Extra

Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi

16. 01. 2020

Rozhľadňa Balážka sa nachádza v horskom masíve s rovnomenným názvom, ktorý dosahuje nadmorskú výšku 643 m. Vrch je zaujímavý nielen rozhľadňou, ale taktiež starým židovským cintorínom, ktorý sa nachádza pod železničným násypom. Predpokladá sa, že vznikol príchodom prvých Židov z poľskej Haliče približne v roku 1813. V súčasnosti sa však nezachovala žiadna podoba cintorína a pripomína ho len informačná tabuľa na jeho mieste.

Vrch Balážka

Masívom Balážka prechádzajú dva turistické okruhy pod názvom „Malá skala a Veľká skala“. Okruh Malej skaly poskytuje výhľad od kríža, kde sa nachádzajú zákopy, studnička, posed a informačné tabule. Okruh Veľkej skaly ide hrebeňom Balážky, pričom oba okruhy sú na seba prepojené.

Rozhľadňa

Veža bola slávnostne otvorená v roku 2019. Poskytuje krásne výhľady na okolité pohoria Čergov a Levočské vrchy, Kamenický hrad a na celé mesto Lipany. Je vysoká 14 metrov a jej pôdorys je približne 10 x 10 metrov. Má tri podlažia. Je ukotvená v betónových pätkách a pôsobí veľmi masívne.

Zelenou turistickou značkou zo železničnej stanice v Lipanoch smerom na severozápad. Neskôr za železničným priecestím sa postupuje po miestnej turistickej značke (červeno-biely štvorec). Približné súradnice rozhľadne sú 49.17431° a 20.94954°

Použitý zdroj:

Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi 16/01/20 11:07 1 príspevok

Túra Čierny Balog, Dobroč – Zákľuky – Hronec Po týždňoch neustávajúcich dažďov konečne predpoveď počasia hlási, že môžeme očakávať teplý víkend bez zrážok. Tešíme sa a ihneď spriadame plány, kam sa s partiou kamarátov vydáme na hory. Stano otvára mapu a odpoveď je hneď jasná. A tak sa v sobotu ráno vyberáme do obce Čierny Balog, odkiaľ začíname našu dvojdňovú túru vo Veporských vrchoch. 01/08/20 Gabriela Ferencová Veporské vrchy
Extra Rozhľadňa v obci Okružná Na východnom Slovensku vznikla v roku 2019 ďalšia zo zaujímavých rozhľadní, ktorá sa nachádza nad obcou Okružná pri Prešove. Rozhľadňa sa nachádza na príjemnom mieste mimo ruchu ľudských obydlí a poskytuje príjemné výhľady na Prešov, Kapušiansky hrad, celý Čergov a v prípadne priaznivej viditeľnosti taktiež pohľad na Vysoké Tatry. 15/02/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti
Extra Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi V poslednej dobe sa na Slovensku rozmohlo stavanie rôznych rozhľadní, ktoré vás privedú na zaujímavé miesta s peknými výhľadmi. K týmto miestam sa priradilo aj mesto Lipany, ktoré nedávno otvorilo zaujímavú rozhľadňu s názvom Balážka. Rozhľadňa sa nachádza na západ od Lipian a poskytuje krásne pohľady na okolité pohoria Čergov, Levočské vrchy a Bachureň. 16/01/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti

Recenzia Dolu Váhom a dolu Nitrou Pred 20 rokmi sme sa vydali na prvú putovnú cyklovačku dolu Dunajom z Passau do Bratislavy. Bez konktrétneho itineráru, iba popri rieke. Ubytko sme riešili na mieste, prevažne v súkromí. Bolo to nezabudnuteľné. Táto cesta sa mi vynorila v pamäti, keď som zobrala do rúk knižku z vydavateľstva DAJAMA s ikonkou cyklistu z edície Po Slovensku, ktorá vyšla v roku 2019 a je venovaná cyklotrasám popri riekach Váh a Nitra. dnes Daniela Mäkká Mapy a knihy
Túra Kamniške Alpe - Raduha s okolím Raduha je 2062 metrov vysoký kopec v Kamnických Alpách (Kamniške Alpe), ležiaci východne od Solčavy. Plánoval som naň vyjsť už dávnejšie, ale raz bolo proti počasie, inokedy červená kontrolka motora. Teraz mi to vyšlo. Nuž a okrem Raduhy som si pozrel aj čosi v okolí. včera Martin Knor Svet
Túra Lačnovský kaňon, Zlá diera a Vrátnica Leto so svojimi horúcimi a slnečnými dňami prináša aj tmavé mračná a intenzívne búrky. Vo väčšine prípadov až v poobedňajšom alebo podvečernom čase, a tak je dostatok času na peknú turistiku. Využívam preto možnosť návštevy jedného pekného kaňonu v pohorí Braniska. Ak sa k tomu pridá ešte jedna jaskyňa a neskôr pekné skalné okno, tak je o zážitky postarané. Búrka nakoniec nebola, takže letná nedeľa dopadla nadmieru k mojej spokojnosti. 28/09/20 Marián Jaššo Branisko

Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi 16/01/20 11:07 1 príspevok
    • Spišsko-šarišské medzihorie: horský masív Balážka - juhovýchodný predvrchol

• celoročná

• Lipany (vlak, bus, parkovanie na konci Hviezdoslavovej ulice alebo pri cintoríne nad centrom na zelenej značke)