Chata pod dubom

09. 11. 2019
Pri turistickom okruhu zo Sklených Teplíc do Vyhní a späť som na zelenej značke z Pustého hradu našiel najprv pod kopcom Bralce pekne upravený prameň a asi po 1 km som natrafil na lúke Janovo s posedom veľký senník plný sena a na druhej strane v lese malú poľovnícku chatu s verandou.

• po žltej zo Sklených Teplíc na zelenú Pod Pustým hradom a ďalej smerom na Janovské sedlo (4,13 km),
  • po žltej od smerovníka Chrústov do Janovského sedla a potom po zelenej smerom na Pustý hrad (2,24 km),
  • po zelenej z Hliníka nad Hronom na Janovu lúku, potom po žltej do Janovského sedla a opäť po zelenej smerom na Pustý hrad (4,4 km).

Chatka v správe Lesov SR, š. p. sa nachádza v lese asi 100 m od turistického chodníka na ľavej strane, ak ide turista z Pustého hradu smerom k Janovskému sedlu. Stojí na miniatúrnej lúčke s ohniskom a obďaleč je v lese latrína. Chata má kvalitnú eternitovú strechu, ktorá presahuje ponad úzku verandu. Strecha je podopretá štyrmi stĺpmi. Podlaha je vybetónovaná a väčšia časť ľavej strany terasy má do výšky pása plný plot z dosák. Bočné strany nie sú uzatvorené. Na verande sa nachádza stolík, ktorý môže poslúžiť na odloženie vecí. Vzhľadom na to, že terasa je pomerne úzka, vyspia sa tu maximálne traja ľudia. Ale zase majú istotu, že nezmoknú.

Ako som sa vyššie zmienil, na druhej strane, skoro pri turistickom chodníku, stojí na malej lúčke s posedom pekný senník. Má kvalitnú - plechovú strechu a určite by sa tu v pohodlí sena a istoty sucha vyspali štyria turisti. Keďže tieto dve možnosti nie sú až tak od seba vzdialené, možno ich brať ako jednu pre šesť až sedem ľudí. Ohnisko je pri chatke a v lese je dostatok popadaného dreva.

Asi kilometer pred lúčkami s chatou a senníkom (od Pustého hradu), je priamo na značke celkom slušne výdatný prameň v lokalite Vrchháje. Je krytý strieškou a je pri ňom je lavička. Takže buď si naberieme vodu pred tým, ako dôjdeme k chatke, alebo si zájdeme po vodu po zložení ruksakov na terase chaty.

Zaujímavosti v okolí

• Vyhnianske kamenné more,
  • Banský náučný chodník,
  • Pustý hrad,
  • replika hradu Marcus,
  • kúpele Sklené Teplice.

Poznámka: Myslím si, že pri dodržaní slušného správania sa a nezanechaní po sebe neporiadku, nebudú mať nič poľovníci proti tomu, ak sa tu v prípade núdze, zložia na noc turisti. Inak civilizácia nie až tak ďaleko a za hodinu sa dá dôjsť do okolitých obcí.

Chata pod dubom 09/11/19 00:00 nová téma

Túra Soblahov – sedlo Lúčky – Opatová Regionálna rada KST Trenčianskeho kraja pripravila pre záujemcov Turistický odznak 7 divov Trenčianskeho samosprávneho kraja. Pre jeho získanie je treba navštíviť Bojnický zámok, Trenčiansky hrad, hrad Beckov, Mohylu generála M. R. Štefánika na Bradle, Čachtický hrad, Považský hrad a rímsky nápis na skale Trenčianskeho hradu. 10/08/20 Miroslav Svítek Považský Inovec
Túra Trenčianske rozhľadne Ibovka a Malý Jelenec Roky som chodieval na Moravu s mojím kamarátom putovať od jednej rozhľadne k druhej. Kamarát sa nejako vytratil z môjho života a rozhľadne tiež. Tento rok som si musel na prelome marca a apríla vybrať kopu starej dovolenky a pri spriadaní plánov, ovplyvnených krízou, okrem viacdňových prechodov došlo aj na rozhľadne na západnom Slovensku. Vypísal som si ich asi trinásť, a keďže Trenčín nie je až tak ďaleko, dve som spojil do jednej túry. 03/07/20 Miroslav Svítek Biele Karpaty
Prístrešok Lesný zrub Šarvíz Pri putovaní zo Žarnovice na rozhľadňu Háj som doputoval po modrej značke k TIM Horáreň Šarvíz (tiež Zadný Šarvíz). Smerovník ma upozornil, že Zbojníčke studničky sú vzdialené 50 m dole po lesnej cestičke, a tak som sa išiel na ne pozrieť. V horúčave, čo bola, sa mi veľmi hodila čerstvá, studená voda z pekne upraveného prameňa. Umyl som sa, napil a prečítal si informačnú tabuľu o Zbojníckych studničkách. 06/06/20 Miroslav Svítek Pohronský Inovec, Vtáčnik

Prístrešok Hrabovník V severozápadnej časti Považského Inovca spája obce Kálnica a Beckov modrá značka. Súbežne je vedený aj Včelársky NCH Jozefa Miloslava Hurbana a jeho budovatelia okrem náučných panelov postavili prístrešok. Pravdepodobne ho nik nebude plánovať na nocľah, ale dá sa využiť ako útočisko pred nepohodou. dnes Michal Bukvai Považský Inovec
Recenzia Tretie vydanie turistických sprievodcov od Dajamy Klasický turistický sprievodca od vydavateľstva DAJAMA sa v tomto roku dočkal tretieho vydania. Posledné vydanie je z roku 2008, tak sa pozrieme na to, či a čo sa v sprievodcoch pomenilo. Nové vydanie sa týka Vysokých Tatier, Nízkych Tatier, Západných Tatier, Veľkej Fatry, Malej Fatry a Slovenského raja. Ďalšie pohoria sú stále dostupné v predchádzajúcich vydaniach. Dá sa kúpiť aj druhé vydanie uvedených pohorí. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Od Lunzer See k Mittersee a Obersee Nenáročná, hoci s drobcom trochu dlhšia vychádzka v Dolnom Rakúsku. Od jazera Lunzer See budeme pokračovať dolinou Seetal k dvom vyššie položeným jazerám Mittersee a Obersee. Väčšina trasy vedie po lesnej ceste, no bicykle sem nesmú. 13/08/20 Soňa Mäkká Svet

Chata pod dubom 09/11/19 00:00 nová téma
    • Štiavnické vrchy: medzi Pustým hradom nad Sklenými Teplicami a Janovským sedlom (zelená značka) v lokalite Janovo

• sedem ľudí vo vstupnej verande s vlastnou karimatkou a spacím vakom

• prameň Vrchháje na zelenej smer Pustý hrad (1 km)