Autor foto: Michal Hudec, Chata Magurka
Autor foto: Michal Hudec, Chata Magurka Zatvoriť

Správa Dobrovoľníci likvidovali nelegálnu skládku na Magurke

Občianske združenie Priatelia Magurky a obec Partizánska Ľupča zorganizovali minulý víkend akciu „Čistenie prírody – Magurka, Nízke Tatry“. Jej cieľom bola likvidácia starej nelegálnej skládky odpadu v okolí bývalej banskej štôlne Rüsseger. Do čistenia sa zapojilo viac ako štyridsiatka dobrovoľníkov.

Skládka podľa organizátorov vznikala údajne od 60-tych rokov a odpad pochádzal z prevádzky starej horskej chaty Magurka. Za dlhý čas sa na tu nakopilo veľa odpadu vo viacerých vrstvách. Dobrovoľníci nachádzali najmä sklený a kovový odpad, poháre, fľaše, konzervy, hrnce, keramiku, porcelán, linoleum, žehličku alebo káble. Vrecia s odpadom boli zo skládky odvážané na fúrikoch rozbahneným terénom k veľkokapacitnému kontajneru.

Miroslav Meluš, predseda občianskeho združenia Priatelia Magurky a chatár na Chate Magurka, bol s výsledkom akcie spokojný. “V sobotu sa nám podarilo naplniť takmer celý kontajner. Nepriazeň počasia a množstvo odpadu nedovolili, aby sme skládku úplne zlikvidovali. Avšak táto naša aktivita, aj vďaka tomu, že cítime podporu zo strany dobrovoľníkov, bude v budúcnosti pokračovať.

Občianske združenie pripravuje v spolupráci s profesorom Martinom Chovanom z Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave projekt náučného chodníka banskou cestou, ktorý by mal približovať históriu tohto miesta, otvoriť ho chcú budúci rok (2020).