Pohľad na prístrešok

Slanské sedlo pod Stolicou

21. 12. 2019
Medzi vrcholmi Kyprov a Stolica sa v Slanskom sedle nachádza malý drevený prístrešok. V širšom okolí je najbližšia búda vzdialená asi 1,5 km na západ (Zrub Janka pod Kyprovom). Určite je dobre vedieť, že aj v tejto lokalite sa nachádza, hoc len malý prístrešok, no v nepriaznivom počasí dobre poslúži.

Prístrešok je umiestnený v Slanskom sedle pri turistickom smerovníku, kde sa stretáva modrá (vedúca z Čuntavy do Slavošoviec) a červená (vedúca od sedla Javorinka do Muránskej Zdychavy) trasa. Nachádza sa na otvorenom priestranstve, pretože okolité lesy sú po kalamite a lesníckom zásahu.

• zo sedla Javorinka (parkovisko) po červenej značke Rudnej magistrály cez sedlo Šumiacka priehyba, sedlo Severná lúka a zrub Janka za asi 2.00 h,
  • z Červenej Skaly (vlak, bus) po modrej (zelenej) značke do sedla Šumiacka priehyba a po červenej značke Rudnej magistrály cez sedlo Severná lúka a zrub Janka za asi 3.20 h,
  • z Muránskej Zdychavy (bus) po červenej značke cez Skalicu, Faltenovo sedlo a sedlo Harová (modrá značka) za asi 3.35 h,
  • z Muránskej Zdychavy (bus) po zelenej značke cez Karafovú a zrub Janka za asi 3.35 h,
  • z Čiernej Lehoty (bus) po modrej značke cez Faltenovo sedlo a sedlo Harová za asi 4.30 h,
  • z Rejdovej (bus) po žltej značke cez sedlo Olochova jama, po zelenej značke cez Grúň a Stolicu za asi 4.10 h,
  • z Telgártu (vlak, bus) po zelenej značke cez lyžiarske stredisko a Trestník a po modrej značke cez sedlo Telgártska priehybka a Kyprov za 4.30 h.

Objekt má pôdorys asi 3 x 3 metre. Je to jednoduchý prístrešok, v ktorom sa nachádzajú dve pozdĺžne lavičky a jeden stôl. Strecha je chránená lepenkou. Vedľa prístreška sa nachádza provizórne ohnisko. Miesto je vhodné na núdzové prespanie pre maximálne tri osoby s vlastným spacím vakom a izolačnou podložkou.

Najbližší zdroj vody je prameň rieky Slaná, ktorý sa nachádza tesne pri vrchole Stolice.

Slanské sedlo pod Stolicou 23/12/19 19:36 9 príspevkov

Túra Čierny Balog, Dobroč – Zákľuky – Hronec Po týždňoch neustávajúcich dažďov konečne predpoveď počasia hlási, že môžeme očakávať teplý víkend bez zrážok. Tešíme sa a ihneď spriadame plány, kam sa s partiou kamarátov vydáme na hory. Stano otvára mapu a odpoveď je hneď jasná. A tak sa v sobotu ráno vyberáme do obce Čierny Balog, odkiaľ začíname našu dvojdňovú túru vo Veporských vrchoch. 01/08/20 Gabriela Ferencová Veporské vrchy
Extra Rozhľadňa v obci Okružná Na východnom Slovensku vznikla v roku 2019 ďalšia zo zaujímavých rozhľadní, ktorá sa nachádza nad obcou Okružná pri Prešove. Rozhľadňa sa nachádza na príjemnom mieste mimo ruchu ľudských obydlí a poskytuje príjemné výhľady na Prešov, Kapušiansky hrad, celý Čergov a v prípadne priaznivej viditeľnosti taktiež pohľad na Vysoké Tatry. 15/02/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti
Extra Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi V poslednej dobe sa na Slovensku rozmohlo stavanie rôznych rozhľadní, ktoré vás privedú na zaujímavé miesta s peknými výhľadmi. K týmto miestam sa priradilo aj mesto Lipany, ktoré nedávno otvorilo zaujímavú rozhľadňu s názvom Balážka. Rozhľadňa sa nachádza na západ od Lipian a poskytuje krásne pohľady na okolité pohoria Čergov, Levočské vrchy a Bachureň. 16/01/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti

Túra Stolové hory v Saskom Švajčiarsku V septembri sme sa vybrali do neďalekého Nemecka. Cieľom nášho trojdňového putovania bola bývalá vojenská pevnosť tesne za hranicami Česka. Terén bol nenáročný, zaujímavostí mnoho, doprava vlaková, lodná a pešia. dnes Jana Hrehová Svet
VHT Furkotská dolina, Bystrá lávka a Štrbský štít Ôsmy diel zo seriálu Tatranské doliny je venovaný Furkotskej doline, ktorá ústí neďaleko Štrbského plesa a ohraničuje ju Soliskový hrebeň z východu a hrebeň Ostrej zo západu. V závere doliny sa nad ňou týči Furkotský štít, z ktorého oba hrebene vybiehajú. Veľkou ozdobou Furkotskej doliny sú dve Wahlenbergove plesá, ležiace v jej hornej časti. Vyšné Wahlenbergovo pleso v samom závere doliny je druhým najvyššie položeným plesom v Tatrách a to je aj dôvod, prečo tu robím výnimku a dolinu si neprejdem tradične hore a späť dole. včera Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Túra Severovýchodnou časťou malebnej Muránskej planiny Po viacerých zimných a jarných potulkách Muránskou planinou som bažil po ďalšej návšteve ľudoprázdneho horstva. Naplánoval som si „okruh“ z Červenej Skaly s prespaním na útulni Nižná Kľaková, ktorá je čarovným miestom priamo v srdci národného parku. Počkal som, kým prejde daždivé obdobie druhej októbrovej dekády a vydal sa neplánovane sám do divočiny. 21/11/20 Martin Birka Muránska planina

Slanské sedlo pod Stolicou 23/12/19 19:36 9 príspevkov
    • Slovenské rudohorie - Stolické vrchy: v Slanské sedlo medzi Kyprovom a Stolicou

dĺžka: 20.1985 ° VD

• Prístrešok, nutná vlastná karimatka, maximálne 3 ľudia

• Prameň rieky Slaná tesne pri vrchole Stolice

• provizórne ohnisko, len na núdzové prenocovanie alebo úkryt