Chata Lesov SR Vydrica

19. 10. 2019
Pri mojom trojtýždňovom pobyte v kúpeľoch Sklené Teplice som neraz kráčal Vydričnou dolinou. Zatiaľ čo kroky drvivej väčšiny kúpeľných hostí sa končili pri odbočke k miestnej časti Sady, kde sa nachádzala stajňa miestneho salaša, ja som ju prešiel celú zopárkrát. Tak isto som vyšiel aj všetkými lesnými odbočkami z nej do okolitých lesov. Keď som si naplánoval, že neznačene prejdem cez Holý vrch Čečetkovým lesom na samotu Konice, narazil som pár metrov od asfaltky na chatu Lesov SR, štátny podnik Banská Bystrica, odštepný závod Žarnovica.

Chata sa nachádza na malej lúčke napravo od lesnej cesty a pár metrov nad údolnou asfaltkou Vydričnou dolinou.

• po zelenej značke od Banského kúpeľa v Sklených Tepliciach 3,21 km,
  • po zelenej značke od sedla Jaseňová pažiť na križovatke s modrou z Podhoria 3,1 km.

Je celodrevená s ôsmimi oknami a terasou. Terasa je zaujímavá pre nás, čo občas potrebujeme strechu nad hlavou pri túlačkách a nemusí to byť zrovna Hilton. Strecha chaty je kvalitná, tak isto aj terasy a je ukončená funkčnými odtokovými žľabmi. Podlaha terasy je vyložená dlažbou, takže určite je potrebná karimatka. Terasa je podopretá ôsmimi drevenými trámami. Zábradlie je vo výške pásu. Strecha terasy je šikmá a presahuje podlahu terasy, takže si myslím, že ani v prípade dažďa na terasu neprší. V prípade upevnenia celty, alebo ponča medzi stĺpy, je istota nezmoknutia skoro 100 %.

Na terase sa nachádza stôl a tri stoličky, čo môže poslúžiť k najedeniu sa za stolom a v sede alebo na odloženie vecí. Rozmery terasy sú asi 1,4 x 8 metrov. V pohode sa tu vyspia štyria ľudia, ale myslím si, že ani šesť by nemalo mať problémy. Zo zadnej strany chaty je pristavený rebrík na voľne prístupnú povalu. Je na nej zopár dosiek a hlinená podlaha medzi trámami. Nebol som až celkom hore, ale myslím si, že v prípade núdze by sa aj tu dalo vyspať rovnakému počtu ľudí. Vedľa chaty je malé ohnisko a v okolitom lese kopa dreva.

Komu by sa zo sedla Jaseňová pažiť nechcelo schádzať až k chate Vydrica, asi 10 minút od sedla je na zelenej značke senník pri poľovníckom posede. Keď som tam bol koncom septembra, bolo na zemi aj seno. Strecha je kvalitná, len nie sú tam žiadne bočné steny.

Vydričnou dolinou tečie Vydričný potok, vedľa lesnej cesty pred chatou priteká pravostranný prítok. Po prevarení je to určite pitná voda. Kto bude prichádzať od sedla Jaseňová pažiť, pôjde okolo prameňa vo svahu, ktorý je dreveným žľabom vyvedený k ceste. Je to asi 700 metrov pred chatou. Kto pôjde od Sklených Teplíc, môže si nabrať pitnú minerálnu vodu, vcelku teplú, z Ľudového prameňa pred Kúpeľným domom Alžbeta.

