Chata Lesov SR Vydrica

19.10.19
Pri mojom trojtýždňovom pobyte v kúpeľoch Sklené Teplice som neraz kráčal Vydričnou dolinou. Zatiaľ čo kroky drvivej väčšiny kúpeľných hostí sa končili pri odbočke k miestnej časti Sady, kde sa nachádzala stajňa miestneho salaša, ja som ju prešiel celú zopárkrát. Tak isto som vyšiel aj všetkými lesnými odbočkami z nej do okolitých lesov. Keď som si naplánoval, že neznačene prejdem cez Holý vrch Čečetkovým lesom na samotu Konice, narazil som pár metrov od asfaltky na chatu Lesov SR, štátny podnik Banská Bystrica, odštepný závod Žarnovica.

Chata sa nachádza na malej lúčke napravo od lesnej cesty a pár metrov nad údolnou asfaltkou Vydričnou dolinou.

• po zelenej značke od Banského kúpeľa v Sklených Tepliciach 3,21 km,
  • po zelenej značke od sedla Jaseňová pažiť na križovatke s modrou z Podhoria 3,1 km.

Je celodrevená s ôsmimi oknami a terasou. Terasa je zaujímavá pre nás, čo občas potrebujeme strechu nad hlavou pri túlačkách a nemusí to byť zrovna Hilton. Strecha chaty je kvalitná, tak isto aj terasy a je ukončená funkčnými odtokovými žľabmi. Podlaha terasy je vyložená dlažbou, takže určite je potrebná karimatka. Terasa je podopretá ôsmimi drevenými trámami. Zábradlie je vo výške pásu. Strecha terasy je šikmá a presahuje podlahu terasy, takže si myslím, že ani v prípade dažďa na terasu neprší. V prípade upevnenia celty, alebo ponča medzi stĺpy, je istota nezmoknutia skoro 100 %.

Na terase sa nachádza stôl a tri stoličky, čo môže poslúžiť k najedeniu sa za stolom a v sede alebo na odloženie vecí. Rozmery terasy sú asi 1,4 x 8 metrov. V pohode sa tu vyspia štyria ľudia, ale myslím si, že ani šesť by nemalo mať problémy. Zo zadnej strany chaty je pristavený rebrík na voľne prístupnú povalu. Je na nej zopár dosiek a hlinená podlaha medzi trámami. Nebol som až celkom hore, ale myslím si, že v prípade núdze by sa aj tu dalo vyspať rovnakému počtu ľudí. Vedľa chaty je malé ohnisko a v okolitom lese kopa dreva.

Komu by sa zo sedla Jaseňová pažiť nechcelo schádzať až k chate Vydrica, asi 10 minút od sedla je na zelenej značke senník pri poľovníckom posede. Keď som tam bol koncom septembra, bolo na zemi aj seno. Strecha je kvalitná, len nie sú tam žiadne bočné steny.

Vydričnou dolinou tečie Vydričný potok, vedľa lesnej cesty pred chatou priteká pravostranný prítok. Po prevarení je to určite pitná voda. Kto bude prichádzať od sedla Jaseňová pažiť, pôjde okolo prameňa vo svahu, ktorý je dreveným žľabom vyvedený k ceste. Je to asi 700 metrov pred chatou. Kto pôjde od Sklených Teplíc, môže si nabrať pitnú minerálnu vodu, vcelku teplú, z Ľudového prameňa pred Kúpeľným domom Alžbeta.

