Podcast

Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria)

11. 11. 2019
AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní.

1. diel – trasa Pacifickej hrebeňovky

V prvom dieli sa dozviete aká je diaľková trasa, odkiaľ a kam vedie, ako to funguje s povolením, ako to bolo s vodou na púšti, koľko ľudí Filip stretával a tiež o tzv. trail angles, ktorí turistom pomáhajú.

2. diel – počasie a výbava

V druhom dieli sme sa s Filipom rozprávali o počasí, o podcastoch, ktoré mu krátili dlhé chvíle samoty a tiež sme podrobnejšie prebrali výstroj a velikánsky, viac ako 100 litrový batoh, ktorý mal so sebou.

3. diel – jedlo a návrat späť do reality

V treťom dieli sa viac venujeme jedlu, zásobám a následným návratom do bežného života po mesiacoch strávených na triali.

Ďakujeme za sledovanie našej minisérie o PCT. Budeme radi, keď náš podcast budete sledovať cez niektorú z podcastových aplikácii. Na nové epizódy vás upozorní okamžite po publikácii, nebudete musieť čakať kým vyjdú tu na webe.
Priame linky: AppleGooglePodBeanSpotify

Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) 13/11/19 16:25 2 príspevky

Test Hanwag Alverstone II GTX - moderné trekingové topánky AKTUALIZÁCIA – Nedajte sa zmiasť prvým dojmom, hoci tieto topánky vyzerajú technicky, svojím určením majú oveľa bližšie ku klasikám ako napr. Hanwag Alaska, než k topánkam do vysokých hôr. Rovnako ako Alaska, patria Alverstone II do trekkingového radu, sú kategórie B/C, majú rovnakú cenu, no vážia o takmer 200 g menej a majú výrazne odlišnú konštrukciu, ktorá sa podobá na minuloročnú novinku Tatra Light. 30/06/20 Ľubomír Mäkký Obutie
Podcast S Belom o Anjelovi na horách Belo počas nasledujúceho roka vystúpi na najvyššie kopce všetkých slovenských pohorí. Prečo sa tak rozhodol a čo to má spoločné s Dobrým Anjelom sa dozviete v 17. epizóde HIKING podcastu. 25/06/20 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Bergans Trollhetta V5 75 – veľký trekingový batoh Spine2 je to hlavné, prečo sa tomuto batohu oplatí venovať pozornosť. Ide o odpružený chrbtový systém, ktorý tiež poskytuje značnú voľnosť pohybu. Pritom sa s ním celkom pohodlne nosia aj väčšie záťaže. Bergans tento batoh robí vo veľkostiach 75 a 95 litrov. My sme si vyskúšali menšiu z nich na víkendovke naťažko v Považskom Inovci – išlo o Kubkovu prvú dvojdňovku so spaním vonku. A ako to pri turistike s deťmi chodí, rodič musí takmer všetko odniesť sám. 24/06/20 Ľubomír Mäkký Batohy

Túra Zbojníckym chodníkom: Tiesňavy a Obšívanka Nedeľa po skončení vlaňajšieho autorského Hiking stretnutia sa ohlásila slnečným počasím. Výhľad z okna počas raňajok sľuboval krásny deň, no meteorológovia varovali pred silným vetrom na malofatranskom hrebeni. Mala som zabezpečiť odvoz a následný pickup Soni a Ľubovi, ktorí sa chystali na hrebeň. Vietor však zmenil plány, a tak sme sa všetci spoločne s Mirom vybrali na pre mňa neznámu vychádzku Zbojníckym chodníčkom cez Tiesňavy a Obšívanku. dnes Daniela Mäkká Malá Fatra
Túra Kremnickým hrebeňom z kúpeľov do kúpeľov Pri poslednej výprave do Kremnických vrchov k runám na Velestúre som si uvedomil jeden fakt. Úsek červenej značky na juh od Troch krížov je moja terra incognita. A prázdnota v našich mapách láka, nutkanie zaplniť biele miesta je neodolateľné. A tak, keď sa mi neočakávane uvoľnil v predĺženom májovom víkende jeden a pol dňa, prekonávam vlastnú pohodlnosť a neváham. Neplánovane zbalím batoh. Môžem vyraziť za svojím spôsobom novým dobrodružstvom. 04/07/20 Vladimír Mikuš Kremnické vrchy
Túra Hrad Uhrovec – okruh z Jankovho vŕšku s Jankom Keďže sa nerada vraciam rovnakou trasou, akou som išla do cieľa, ak je čo i len trošku možné urobiť si okruh, idem po tejto možnosti ako pes po údenom. V prípade hradu Uhrovec to nebolo inak. Sadla som si k počítaču, otvorila hikeplanner a pustila sa študovať mapu. Ono, možností až tak veľa človek nemá, ak sa potrebuje vrátiť do východiskového bodu, kde nechal auto. A tak padla voľba zobrať to z Jankovho vŕšku na Kňažinové lúky, odtiaľ k hradu Uhrovec a od hradu po modrej nazad na červenú. 03/07/20 Martina Haratíková Strážovské vrchy