Chata Lesov SR Dudáš

30.11.19

• z Kysliniek (sezónny cyklobus, parkovisko) po modrej značke za asi 1.30 h,
  • od horského hotela Poľana (parkovisko) po modrej značke za asi 1.00 h,
  • zo sedla Priehybina po modrej značke za asi 0.30 h.

Poľovnícka chata je zároveň rekreačným objektom Lesov SR, takže treba počítať s jej využitím počas poľovníckej sezóny, víkendov a letných prázdnin. Okrem krytej verandy, ktorú možno využiť na núdzový úkryt v nečase je pri chate kvalitný prístrešok. Celodrevený altánok s kvalitnou strechou (asfaltová krytina) má dve bočné plné steny a dve steny majú zábradlie do výšky pása. Podlahu tvorí drevená dlážka a súčasťou zariadenia je veľký drevený stôl s dvomi postrannými lavicami. Po presunutí sedenia stranou sa vo vnútri zmestí asi osem nocľažníkov s vlastnou výbavou. Dvaja sa núdzovo môžu uložiť na krytej verande pri vstupe do chaty. Zázemie pre návštevníkov tvorí dreváreň, latrína a vonkajšie ohnisko s lavičkami.

Dudáš je zároveň pamätným miestom Slovenského národného povstania, preto pri chate končí kvalitná lesná asfaltka z Kysliniek. Na priečelí chaty sú osadené dve pamätné mramorové tabule. Jedna je venovaná štábu sovietskych partizánov ppl. Karasejeva Stepanova a druhá štábu Druhej československej partizánskej brigády kpt. Jevgenija Pavloviča Voljanského "Za slobodu Slovanov", ktorí sídlili v chate.

Východne od chaty sa 230 metrov nachádza zdroj vody pre objekt - studnička, ale na rázcestníku Dudáš a ani v teréne nie je označená (treba sa pozrieť do mapy). Ďalší upravený prameň - Zbojnícka studnička sa nachádza 850 metrov južne na trase modrej značky smer sedlo Priehybina (cestou do sedla je ešte jedna studnička). Smerom na Kyslinky po modrej značke sa nachádza tiež upravená studnička Zálomská, od Dudáša vzdialená 1850 metrov, v lese ešte pred rázcestím značiek Zálomská.

Chata Lesov SR Dudáš 30/11/19 14:39 1 príspevok

Prístrešok Chata Lesov SR Dudáš Od ukončenia prevádzky horského hotela Poľana sa možnosti úkrytu pred nečasom v najvyšších polohách Poľany dosť obmedzili. Z hotelového komplexu ostal funkčný len bufet, ale neposkytuje ubytovanie. Možnosť prístrešia v oblasti kaldery Poľany ponúka lesnícka chata Dudáš, pri ktorej stojí kvalitný altánok. 30/11/19 Tomáš Trstenský Poľana
Túra Prečo rastie deväť sekvojovcov pri Novej Bani Cez prázdniny mnohí balia kufre a mieria za hranice všednej každodennosti. Merajú dlhé cesty a precestujú pol sveta, aby videli jeho divy. Čuduj sa svete aj na krpatom Slovensku máme tiež mnohé kuriozity, divy a unikáty. Netreba cestovať stovky či viac kilometrov. Netreba ani vracať ľudom Slovensko. Stačí sa lepšie pozrieť za vlastné humná a poriadne sa rozhliadnuť. Objavíme mnoho zaujímavostí, ktoré nás doslova zaskočia. 02/08/19 Tomáš Trstenský Pohronský Inovec, Vtáčnik, +
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy

Túra Magurský NP: Diablov kameň a Magurský vodopád Vyberáme sa na nenáročnú túru k našim susedom do Poľska. Náš cieľ sa nachádza v Magurskom národnom parku (Magurski Park Narodowy). Navštívime Diablov kameň (Diabli Kamień), Magurský vodopád (Wodospad Magurski) a poprechádzame sa po dedinke Folusz. Trasa je ideálna pre rodiny s deťmi, pretože za krátky čas sa tu dá uzrieť naozaj mnoho atraktívnych krás panenskej prírody. dnes Gabriela Ferencová Nízke Beskydy, Poľsko
Túra Jesenné Grinavské jazerá Nie sú to síce žiadne veľhory, ale podhorie Malých Karpát na rozhraní lesa a vinohradov vie byť na jeseň veľmi príjemné na dopoludňajšiu vychádzku. Takto sme sa počas babieho leta s mamou a Maťkom vybrali do obľúbenej lokality nd Grinavou, časťou Pezinka. Okrem farebných vinohradov sa postupne prechádza okolo troch rybníkov. K tomu nás čakajú ešte dve pekné vyhliadky. včera Soňa Mäkká Malé Karpaty
Rozhovor Národné parky sú lunaparky, využívané primárne na ťažbu V novembri sa v Bratislave konala medzinárodná konferencia New initiatives from a decade of progress. Jedným z rečníkov bol slovenský europoslanec Michal Wiezik, ktorý hovoril o tom, že Slovensko by potrebovalo aspoň 5 % územia ponechaného na samovývoj. O tom, prečo práve 5 %, či toľko vhodného územia vôbec máme, a či pustiť do bezzásahových území turistov, sme sa rozprávali v nasledujúcom rozhovore. včera Soňa Mäkká Rozhovory

Chata Lesov SR Dudáš 30/11/19 14:39 1 príspevok
    • Poľana: horská poľana Dudáš pod Zadnou Poľanou (modrá značka Kyslinky - sedlo Priehybina)

• núdzovo 10 ľudí na drevenej podlahe prístrešku a verandy chaty

• prameň v blízkosti chaty - 230 metrov na východ

• Lesná správa Kyslinky
      Kyslinky 613, 97 637 Hrochoť
      +421 48/28 61 323, +421 918 33 52 92
      e-mail: ls.kyslinky(at)lesy.sk

• Kyslinky (lesná správa) - Dudáš (modrá značka)