Chata Lesov SR Vydrica

19.10.19
Pri mojom trojtýždňovom pobyte v kúpeľoch Sklené Teplice som neraz kráčal Vydričnou dolinou. Zatiaľ čo kroky drvivej väčšiny kúpeľných hostí sa končili pri odbočke k miestnej časti Sady, kde sa nachádzala stajňa miestneho salaša, ja som ju prešiel celú zopárkrát. Tak isto som vyšiel aj všetkými lesnými odbočkami z nej do okolitých lesov. Keď som si naplánoval, že neznačene prejdem cez Holý vrch Čečetkovým lesom na samotu Konice, narazil som pár metrov od asfaltky na chatu Lesov SR, štátny podnik Banská Bystrica, odštepný závod Žarnovica.

Chata sa nachádza na malej lúčke napravo od lesnej cesty a pár metrov nad údolnou asfaltkou Vydričnou dolinou.

• po zelenej značke od Banského kúpeľa v Sklených Tepliciach 3,21 km,
  • po zelenej značke od sedla Jaseňová pažiť na križovatke s modrou z Podhoria 3,1 km.

Je celodrevená s ôsmimi oknami a terasou. Terasa je zaujímavá pre nás, čo občas potrebujeme strechu nad hlavou pri túlačkách a nemusí to byť zrovna Hilton. Strecha chaty je kvalitná, tak isto aj terasy a je ukončená funkčnými odtokovými žľabmi. Podlaha terasy je vyložená dlažbou, takže určite je potrebná karimatka. Terasa je podopretá ôsmimi drevenými trámami. Zábradlie je vo výške pásu. Strecha terasy je šikmá a presahuje podlahu terasy, takže si myslím, že ani v prípade dažďa na terasu neprší. V prípade upevnenia celty, alebo ponča medzi stĺpy, je istota nezmoknutia skoro 100 %.

Na terase sa nachádza stôl a tri stoličky, čo môže poslúžiť k najedeniu sa za stolom a v sede alebo na odloženie vecí. Rozmery terasy sú asi 1,4 x 8 metrov. V pohode sa tu vyspia štyria ľudia, ale myslím si, že ani šesť by nemalo mať problémy. Zo zadnej strany chaty je pristavený rebrík na voľne prístupnú povalu. Je na nej zopár dosiek a hlinená podlaha medzi trámami. Nebol som až celkom hore, ale myslím si, že v prípade núdze by sa aj tu dalo vyspať rovnakému počtu ľudí. Vedľa chaty je malé ohnisko a v okolitom lese kopa dreva.

Komu by sa zo sedla Jaseňová pažiť nechcelo schádzať až k chate Vydrica, asi 10 minút od sedla je na zelenej značke senník pri poľovníckom posede. Keď som tam bol koncom septembra, bolo na zemi aj seno. Strecha je kvalitná, len nie sú tam žiadne bočné steny.

Vydričnou dolinou tečie Vydričný potok, vedľa lesnej cesty pred chatou priteká pravostranný prítok. Po prevarení je to určite pitná voda. Kto bude prichádzať od sedla Jaseňová pažiť, pôjde okolo prameňa vo svahu, ktorý je dreveným žľabom vyvedený k ceste. Je to asi 700 metrov pred chatou. Kto pôjde od Sklených Teplíc, môže si nabrať pitnú minerálnu vodu, vcelku teplú, z Ľudového prameňa pred Kúpeľným domom Alžbeta.

• kúpele Sklené Teplice,
  • Banská Štiavnica (UNESCO),
  • ruiny hradu Žakýl,
  • Žakýlske pleso (prírodné jazero),
  • ruiny Pustého hradu (hrad Teplica),
  • ruiny hradu Šášov,
  • replika hradu Marcus.
Chata Lesov SR Vydrica 19/10/19 00:00 nová téma

Extra Zimný výstup na Tŕstie Zorganizovať nejakú väčšiu akciu pre verejnosť je pomaly celoročná snaha s výsledkom veľmi neistým, a navyše, často neovplyvniteľným autorom projektu. Keď to všetko klapne, tak ako 15.02.2020 na XXIII. ročníku Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát – Tŕstie, je spokojnosť účastníkov tá najväčšia odmena autorovi a realizátorovi projektu. 17/02/20 Miroslav Svítek Reportáže
Túra Sása – Babiná – Mäsiarsky bok – Krupina Miniseriál o túrach v širšom okolí Dudiniec ukončím popisom prvej túry, na ktorej som si overil, aké je skvelé, že obnovili prevádzku vláčika. Do obce Sása by som sa autobusom z Dudiniec dostal až o 11.24 h a to je na začiatok túry poriadne neskoro. Objavil som krásne kamenné polia, ktoré sa vyrovnajú Kamennému moru vo Vyhniach a asi sa o nich vo všeobecnosti veľa nevie. 16/02/20 Miroslav Svítek Krupinská planina
Pozvánka XXIII. Zimný výstup na Tŕstie v Malých Karpatoch Woodcrafter Sido Biatec a TK Štart Bratislava srdečne pozývajú všetkých milovníkov pohybu v horách a obzvlášť v Malých Karpatoch na XXIII. ročník Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát. Tento ročník sa uskutoční 15. 02. 2020 a stretneme sa na vrchole Tŕstie. Je z neho nádherný panoramatický výhľad na Myjavskú pahorkatinu, Biele Karpaty, Považský Inovec a Tribeč so Zoborom. 11/02/20 Miroslav Svítek Iné

Recenzia Topánky Prabos Pular Opäť sa mi dostali do rúk (na nohy) topánky českého výrobcu Prabos, tentokrát model Pular – určený do tvrdších podmienok, s komínom takým vysokým, že som si pri prvom pohľade kládol otázku, či sa v krabici pod baliacim papierom neskrývajú čižmy. Na stránke výrobcu sa predávajú v čase písania recenzie za 191,60 € alebo 4 790,- Kč. V článku nájdete najprv popis, všeobecné skúsenosti a hodnotenia. Trpezlivých čitateľov so záujmom o detail čaká na konci ako príloha denník, kde som si zapisoval skúsenosti z rôznych vychádzok a túr. dnes Pavol Timko Obutie
Túra Via Dinarica (2) – planina Bjelašnica Pokračujeme v našom balkánskom dobrodružstve po trase diaľkovej magistrály Via Dinarica. Prechádzame z pohoria Prenj na planinu Bjelašnica v centrálnej Bosne a Hercegovine. Ráno a skoré ranné plávanie v úplne príjemne teplej vode Boračko jezera asi prvý raz inšpirovali vedúceho zájazdu k novej Robovej prezývke Jezerin. Aby mal aj priezvisko, dodatočne ho skompletizoval na Močića. Z krstného mena aj z priezviska je jasné že prečo. včera Robo Verseghy Svet

Chata Lesov SR Vydrica 19/10/19 00:00 nová téma
    • Štiavnické vrchy: Vydričná dolina nad Sklenými Teplicami

• šesť ľudí s vlastnou karimatkou a spacím vakom na krytej terase

• prameň v Sklených Tepliciach, alebo vo Vydričnej doline asi 700 metrov povyše v doline

• Sklené Teplice (bus) - Vydričná dolina (zelená značka)