Pozvánka

Ďumbierfest 2019

09.11.19
Horské spoločenstvo a klub Bombura NKP v Brezne pozývajú na ďalší ročník horského multižánrového festivalu pre všetkých horalov a horalky, cestovateľov a športovcov a ďalších aktívnych ľudí. Pripravené sú tri večery plné inšpiratívnych príbehov z hôr so zaujímavými hosťami.

Program

štvrtok 14. november 2019

18:00
Diskusia na aktuálnu tému - Cestovanie pred ´89 (Bombura)
- ako sa mohlo alebo nemohlo slobodne pohybovať

piatok 15. november 2019

17:00 - 23:59
1.dokumentárny deň (Kino Mostár) + koncert Longital (Bombura)

• krátky film mladého českého horolezca a sleklajnistu Dannyho Manšíka Dobrá lajna
  • Peter Becko Ondrejovič zdokumentoval svoje doterajšie pôsobenie vo Venezuele v prezentácii Fenomén Venezuela, ktorú osobne predstaví
  • Miloslav Daníšek divákom porozpráva príbeh o 4280 km pešo naprieč Spojenými štátmi na PCT traili
  • Juraj Ďurifuk Koreň predstaví svoju expedíciou v Grónsku

sobota 16. november 2019

16:00 - 22:59
2.dokumentárny deň (Kino Mostár) + koncert Katka Korček & Prince Tribute (Bombura)

• Ján Vrabec s kamarátmi po kopcov Peru a Ekvádoru porozpráva o putovaní po kopcoch Peru a Ekvádoru
  • bicyklovanie po Ukrajine v podaní Jura Hýroša
  • spievajúci cestovateľ Rado Hanko porozpráva o národných parkoch Aljašky, západnej Kanady a Spojených štátov
  • na záver festivalu sa bude premietať dokumentárny, Oscarom ocenený film Free solo, v ktorom mladý horolezec Alex Honnold svojim vylezením legendárnej steny na El Capitan bez lana posúva hranice nemožného

Po oba dni sa zo vstupeniek žrebuje tombola. Medzi cenami je trojdňový lavínový kurz na Čertovici s lavínovým setom spolu v hodnote 450,- €, či vyhliadkový let lietadlom ponad Nízke Tatry.

FB event

Ďumbierfest 2019 10/11/19 14:58 1 príspevok

Recenzia Knižné tipy od Tomáša – retroturistika a príručka prežitia Pokračujeme v našich knižných tipoch výberom od nášho dlhoročného autora a editora Tomáša Trstenského. V jeho zozname sa nachádzajú knihy venujúce sa útulniam a chatám Malej Fatry, histórii turistiky na Slovensku, či Podkarpatskej Rusi z čias 1. Československej republiky. Výber uzatvára príručka prežitia s praktickým, no aj svojsky originálnymi radami. 24/11/19 Redakcia Mapy a knihy
Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. 12/11/19 Redakcia Festivaly a premietania
Recenzia Knižné tipy od Táne – príroda a jej ochrana Prinášame vám prvý zo série článkov s knižnými tipmi našich autorov. Prvý článok s odporúčaniami je od Táne Filipkovej. Ide najmä knihy o prírode, jej ochrane, o ohrozených druhoch či lokalitách. Zavedú nás do Vysokých Tatier, Veľkej Fatry ale aj do Ameriky či do Škandinávie. Medzi tipmi sú aj dve odporúčania na beletriu, pre ktoré je príroda dejiskom príbehu. 10/11/19 Redakcia Mapy a knihy

Túra Dachstein - na Stoderzinken cez Notgasse Konečne prišlo babie leto. Zo zoznamu plánovaných túr vyberám Dachstein, pretože tam som tohoto roku ešte nebol. Pôjdem na prechádzku podľa pána Paulisa, ktorý dáva reportáže zo svojich výletov na internet. Už ani neviem, prečo treba ísť cez Notgasse. Ale keď tadiaľ chodieva pán Paulis, nebude to zlá voľba. Druhým cieľom je obehať ferraty, ktoré sú tesne pod vrcholom kopca. dnes Martin Knor Svet
Rozhovor Keď človek dôjde prvý, je to už len čerešnička na torte Mužské prvenstvo v Slovenskej ultratrailovej lige 2019 patrí Mikulášovi Kérimu, ktorý svojím celoročným ziskom 8195,5 bodov nasadil latku naozaj vysoko. Svoje víťazstvo si zaslúžil skvelými výkonmi počas celej ultrabežeckej sezóny. Na ôsmich podujatiach SUT si vybojoval dvakrát 5. miesto (MF100 a NTS), raz 3. (P100), trikrát 2. (SŽ77, V100, RZB) a na dvoch podujatiach do cieľa dobehol ako prvý (L100, H100). Na tropickej Hriňovskej stovke (124 km, 5200 m+) zdolal náročnú trasu v čase 15:26:30, s takmer 1,5-hodinovým náskokom pred druhým Reném Mrázom. Miki je stálica slovenskej ultratrailovej scény, a tak mi nedalo a vyspovedala som ho, ako to robí, že mu to tak behá. včera Júlia Batmendijnová Rozhovory
Túra Potulky okolo Bukowiny Tatrzańskej Tatranskú Bukovinu (poľ. Bukowina Tatrzańska) sme už viackrát navštívili. Prostredie Podhalia (poľ. Podhale) obľubujeme najmä pre nenáročné, ľudoprázdne prechádzky s neopakovateľnými pohľadmi na Tatry. Obdivujeme kde-tu roztrúsené “živé” salaše - bacówki, či kulinárske špeciality. Okolie je posiate množstvom obydlí, čo špacírku predurčuje na bezpečnú alternatívu k vysokohorským túram v období s nepriaznivým počasím. včera Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry