Chata Vydrica
Chata Vydrica Zatvoriť

Prístrešok Chata Lesov SR Vydrica

Pri mojom trojtýždňovom pobyte v kúpeľoch Sklené Teplice som neraz kráčal Vydričnou dolinou. Zatiaľ čo kroky drvivej väčšiny kúpeľných hostí sa končili pri odbočke k miestnej časti Sady, kde sa nachádzala stajňa miestneho salaša, ja som ju prešiel celú zopárkrát. Tak isto som vyšiel aj všetkými lesnými odbočkami z nej do okolitých lesov. Keď som si naplánoval, že neznačene prejdem cez Holý vrch Čečetkovým lesom na samotu Konice, narazil som pár metrov od asfaltky na chatu Lesov SR, štátny podnik Banská Bystrica, odštepný závod Žarnovica.

Štiavnické vrchy: Vydričná dolina nad Sklenými Teplicami
462 m n. m.
šesť ľudí s vlastnou karimatkou a spacím vakom na krytej terase
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
prameň v Sklených Tepliciach, alebo vo Vydričnej doline asi 700 metrov povyše v doline
Spojenie
Sklené Teplice (bus) - Vydričná dolina (zelená značka)
Dalšie info
vonkajšie ohnisko

Chata sa nachádza na malej lúčke napravo od lesnej cesty a pár metrov nad údolnou asfaltkou Vydričnou dolinou.

• po zelenej značke od Banského kúpeľa v Sklených Tepliciach 3,21 km,
  • po zelenej značke od sedla Jaseňová pažiť na križovatke s modrou z Podhoria 3,1 km.

Je celodrevená s ôsmimi oknami a terasou. Terasa je zaujímavá pre nás, čo občas potrebujeme strechu nad hlavou pri túlačkách a nemusí to byť zrovna Hilton. Strecha chaty je kvalitná, tak isto aj terasy a je ukončená funkčnými odtokovými žľabmi. Podlaha terasy je vyložená dlažbou, takže určite je potrebná karimatka. Terasa je podopretá ôsmimi drevenými trámami. Zábradlie je vo výške pásu. Strecha terasy je šikmá a presahuje podlahu terasy, takže si myslím, že ani v prípade dažďa na terasu neprší. V prípade upevnenia celty, alebo ponča medzi stĺpy, je istota nezmoknutia skoro 100 %.

Na terase sa nachádza stôl a tri stoličky, čo môže poslúžiť k najedeniu sa za stolom a v sede alebo na odloženie vecí. Rozmery terasy sú asi 1,4 x 8 metrov. V pohode sa tu vyspia štyria ľudia, ale myslím si, že ani šesť by nemalo mať problémy. Zo zadnej strany chaty je pristavený rebrík na voľne prístupnú povalu. Je na nej zopár dosiek a hlinená podlaha medzi trámami. Nebol som až celkom hore, ale myslím si, že v prípade núdze by sa aj tu dalo vyspať rovnakému počtu ľudí. Vedľa chaty je malé ohnisko a v okolitom lese kopa dreva.

Komu by sa zo sedla Jaseňová pažiť nechcelo schádzať až k chate Vydrica, asi 10 minút od sedla je na zelenej značke senník pri poľovníckom posede. Keď som tam bol koncom septembra, bolo na zemi aj seno. Strecha je kvalitná, len nie sú tam žiadne bočné steny.

Vydričnou dolinou tečie Vydričný potok, vedľa lesnej cesty pred chatou priteká pravostranný prítok. Po prevarení je to určite pitná voda. Kto bude prichádzať od sedla Jaseňová pažiť, pôjde okolo prameňa vo svahu, ktorý je dreveným žľabom vyvedený k ceste. Je to asi 700 metrov pred chatou. Kto pôjde od Sklených Teplíc, môže si nabrať pitnú minerálnu vodu, vcelku teplú, z Ľudového prameňa pred Kúpeľným domom Alžbeta.