Chata pod dubom

09.11.19

• po žltej zo Sklených Teplíc na zelenú Pod Pustým hradom a ďalej smerom na Janovské sedlo (4,13 km),
  • po žltej od smerovníka Chrústov do Janovského sedla a potom po zelenej smerom na Pustý hrad (2,24 km),
  • po zelenej z Hliníka nad Hronom na Janovu lúku, potom po žltej do Janovského sedla a opäť po zelenej smerom na Pustý hrad (4,4 km).

Chatka v správe Lesov SR, š. p. sa nachádza v lese asi 100 m od turistického chodníka na ľavej strane, ak ide turista z Pustého hradu smerom k Janovskému sedlu. Stojí na miniatúrnej lúčke s ohniskom a obďaleč je v lese latrína. Chata má kvalitnú eternitovú strechu, ktorá presahuje ponad úzku verandu. Strecha je podopretá štyrmi stĺpmi. Podlaha je vybetónovaná a väčšia časť ľavej strany terasy má do výšky pása plný plot z dosák. Bočné strany nie sú uzatvorené. Na verande sa nachádza stolík, ktorý môže poslúžiť na odloženie vecí. Vzhľadom na to, že terasa je pomerne úzka, vyspia sa tu maximálne traja ľudia. Ale zase majú istotu, že nezmoknú.

Ako som sa vyššie zmienil, na druhej strane, skoro pri turistickom chodníku, stojí na malej lúčke s posedom pekný senník. Má kvalitnú - plechovú strechu a určite by sa tu v pohodlí sena a istoty sucha vyspali štyria turisti. Keďže tieto dve možnosti nie sú až tak od seba vzdialené, možno ich brať ako jednu pre šesť až sedem ľudí. Ohnisko je pri chatke a v lese je dostatok popadaného dreva.

Asi kilometer pred lúčkami s chatou a senníkom (od Pustého hradu), je priamo na značke celkom slušne výdatný prameň v lokalite Vrchháje. Je krytý strieškou a je pri ňom je lavička. Takže buď si naberieme vodu pred tým, ako dôjdeme k chatke, alebo si zájdeme po vodu po zložení ruksakov na terase chaty.

Zaujímavosti v okolí

• Vyhnianske kamenné more,
  • Banský náučný chodník,
  • Pustý hrad,
  • replika hradu Marcus,
  • kúpele Sklené Teplice.

Poznámka: Myslím si, že pri dodržaní slušného správania sa a nezanechaní po sebe neporiadku, nebudú mať nič poľovníci proti tomu, ak sa tu v prípade núdze, zložia na noc turisti. Inak civilizácia nie až tak ďaleko a za hodinu sa dá dôjsť do okolitých obcí.

Chata pod dubom 09/11/19 00:00 nová téma

Prístrešok Chata pod dubom Pri turistickom okruhu zo Sklených Teplíc do Vyhní a späť som na zelenej značke z Pustého hradu našiel najprv pod kopcom Bralce pekne upravený prameň a asi po 1 km som natrafil na lúke Janovo s posedom veľký senník plný sena a na druhej strane v lese malú poľovnícku chatu s verandou. 09/11/19 Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Túra Hontianske Nemce – Plášťovce – Dudince So ženou sme sa vybrali po štvrtýkrát do Dudiniec na relaxačný pobyt. V duchu som riešil, čo budem robiť, kade chodiť vo voľnom čase, keď som už všetko naokolo pochodil. Našťastie, po rokoch opäť sprevádzkovali, aj keď len cez pracovný týždeň, vlak Zvolen – Šahy. Žena brala kúry a ja túry. Vlak o 9.09 h býval vždy plný a aj spiatočný o 15.48 h z Krupiny. Babie leto bolo priam ideálne, a tak som si prešiel zase nové trasy v širšom okolí Dudiniec. 04/11/19 Miroslav Svítek Krupinská planina
Prístrešok Chata Lesov SR Vydrica Pri mojom trojtýždňovom pobyte v kúpeľoch Sklené Teplice som neraz kráčal Vydričnou dolinou. Zatiaľ čo kroky drvivej väčšiny kúpeľných hostí sa končili pri odbočke k miestnej časti Sady, kde sa nachádzala stajňa miestneho salaša, ja som ju prešiel celú zopárkrát. Tak isto som vyšiel aj všetkými lesnými odbočkami z nej do okolitých lesov. Keď som si naplánoval, že neznačene prejdem cez Holý vrch Čečetkovým lesom na samotu Konice, narazil som pár metrov od asfaltky na chatu Lesov SR, štátny podnik Banská Bystrica, odštepný závod Žarnovica. 19/10/19 Miroslav Svítek Štiavnické vrchy

Recenzia Tatry - turistický sprievodca Nová publikácia z vydavateľstva DAJAMA: Tatry Vysoké, Belianske, Západné z edície turistický sprievodca, ma oslovila pri poslednom love v kníhkupectve. Pri káve som si ju prelistovala a už nejaký čas je v našej tatranskej a turistickej knižnici. dnes Daniela Mäkká Mapy a knihy
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. včera Redakcia Festivaly a premietania

Chata pod dubom 09/11/19 00:00 nová téma
    • Štiavnické vrchy: medzi Pustým hradom nad Sklenými Teplicami a Janovským sedlom (zelená značka) v lokalite Janovo

• sedem ľudí vo vstupnej verande s vlastnou karimatkou a spacím vakom

• prameň Vrchháje na zelenej smer Pustý hrad (1 km)