Prístrešok - pohľad spredu

Prístrešok a búda pred Čuntavou

14. 12. 2019
Okolie Čuntavy poskytuje dostatok možností na úkryt pred nepriazňou počasia alebo k núdzovému prenocovaniu. K týmto možnostiam môžeme pripojiť aj dva drevené objekty pri turistickom smerovníku „Pred Čuntavou.“ Obe ležia len pár metrov od seba a nachádzajú sa hneď pri turistickom chodníku.

Objekty sa nachádzajú na križovatke žltej, modrej a červenej turistickej trasy, a cyklotrasy vedúcej zo sedla Besník. Taktiež majú výhodnú pozíciu na trase Cesty hrdinov SNP (E-8). Nachádzajú sa v nadmorskej výške 1173 m n. m. V blízkosti asi necelého kilometra je turistická chata Rita (objekt KST Dobšiná), v ktorej je možné slušné ubytovanie po dohode s chatárom - samozrejme za poplatok. Výhodou oboch objektov je, že sa nachádzajú za hranicou Národného parku Slovenský raj.

• z Telgártu (vlak, bus) po novej zelenej značke cez lyžiarske stredisko a Trestník za asi 1.40 h,
  • zo sedla Besník (parkovisko) po červenej značke Cesty hrdinov SNP (E-8) za asi 1.00 h,
  • z Dobšinskej Ľadovej Jaskyne (vlak, bus) po žltej cez Nižnú záhradu a po červenej značke Cesty hrdinov SNP (E-8) cez Starú Čuntavu za asi 2.20 h,
  • z Rejdovej (bus) po žltej značke cez sedlo Nemýtnik, Buchvald a rázc. pod Trsteníkom za asi 3.30 h,
  • zo sedla Javorinka (parkovisko) po po červenej značke Cesty hrdinov SNP (E-8) cez sedlo Šumiacka priehyba, sedlo Severná lúka na žltú značku do sedla Telgártska priehybka a po modrej značke cez rázc. pod Trsteníkom za asi 4.00 h.

Prístrešok má štvorcový pôdorys s veľkosťou približne 3 x 3 metre, podlahu tvorí udupaná hlina. Je to drevostavba. Po obvode je obitý doskami, zatiaľ čo vpredu sa nachádza otvorený priestor bez akejkoľvek možnosti uzáveru. Povrch strechy je tvorený lepenkou, ktorá je v dobrom stave. V interiéri sa nachádza lavička a stôl. Prístrešok je vhodný pre núdzové prenocovanie pre asi štyroch ľudí. Je potrebné mať karimatku a spací vak.

Lesná búda

Druhý objekt sa nachádza približne 20 metrov od prvého prístrešku. Je to zrubová búda využívaná pravdepodobne na lesnícke účely. Taktiež má zámok - momentálne je však bez kladky, ale je možné, že môže byť občas uzamknutý. Búda je tiež vhodná len na núdzové prenocovanie! V interiéri sa nachádza len udupaná hlina s rozmermi asi 3 x 4 metre. Objekt je bez okien, no zato s uzatvárateľnými dverami. Strechu tvorí plech, ktorý zaručuje sucho vo vnútri.

V blízkom okolí sa nenachádza žiadne otvorené ohnisko. Najbližší prameň je pri Čuntave (konkrétne pri Chate Rita), kde sa nachádzajú dve studničky v dobrom stave.

Prístrešok a búda pred Čuntavou 20/08/20 21:08 2 príspevky

Túra Čierny Balog, Dobroč – Zákľuky – Hronec Po týždňoch neustávajúcich dažďov konečne predpoveď počasia hlási, že môžeme očakávať teplý víkend bez zrážok. Tešíme sa a ihneď spriadame plány, kam sa s partiou kamarátov vydáme na hory. Stano otvára mapu a odpoveď je hneď jasná. A tak sa v sobotu ráno vyberáme do obce Čierny Balog, odkiaľ začíname našu dvojdňovú túru vo Veporských vrchoch. 01/08/20 Gabriela Ferencová Veporské vrchy
Extra Rozhľadňa v obci Okružná Na východnom Slovensku vznikla v roku 2019 ďalšia zo zaujímavých rozhľadní, ktorá sa nachádza nad obcou Okružná pri Prešove. Rozhľadňa sa nachádza na príjemnom mieste mimo ruchu ľudských obydlí a poskytuje príjemné výhľady na Prešov, Kapušiansky hrad, celý Čergov a v prípadne priaznivej viditeľnosti taktiež pohľad na Vysoké Tatry. 15/02/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti
Extra Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi V poslednej dobe sa na Slovensku rozmohlo stavanie rôznych rozhľadní, ktoré vás privedú na zaujímavé miesta s peknými výhľadmi. K týmto miestam sa priradilo aj mesto Lipany, ktoré nedávno otvorilo zaujímavú rozhľadňu s názvom Balážka. Rozhľadňa sa nachádza na západ od Lipian a poskytuje krásne pohľady na okolité pohoria Čergov, Levočské vrchy a Bachureň. 16/01/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti

Túra Stolové hory v Saskom Švajčiarsku V septembri sme sa vybrali do neďalekého Nemecka. Cieľom nášho trojdňového putovania bola bývalá vojenská pevnosť tesne za hranicami Česka. Terén bol nenáročný, zaujímavostí mnoho, doprava vlaková, lodná a pešia. dnes Jana Hrehová Svet
VHT Furkotská dolina, Bystrá lávka a Štrbský štít Ôsmy diel zo seriálu Tatranské doliny je venovaný Furkotskej doline, ktorá ústí neďaleko Štrbského plesa a ohraničuje ju Soliskový hrebeň z východu a hrebeň Ostrej zo západu. V závere doliny sa nad ňou týči Furkotský štít, z ktorého oba hrebene vybiehajú. Veľkou ozdobou Furkotskej doliny sú dve Wahlenbergove plesá, ležiace v jej hornej časti. Vyšné Wahlenbergovo pleso v samom závere doliny je druhým najvyššie položeným plesom v Tatrách a to je aj dôvod, prečo tu robím výnimku a dolinu si neprejdem tradične hore a späť dole. včera Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Túra Severovýchodnou časťou malebnej Muránskej planiny Po viacerých zimných a jarných potulkách Muránskou planinou som bažil po ďalšej návšteve ľudoprázdneho horstva. Naplánoval som si „okruh“ z Červenej Skaly s prespaním na útulni Nižná Kľaková, ktorá je čarovným miestom priamo v srdci národného parku. Počkal som, kým prejde daždivé obdobie druhej októbrovej dekády a vydal sa neplánovane sám do divočiny. 21/11/20 Martin Birka Muránska planina

Prístrešok a búda pred Čuntavou 20/08/20 21:08 2 príspevky
    • Na križovatke červenej, žltej a modrej značky na rázcestníku Pred Čuntavoou

• nutná vlastná karimatka a spací vak
      4 ľudia v prístrešku
      10 ľudí v búde

• pramene na poľane Čuntava, studnička pri chate Rita a válovy

• bez ohniska, len na núdzové prenocovanie alebo úkryt
      búda môže byť potenciálne uzamknutá