Chata

Útulňa pod Minčolom

28.09.07
Pri túre z Ruskej Vole do Kamenice nad Torysou sme navštívili útulňu turistov z Lipian. Nachádza sa priamo na zelenej, po ceste z Lazov cez Sokoliu dolinu do Kamenice nad Torysou, vo výške 1010 m.n.m, 15 minút od smerovníka Lazy a 1 hod. 45 min. od Kamenice.

UPOZORNENIE!

Od novembra 2008 je chata zrekonštruovaná a uzamknutá. Záujemcovia o pobyt, nech kontaktujú Klub slovenských turistov Mladosť Odeva z Lipian.

Útulňa je na lúke, v blízkosti je prameň vody, čiastočne krytý v betónovej skruži. WC je suché. Okolo útulne aj vo vnútri je čisto. Útulňa je poschodová. Dolu sa nachádza kuchynka so sporákom, stolom a lavicami. Sú tu aj nejaké potraviny. Hore sa ide po drevených schodoch, je tam veľký priestor na spanie pre minimálne dvadsať ľudí. Vonku sa nachádza ohnisko so stolom a lavicou. Spať sa dá určite aj v dolnej časti. Podlaha útulne je drevená.

Útulňa je zachovalá a domáci turisti z nej organizujú každoročne beh na Minčol. Je to výborná základňa na potulky pohorím Čerogov. Lesnou cestou je prístupná aj cyklistom. Na lúke pri stúpaní na Malý Minčol sa nachádza luxusný posed, no neviem, či je voľne prístupný.

Útulňa pod Minčolom 26/05/19 09:47 20 príspevkov

Túra Gajdoš, Kamenná brána a Peprovec Na pravidelnej utorňajšej stretávke v Malom Bajkale som popisoval, ako sme s Ivanou označovali kopce pre nový OTO 24 vrcholov MK BSK. Keď som spomenul, že mienim ísť opäť v sobotu označiť ďalšie, bol som vyzvaný, aby som to ponúkol ako oddielovú akciu. Vzhľadom na to, že kamarátka Majka mala mať o 18-tej s Devínskym chrámovým zborom AD HOC vystúpenie v devínskom kostole a my sme ju nechceli zmeškať, vybral som tri kopce v okolí Zochovej chaty. 20/02/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Extra Zimný výstup na Tŕstie Zorganizovať nejakú väčšiu akciu pre verejnosť je pomaly celoročná snaha s výsledkom veľmi neistým, a navyše, často neovplyvniteľným autorom projektu. Keď to všetko klapne, tak ako 15.02.2020 na XXIII. ročníku Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát – Tŕstie, je spokojnosť účastníkov tá najväčšia odmena autorovi a realizátorovi projektu. 17/02/20 Miroslav Svítek Reportáže
Túra Sása – Babiná – Mäsiarsky bok – Krupina Miniseriál o túrach v širšom okolí Dudiniec ukončím popisom prvej túry, na ktorej som si overil, aké je skvelé, že obnovili prevádzku vláčika. Do obce Sása by som sa autobusom z Dudiniec dostal až o 11.24 h a to je na začiatok túry poriadne neskoro. Objavil som krásne kamenné polia, ktoré sa vyrovnajú Kamennému moru vo Vyhniach a asi sa o nich vo všeobecnosti veľa nevie. 16/02/20 Miroslav Svítek Krupinská planina

Túra Potulky s deťmi v okolí Makova Koniec jesene trávime s Hiking.sk partiou v Makove. Je to oddychová chata, rokmi pribudli deti a ubudlo prejdených kilometrov. Prírodu však máme radi, a tak každý deň zvládame pekné prechádzky miestnym chotárom. Keď budete v Makove a nebudete vedieť, kam ísť, tak sa pozrite na moje tipy. dnes Andrea Morongová Javorníky, Západné Beskydy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. dnes Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Správa Živé chodníky – podpora obnovy značených trás Nadácia Ekopolis vyhlásila výzvu na predkladanie projektov do grantového programu Živé chodníky na rok 2020. Projekty sa majú týkať obnovy značenia a vylepšenia infraštruktúry turistických a cykloturistických značených trás. Môžu sa realizovať na celom území Slovenska. včera Soňa Mäkká Správy

Útulňa pod Minčolom 26/05/19 09:47 20 príspevkov
    • V pohorí Čergov, na zelenej z Lazov Sokolou dolinou do Kamenice nad Torysou vo výške 1010 m.n.m 15 minút od smerovníka Lazy a 1 hod. 45 min. od Kamenice
    • 20 ľudí vlastné spacáky
    • celoročne, ale len po objednávke u majiteľa (objekt je uzamknutý)