Chata Dudáš

Chata Lesov SR Dudáš

30. 11. 2019
Od ukončenia prevádzky horského hotela Poľana sa možnosti úkrytu pred nečasom v najvyšších polohách Poľany dosť obmedzili. Z hotelového komplexu ostal funkčný len bufet, ale neposkytuje ubytovanie. Možnosť prístrešia v oblasti kaldery Poľany ponúka lesnícka chata Dudáš, pri ktorej stojí kvalitný altánok.

• z Kysliniek (sezónny cyklobus, parkovisko) po modrej značke za asi 1.30 h,
  • od horského hotela Poľana (parkovisko) po modrej značke za asi 1.00 h,
  • zo sedla Priehybina po modrej značke za asi 0.30 h.

Poľovnícka chata je zároveň rekreačným objektom Lesov SR, takže treba počítať s jej využitím počas poľovníckej sezóny, víkendov a letných prázdnin. Okrem krytej verandy, ktorú možno využiť na núdzový úkryt v nečase je pri chate kvalitný prístrešok. Celodrevený altánok s kvalitnou strechou (asfaltová krytina) má dve bočné plné steny a dve steny majú zábradlie do výšky pása. Podlahu tvorí drevená dlážka a súčasťou zariadenia je veľký drevený stôl s dvomi postrannými lavicami. Po presunutí sedenia stranou sa vo vnútri zmestí asi osem nocľažníkov s vlastnou výbavou. Dvaja sa núdzovo môžu uložiť na krytej verande pri vstupe do chaty. Zázemie pre návštevníkov tvorí dreváreň, latrína a vonkajšie ohnisko s lavičkami.

Dudáš je zároveň pamätným miestom Slovenského národného povstania, preto pri chate končí kvalitná lesná asfaltka z Kysliniek. Na priečelí chaty sú osadené dve pamätné mramorové tabule. Jedna je venovaná štábu sovietskych partizánov ppl. Karasejeva Stepanova a druhá štábu Druhej československej partizánskej brigády kpt. Jevgenija Pavloviča Voljanského "Za slobodu Slovanov", ktorí sídlili v chate.

Východne od chaty sa 230 metrov nachádza zdroj vody pre objekt - studnička, ale na rázcestníku Dudáš a ani v teréne nie je označená (treba sa pozrieť do mapy). Ďalší upravený prameň - Zbojnícka studnička sa nachádza 850 metrov južne na trase modrej značky smer sedlo Priehybina (cestou do sedla je ešte jedna studnička). Smerom na Kyslinky po modrej značke sa nachádza tiež upravená studnička Zálomská, od Dudáša vzdialená 1850 metrov, v lese ešte pred rázcestím značiek Zálomská.

Chata Lesov SR Dudáš 30/11/19 14:39 1 príspevok

Recenzia Merino bunda Black hill Veles Koncom roka 2019 sa mi na víkendovej akcii vo Veľkej Fatre pokazil na flísovej bunde zips. Nebola to žiadna výhra chodiť po zasneženej Fatre s rozzipsovanou bundou. Zhodou okolnosti na chate bol kamarát s merino bundou od Black hill, ktorá sa mi zapáčila, tak som si ju hneď vyskúšal. Po návrate do civilizácie som si objednal u slovenského výrobcu model Veles. Po trištvrte roku jej nosenia sa s vami podelím o moje skúsenosti. 28/10/20 Tomáš Trstenský Oblečenie
Túra Zaniknuté dediny (8) – Dubník V súvislosti s ťažbou nerastného bohatstva neustále vznikajú i zanikajú ľudské sídla. Na území Slovenska bola v minulých storočiach intenzívna ťažba prevažne rudného bohatstva. S baníckou činnosťou na našom území vzniklo viacero baníckych osád. Mnoho ich zaniklo, ale medzi bývalými baníckymi kolóniami má výsostnú pozíciu osada Dubník. 23/07/20 Tomáš Trstenský Slanské vrchy
Názor Petícia: Do prírody cez betónové koridory? Nie! Králikárne versus vilové štvrte alebo zeleň hneď za panelákmi proti vyasfaltovaným koridorom pomedzi múry satelitných ulíc. Obyvatelia banskobystrického sídliska Fončorda nesúhlasia s rozsiahlou výstavbou rodinných domov v prírode hneď nad mestom.  20/06/20 Tomáš Trstenský Iné

Túra Rudná magistrála 2: Tlstý javor – Stolica Druhá časť prechodu Rudnej magistrály, z Tlstého javora cez sedlo Zbojská na vrch Stolica s následným zostupom do Muránskej Zdychavy. Muránska planina, Veporské aj Stolické vrchy sú nádherným miestom, doteraz turisticky takmer neobjaveným. dnes Miloš Hajdin Muránska planina, Stolické vrchy, +
Príbeh Po bežkárskej stope na Líšku Koniec roka 2017 sa blížil a s ním aj najkrajšie sviatky roka - Vianoce. S týmto obdobím sú spojené rôzne akcie, medzi ktoré patria aj "kapustnice, bašávely a vianočné besiedky" v zamestnaniach. Po jednej takejto akcii som si naplánoval nenáročnú túru, počas ktorej som zažil zimné peklo aj raj. včera Martin Birka Príbehy
Túra Tematínsky hrad a Tematínska lesostep Alebo mrazivý novembrový slnečný kúpeľ. Sobotnú ozdravnú vychádzku sme si naplánovali v papučiach a s teplým čajom v piatok večer. Kubko navrhol hrad Tematín v Považskom Inovci, ktorý je od Bratislavy približne hodinku jazdy autom. Aby sme sa aj zahriali, pôjdeme z obce Lúka a späť cez Tematínsku lesostep. Vyzerá to aj na chôdzu mimo lesa, čo bude v predpovedanom chladnom počasí príjemné. Rada sa pridávam. 03/12/20 Daniela Mäkká Považský Inovec

Chata Lesov SR Dudáš 30/11/19 14:39 1 príspevok
    • Poľana: horská poľana Dudáš pod Zadnou Poľanou (modrá značka Kyslinky - sedlo Priehybina)

• núdzovo 10 ľudí na drevenej podlahe prístrešku a verandy chaty

• prameň v blízkosti chaty - 230 metrov na východ

• Lesná správa Kyslinky
      Kyslinky 613, 97 637 Hrochoť
      +421 48/28 61 323, +421 918 33 52 92
      e-mail: ls.kyslinky(at)lesy.sk

• Kyslinky (lesná správa) - Dudáš (modrá značka)