Pod Krkavou skalou

23. 11. 2019
Po dlhšom čase som si ako prístup na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry zvolil zelenú značku z Ružomberka ponad Vlkolínec. Celý čas som šliapal hustou hmlou s dohľadnosťou len pár desiatok metrov. Zrovna keď som dorazil k malej kaplnke, hmla sa začala trhať a povyše na okraji lesa som zbadal prístrešok.

Nachádza sa v severnej časti Vaľkej Fatry, na východnom úpätí vrchu Sidorovo (Hýrová), neďaleko od Prírodnej pamiatky Krkavá skala. Prechádza okolo neho zeleno značený turistický chodník, na úseku súbežný s NCH, ktorým sa dá pokračovať nadol do Vlkolínca.

• zelená TZT z Ružomberka, 1:25 h,
  • NCH z Vlkolínca, 0:20 h,
  • žltá TZT + NCH z Bieleho Potoka, 0:50 h,
  • žltá + zelená TZT od TIM Vlkolínske lúky (pod Malinným brdom), 0:50 h.

Stavba je celodrevená s pôdorysom asi 4 x 3 metre, sedlová strecha pokrytá dreveným šindľom je v dobrom stave. Vnútro tvorí jeden priestor, terén pod ňou je v pôvodnom stave (udupaná hlina). Čelná strana je nekrytá, vzadu je stienka do výšky pása, bočné steny rovnakej výšky sú spojené so strechou. Po obvode sú úzke drevené lavice. Prístrešok poskytne dobrú ochranu pred dažďom a sparťanské podmienky pre prípadný nocľah pre 3 - 4 osoby s vlastnou výbavou.

Pár metrov od prístreška je rúrkou zachytený a strieškou krytý nie veľmi výdatný prameň. Vedľa sa nachádza panel spomínaného NCH. Terén poskytuje pekné výhľady na východ do údolia riečky Revúca a hrebene Nízkych Tatier.

Pod Krkavou skalou 23/11/19 00:00 nová téma

Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Belá – Belianske skaly – Terchová Tradičné koncoročné stretnutie autorského kolektívu sa konalo znova pod Malou Fatrou. A tradične sme sobotnú túru absolvovali vo dvojici s Mirom. Keď som mu v predvečer predstavil môj plán, vravím mu: "Asi Ťa tento rok sklamem, bude to taká seniorská trasa podhorím..." Ale nakoniec sme boli spokojní. 29/12/19 Michal Bukvai Malá Fatra
Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč

Túra Hrebeňovka Javorníkov zo Žiliny Pôvodne som plánoval ísť na hrebeňovku Slanských vrchov, po ktorej dlhšie pokukujem, ale kvôli africkému moru ošípaných som nakoniec radšej pozmenil plány. Nechcel som ohroziť naše domáce prasce. Nemusel som ani dlho rozmýšľať a hneď som vedel, že náhradným plánom budú Javorníky. Pohorie cez týždeň celkom opustené so zaujímavými horskými lúkami a malými lazníckymi sídlami. dnes Pavel Forgáč Javorníky
Túra Na najvyšší kopec galantského okresu Počas veľkonočných sviatkov som si všimol, že na Hikingu nie je opis trasy, ktorá by ležala celá v galantskom okrese. Rozhodol som sa, že to napravím. Ale kam ísť, keď je v okrese také množstvo atraktívnych turistických cieľov? Vybral som sa na najvyšší kopec okresu, na Šalgočskú dvojtisícovku. včera Martin Knor Podunajsko
Túra Zo Soriškej planiny na vrch Možic Sedíme pod pancierovým pozorovacím zvonom, Lucia aj so svojimi miniatúrnymi kamzíkmi šplhá po strmej lúke a celé Júlske Alpy aj s jazerom Bohinj máme ako na dlani. Sme ohromení a prekvapení, že nenápadne vyzerajúce vrcholky, ktoré nás na mape zaujali predovšetkým lúkami, ponúkajú tak strhujúce výhľady doplnené o štipku vojenskej histórie. Na rozdiel od neďalekého Vogla sme si tu však nemuseli pomôcť lanovkou, ktorá malým deťom veľmi nesvedčí, a výlet si tak mohla naplno užiť aj 17-mesačná Lucia. 29/05/20 Jitka Švarcová Svet

Pod Krkavou skalou 23/11/19 00:00 nová téma
    • Veľká Fatra: pod Krkavou skalou na zelenej značke Ružomberok - Vlkolínske lúky

• 3 osoby s vlastnou výbavou

• prameň hneď vedľa prístreška

• Ružomberok (vlak, bus) - Krkavá skala (zelená značka)