Moraine Lake, Kanada, Nomadi
Moraine Lake, Kanada, Nomadi Zatvoriť

Pozvánka Festival Cestou necestou chystá šnúru v 21 mestách

S jeseňou prichádza tradične aj nová šnúra festivalu Cestou necestou, tentokrát až 21 mestách SR, od 16.10. do 28.11.2019. Najväčšie podujatie sa bude konať od 8.-10.11.2019 v bratislavskom DK Ružinov, kedy je pripravených 50 prednášok v troch sálach. Témy sú pestré, skialp, vysokohorská turistika, paragliding, bicykle, plavby či stopovanie cez najrôznejšie krajiny.

Do DK Ružinov zavítajú zahraniční hostia z Nepálu, Fínska, Albánskeho konzulátu či režisér z Českej republiky, samozrejmosťou je domáce zastúpenie vrátane Slováka, ktorý navštívil všetky krajiny sveta.

V slovenských mestách si návštevníci pozrú prezentácie od horských masívov Ťanšanu, Patagónie, Kaukazu, Pamíru, Himalájí, cez Karakoram s výstupom na 8047m Broad Peak. Chýbať nebude PCT trail spolu s kanadským Rockies v podaní zakladateľa festivalu, Miša Knitla. Milo Daníšek ukáže najkrajšie výhľady Mt. Blancu, či jeden z najťažších hrebeňov Európy - korzickú GR20. Slovensko bude mať zastúpenie s Cestou SNP za 18 dní od Tomáša Kubinčáka.

Program bude pestrý, Mišo Knitl hovorí o ďalších prednáškach: "Prejdeme si na punkáča cez Južnú Ameriku, alebo stopom po pobaltských krajinách. Predstavíme vám prvého profi futbalistu v Libanone, alebo Slovenku, ktorá založila školu vo vojnou postihnutej Rwande. Memento ľudského zlyhania bude Černobyľ a mesto duchov Pripjať. Po vlastnej osi sa dostaneme do Sýrie ešte pred vojnou, na červenom skútri do Škandinávie, pionierom do Kirgizska."

Uvidíte aj štvorčlennú ženskú posádku, ktorá sa vydala naprieč Gruzínskom a Arménskom, či cestu krížom cez Pamír „highway“. ďalšie prednášky sú na tému – Azerbajdžan, krajina večného ohňa, ako sa dá prežiť Thajsko za cenu dovolenky v Európe, Seychely bez cestovky, či jeden rok života v Japonsku. Najodľahlejšie zákutia planéty zastúpi Kamčatka a paragliding v Antarktíde. Koho zaujímajú polárne oblasti, môže sa tešiť na Lofoty. Mišo sľubuje najkrajšie zábery Nového Zélandu, kde sa putovalo na kolesách, nohách, alebo lyžiach. Predstaví sa aj najčerstvejší člen festivalového tímu Gabo s profi zábermi z jeho 3mesačnej ceste po Islande. A napokon, aké to je sa vrátiť po 5 rokov z ciest domov?

Kompletný zoznam miest, prednášok a hostí je prístupný na festivalovej stránke i facebooku.