• kúpele Sklené Teplice,
  • Banská Štiavnica (UNESCO),
  • ruiny hradu Žakýl,
  • Žakýlske pleso (prírodné jazero),
  • ruiny Pustého hradu (hrad Teplica),
  • ruiny hradu Šášov,
  • replika hradu Marcus.
Chata Lesov SR Vydrica 19/10/19 00:00 nová téma

Túra Hontianske Nemce – Viničný vrch – Sebechleby Keď sme sa chystali do Dudiniec, všimol som si, že na TuristickaMapa.sk pribudli miestne značenia. Zo Sebechlieb do Dudiniec som po zelenej už išiel, a tak som privítal možnosť ísť okolo Sebechlieb po miestnej modrej značke, ako odbočke z modrej Hontianske Nemce – Počúvadlianske jazero. Totiž, dostať sa tam alebo z tade do Dudiniec bolo nemožné, a naopak, do Sebechlieb chodil autobus často. Čakalo ma však jedno prekvapenie za druhým a ani jedno nebolo príjemné. 22/11/19 Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Prístrešok Chata pod dubom Pri turistickom okruhu zo Sklených Teplíc do Vyhní a späť som na zelenej značke z Pustého hradu našiel najprv pod kopcom Bralce pekne upravený prameň a asi po 1 km som natrafil na lúke Janovo s posedom veľký senník plný sena a na druhej strane v lese malú poľovnícku chatu s verandou. 09/11/19 Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Túra Hontianske Nemce – Plášťovce – Dudince So ženou sme sa vybrali po štvrtýkrát do Dudiniec na relaxačný pobyt. V duchu som riešil, čo budem robiť, kade chodiť vo voľnom čase, keď som už všetko naokolo pochodil. Našťastie, po rokoch opäť sprevádzkovali, aj keď len cez pracovný týždeň, vlak Zvolen – Šahy. Žena brala kúry a ja túry. Vlak o 9.09 h býval vždy plný a aj spiatočný o 15.48 h z Krupiny. Babie leto bolo priam ideálne, a tak som si prešiel zase nové trasy v širšom okolí Dudiniec. 04/11/19 Miroslav Svítek Krupinská planina

Túra Magurský NP: Diablov kameň a Magurský vodopád Vyberáme sa na nenáročnú túru k našim susedom do Poľska. Náš cieľ sa nachádza v Magurskom národnom parku (Magurski Park Narodowy). Navštívime Diablov kameň (Diabli Kamień), Magurský vodopád (Wodospad Magurski) a poprechádzame sa po dedinke Folusz. Trasa je ideálna pre rodiny s deťmi, pretože za krátky čas sa tu dá uzrieť naozaj mnoho atraktívnych krás panenskej prírody. dnes Gabriela Ferencová Nízke Beskydy, Poľsko
Túra Jesenné Grinavské jazerá Nie sú to síce žiadne veľhory, ale podhorie Malých Karpát na rozhraní lesa a vinohradov vie byť na jeseň veľmi príjemné na dopoludňajšiu vychádzku. Takto sme sa počas babieho leta s mamou a Maťkom vybrali do obľúbenej lokality nd Grinavou, časťou Pezinka. Okrem farebných vinohradov sa postupne prechádza okolo troch rybníkov. K tomu nás čakajú ešte dve pekné vyhliadky. včera Soňa Mäkká Malé Karpaty
Rozhovor Národné parky sú lunaparky, využívané primárne na ťažbu V novembri sa v Bratislave konala medzinárodná konferencia New initiatives from a decade of progress. Jedným z rečníkov bol slovenský europoslanec Michal Wiezik, ktorý hovoril o tom, že Slovensko by potrebovalo aspoň 5 % územia ponechaného na samovývoj. O tom, prečo práve 5 %, či toľko vhodného územia vôbec máme, a či pustiť do bezzásahových území turistov, sme sa rozprávali v nasledujúcom rozhovore. včera Soňa Mäkká Rozhovory

Chata Lesov SR Vydrica 19/10/19 00:00 nová téma
    • Štiavnické vrchy: Vydričná dolina nad Sklenými Teplicami

• šesť ľudí s vlastnou karimatkou a spacím vakom na krytej terase

• prameň v Sklených Tepliciach, alebo vo Vydričnej doline asi 700 metrov povyše v doline

• Sklené Teplice (bus) - Vydričná dolina (zelená značka)