mareka (Máru) Holečka.

Viac informácií a program festivalovej prehliadky VIDMO – Hory a mesto Dolný Kubín 2019 sa nachádza na www.vidmofest.sk.

Pozvánka Festival Cestou necestou v 14 mestách SR Nový rok, nové výzvy, nové cesty, ale aj nové miesta, kde ešte nikto nikdy nebol. Skialp, autonomádi, vysokohorská turistika, mladí fotografi, rôzne sólo kúsky, dlhodobé cestovanie či stopovanie všetkého možného v zabudnutých končinách sveta. Na všetko toto pozývajú organizátori festivalu Cestou necestou, ktorý štartuje svoju novú sezónu už dnes a bude sa konať v 14 mestách na Slovensku. 13/01/20 Redakcia Festivaly a premietania
Recenzia Knižné tipy od Tomáša – retroturistika a príručka prežitia Pokračujeme v našich knižných tipoch výberom od nášho dlhoročného autora a editora Tomáša Trstenského. V jeho zozname sa nachádzajú knihy venujúce sa útulniam a chatám Malej Fatry, histórii turistiky na Slovensku, či Podkarpatskej Rusi z čias 1. Československej republiky. Výber uzatvára príručka prežitia s praktickým, no aj svojsky originálnymi radami. 24/11/19 Redakcia Mapy a knihy
Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. 12/11/19 Redakcia Festivaly a premietania

Prístrešok Zájelšie nad Hornou Breznicou Pri modrej značke z Púchova smerom k Vršatským bradlám som narazil kúsok nad obcou Horná Breznica na prístrešok nezaznamenaný v mape. Pravdupovediac, ak by som miestom prechádzal cez deň, tak by som ho vôbec nevyhodnotil ako vhodný na bivak. Bol by len vynikajúcim miestom na oddych s výhľadom na oblasť Hornej Breznice, s Vršatskými bradlami na horizonte. No keďže som sa tu ocitol v momente hľadania vhodného miesta na nocľah, altánok mi prišiel ako dar z nebies. dnes Vladimír Mikuš Biele Karpaty
Správa Združenie horských útulní Škótsko (MBA) Horské chaty a útulne sa nachádzajú vo väčšine pohorí v Európe i mimo nej. Väčšinou musíte za ich použitie platiť, rezervovať si miesto vopred (napríklad Korzika) a v mnohých si môžete kúpiť aj jedlo a pitie. Vo Veľkej Británii je to veľmi odlišné. Tu existuje dlhá tradícia otvorených prístreškov (útulni) zvaných Bothies, ktoré sú k dispozícii všetkým bezplatne. Žiadna rezervácia, jednoducho príďte. Veľmi málo zariadenia, musíte mať so sebou všetko, čo si myslíte, že budete potrebovať. včera Pavol Horváth Zaujímavosti
Túra Na Čachtický hrad a Veľký Plešivec s deťmi Po minulotýždňových doslova monzúnových dažďoch tento víkend opäť nesľubuje ideálne počasie na turistiku. No aj naši dvaja turisti vedia, že neexistuje zlé počasie, iba zle vybavený turista. S týmto heslom v sobotu ráno chalani mudrujú nad mapou hradov západného Slovenska. Nedosiahnutých cieľov je v nej ešte veľa. Máme záujem o miesta, kde nestretneme veľa ľudí. No okrem hradu by sme sa radi pekne prešli, predýchali pľúca, čo je v "rúškovej" dobe veľmi potrebné. S maminou si balia batohy a ja sa s radosťou pripájam. 29/10/20 Daniela Mäkká Malé Karpaty