Chata

Útulňa pod Minčolom

28. 09. 2007
Pri túre z Ruskej Vole do Kamenice nad Torysou sme navštívili útulňu turistov z Lipian. Nachádza sa priamo na zelenej, po ceste z Lazov cez Sokoliu dolinu do Kamenice nad Torysou, vo výške 1010 m.n.m, 15 minút od smerovníka Lazy a 1 hod. 45 min. od Kamenice.

UPOZORNENIE!

Od novembra 2008 je chata zrekonštruovaná a uzamknutá. Záujemcovia o pobyt, nech kontaktujú Klub slovenských turistov Mladosť Odeva z Lipian.

Útulňa je na lúke, v blízkosti je prameň vody, čiastočne krytý v betónovej skruži. WC je suché. Okolo útulne aj vo vnútri je čisto. Útulňa je poschodová. Dolu sa nachádza kuchynka so sporákom, stolom a lavicami. Sú tu aj nejaké potraviny. Hore sa ide po drevených schodoch, je tam veľký priestor na spanie pre minimálne dvadsať ľudí. Vonku sa nachádza ohnisko so stolom a lavicou. Spať sa dá určite aj v dolnej časti. Podlaha útulne je drevená.

Útulňa je zachovalá a domáci turisti z nej organizujú každoročne beh na Minčol. Je to výborná základňa na potulky pohorím Čerogov. Lesnou cestou je prístupná aj cyklistom. Na lúke pri stúpaní na Malý Minčol sa nachádza luxusný posed, no neviem, či je voľne prístupný.

Útulňa pod Minčolom 26/05/19 09:47 20 príspevkov

Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko
Túra Víkend vo Vtáčniku Kamarát má chalupu nad Jedľovými Kostoľanmi a keď oznámil, že tam ide na týždeň, pridal som sa k nemu aspoň na víkend. Vyrazili sme autom v piatok po robote a cestou sme sa stavili v súkromnej ZOO v Pustých Úľanoch. Keďže je veterinár, doniesol lieky pre zvieratká a na oplátku sme naložili zemiaky a divinu na guláš. V Obyciach sme nabrali do fliaš vodu z miestnej minerálky a po 18 hod. sme sa už na chalupe venovali vareniu gulášu. 22/08/20 Miroslav Svítek Vtáčnik
Túra Soblahov – sedlo Lúčky – Opatová Regionálna rada KST Trenčianskeho kraja pripravila pre záujemcov Turistický odznak 7 divov Trenčianskeho samosprávneho kraja. Pre jeho získanie je treba navštíviť Bojnický zámok, Trenčiansky hrad, hrad Beckov, Mohylu generála M. R. Štefánika na Bradle, Čachtický hrad, Považský hrad a rímsky nápis na skale Trenčianskeho hradu. 10/08/20 Miroslav Svítek Považský Inovec

Túra Veľká Knola a Pálenica zo sedla Grajnár Dvojicu vrchov z nadpisu spájajú dve veci. Prvou je, že oba majú svoje najlepšie výhľadové roky dávno za sebou. Okolitý porast vyrástol a zredukoval výhľady len na fragmenty obzoru. Druhou je sedlo Grajnár, ležiace medzi nimi. Zvolili sme si ho za východiskový bod nášho letného rodinného výletu pred pár rokmi. Dá sa z neho celkom ľahko vystúpiť na Veľkú Knolu a keďže sa decká zdali fit, po návrate sme pridali aj Pálenicu na opačnej strane. No a koncom predminulej zimy, len aby som nezhrdzavel, prebehol som si tento úsek aj po snehu. dnes Peťo Nový Volovské vrchy
Správa Ferraty na Skalke doplnia o istiace prvky a zvýšia osvetu Vysokú úrazovosť na ferratách na Skalke by malo znížiť pretrasovanie niektorých zaistených ciest a doplnenie bezpečnostných prvkov. Výrazne by sa mala zvýšiť osveta návštevníkov. V krajnom prípade môže HZS pristúpiť k pokutám. včera Soňa Mäkká Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Reportáž Renovácia salaša Obrubovanec dokončená 21. - 23. augusta sme v rámci aktivít OZ Sloboda pohybu dokončili renováciu salaša, na akcii sa zúčastnilo 15 ľudí. Spravili sme všetky podstatné roboty a zostali nám len niektoré drobnosti, ktoré zvládneme v rámci bežnej údržby v budúcnosti. Salaš už slúži turistickej verejnosti a je veľmi príjemnou zastávkou na Rudnej magistrále. včera Pavol Timko Reportáže

Útulňa pod Minčolom 26/05/19 09:47 20 príspevkov
    • V pohorí Čergov, na zelenej z Lazov Sokolou dolinou do Kamenice nad Torysou vo výške 1010 m.n.m 15 minút od smerovníka Lazy a 1 hod. 45 min. od Kamenice
    • 20 ľudí vlastné spacáky
    • celoročne, ale len po objednávke u majiteľa (objekt je uzamknutý)