• kúpele Sklené Teplice,
  • Banská Štiavnica (UNESCO),
  • ruiny hradu Žakýl,
  • Žakýlske pleso (prírodné jazero),
  • ruiny Pustého hradu (hrad Teplica),
  • ruiny hradu Šášov,
  • replika hradu Marcus.
Chata Lesov SR Vydrica 19/10/19 00:00 nová téma

Túra Soblahov – sedlo Lúčky – Opatová Regionálna rada KST Trenčianskeho kraja pripravila pre záujemcov Turistický odznak 7 divov Trenčianskeho samosprávneho kraja. Pre jeho získanie je treba navštíviť Bojnický zámok, Trenčiansky hrad, hrad Beckov, Mohylu generála M. R. Štefánika na Bradle, Čachtický hrad, Považský hrad a rímsky nápis na skale Trenčianskeho hradu. 10/08/20 Miroslav Svítek Považský Inovec
Túra Trenčianske rozhľadne Ibovka a Malý Jelenec Roky som chodieval na Moravu s mojím kamarátom putovať od jednej rozhľadne k druhej. Kamarát sa nejako vytratil z môjho života a rozhľadne tiež. Tento rok som si musel na prelome marca a apríla vybrať kopu starej dovolenky a pri spriadaní plánov, ovplyvnených krízou, okrem viacdňových prechodov došlo aj na rozhľadne na západnom Slovensku. Vypísal som si ich asi trinásť, a keďže Trenčín nie je až tak ďaleko, dve som spojil do jednej túry. 03/07/20 Miroslav Svítek Biele Karpaty
Prístrešok Lesný zrub Šarvíz Pri putovaní zo Žarnovice na rozhľadňu Háj som doputoval po modrej značke k TIM Horáreň Šarvíz (tiež Zadný Šarvíz). Smerovník ma upozornil, že Zbojníčke studničky sú vzdialené 50 m dole po lesnej cestičke, a tak som sa išiel na ne pozrieť. V horúčave, čo bola, sa mi veľmi hodila čerstvá, studená voda z pekne upraveného prameňa. Umyl som sa, napil a prečítal si informačnú tabuľu o Zbojníckych studničkách. 06/06/20 Miroslav Svítek Pohronský Inovec, Vtáčnik

Recenzia Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice Ide o krátke nohavice z elastického priedušného a rýchloschnúceho materiálu od nórskej značky Skogstad. Sú vhodné na turistiku v horúcom počasí. Majú dĺžku tesne nad kolená a stredne vysoký sed. Z viacerých farebných vyhotovení som vyskúšal menej nápadný šedo-zelený variant. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Túra Patagónia: NP Los Glaciares - Laguna de los Tres Fitz Roy (3405 m) - žulový obor, najvyšší vrch a legendárna ikona oblasti, ktorá, ako som spomenul v predchádzajúcom článku, dala meno celému pohoriu. Jeho silueta je nielen v erbe mestečka El Chaltén, ale aj v znaku Národného parku Los Glaciares. Za dobrého počasia ho vidieť snáď odvšadiaľ, z ulíc mestečka i patagónskej stepi. Svojou dominantnosťou človeka k sebe priam volá. Turisti sa najbližšie k nemu môžu dostať pri Lagune de los Tres. A práve toto horské jazero bude dnes naším cieľom. včera Martin Baniari Svet
Pozvánka Transsibírska magistrála – zážitky spojené s príbehmi ľudí Vlakom až na koniec sveta! Staňte sa súčasťou príbehu najväčšej železničnej trati na svete! Transsibírska magistrála je nevšedné cestovateľské dobrodružstvo odohrávajúce sa na koľajniciach križujúcich najdôležitejšie mestá Ruska, nedotknutú prírodu Mongolska, pestrý Peking aj legendárny Čínsky múr. Cestovateľské kino sa v utorok 18. augusta v košickom Kine Úsmev vydá spoznávať skryté krásy východnej Európy aj Ázie s cestovateľom Martinom Navrátilom, ktorý prezradí, čo všetko sa dá vidieť v “hoteli na kolesách”. 10/08/20 sponzorovaný článok Festivaly a premietania

Chata Lesov SR Vydrica 19/10/19 00:00 nová téma
    • Štiavnické vrchy: Vydričná dolina nad Sklenými Teplicami

• šesť ľudí s vlastnou karimatkou a spacím vakom na krytej terase

• prameň v Sklených Tepliciach, alebo vo Vydričnej doline asi 700 metrov povyše v doline

• Sklené Teplice (bus) - Vydričná dolina (zelená značka)