Pod Krkavou skalou

23.11.19

Nachádza sa v severnej časti Vaľkej Fatry, na východnom úpätí vrchu Sidorovo (Hýrová), neďaleko od Prírodnej pamiatky Krkavá skala. Prechádza okolo neho zeleno značený turistický chodník, na úseku súbežný s NCH, ktorým sa dá pokračovať nadol do Vlkolínca.

• zelená TZT z Ružomberka, 1:25 h,
  • NCH z Vlkolínca, 0:20 h,
  • žltá TZT + NCH z Bieleho Potoka, 0:50 h,
  • žltá + zelená TZT od TIM Vlkolínske lúky (pod Malinným brdom), 0:50 h.

Stavba je celodrevená s pôdorysom asi 4 x 3 metre, sedlová strecha pokrytá dreveným šindľom je v dobrom stave. Vnútro tvorí jeden priestor, terén pod ňou je v pôvodnom stave (udupaná hlina). Čelná strana je nekrytá, vzadu je stienka do výšky pása, bočné steny rovnakej výšky sú spojené so strechou. Po obvode sú úzke drevené lavice. Prístrešok poskytne dobrú ochranu pred dažďom a sparťanské podmienky pre prípadný nocľah pre 3 - 4 osoby s vlastnou výbavou.

Pár metrov od prístreška je rúrkou zachytený a strieškou krytý nie veľmi výdatný prameň. Vedľa sa nachádza panel spomínaného NCH. Terén poskytuje pekné výhľady na východ do údolia riečky Revúca a hrebene Nízkych Tatier.

Pod Krkavou skalou 23/11/19 00:00 nová téma

Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Prístrešok Pod Krkavou skalou Po dlhšom čase som si ako prístup na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry zvolil zelenú značku z Ružomberka ponad Vlkolínec. Celý čas som šliapal hustou hmlou s dohľadnosťou len pár desiatok metrov. Zrovna keď som dorazil k malej kaplnke, hmla sa začala trhať a povyše na okraji lesa som zbadal prístrešok. 23/11/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry

Recenzia Knižné tipy pre deti Našim deťom sa snažíme od malička nenásilne vštepovať vedomosti o prírode a životnom prostredí. Okrem toho, čo im vieme porozprávať sami, si často pomôžeme nejakou prívetivou knihou. Rada by som sa s vami podelila o obľúbené kúsky z našej knižnice s touto tematikou. Týkajú sa lesov, zvierat či narábania s odpadom. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Recenzia Sonine tipy na čítanie počas voľných dní Onedlho máme voľnejšie dva týždne, kedy sa nám snáď podarí zvoľniť hektické tempo fungovania a dostaneme sa viac k voľnočasovým aktivitám. U mňa k nim neodmysliteľne patria knihy, na ktoré nemám zďaleka toľko času, koľko by som chcela. Pokiaľ si aj vy robíte kôpku kníh na prečítanie, pripájam pár tipov z toho, čo ma zaujalo v poslednom čase. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Dachstein - na Stoderzinken cez Notgasse Konečne prišlo babie leto. Zo zoznamu plánovaných túr vyberám Dachstein, pretože tam som tohoto roku ešte nebol. Pôjdem na prechádzku podľa pána Paulisa, ktorý dáva reportáže zo svojich výletov na internet. Už ani neviem, prečo treba ísť cez Notgasse. Ale keď tadiaľ chodieva pán Paulis, nebude to zlá voľba. Druhým cieľom je obehať ferraty, ktoré sú tesne pod vrcholom kopca. 10/12/19 Martin Knor Svet

Pod Krkavou skalou 23/11/19 00:00 nová téma
    • Veľká Fatra: pod Krkavou skalou na zelenej značke Ružomberok - Vlkolínske lúky

• 3 osoby s vlastnou výbavou

• prameň hneď vedľa prístreška

• Ružomberok (vlak, bus) - Krkavá skala (zelená značka)