Extra

Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi

16.01.20

Rozhľadňa Balážka sa nachádza v horskom masíve s rovnomenným názvom, ktorý dosahuje nadmorskú výšku 643 m. Vrch je zaujímavý nielen rozhľadňou, ale taktiež starým židovským cintorínom, ktorý sa nachádza pod železničným násypom. Predpokladá sa, že vznikol príchodom prvých Židov z poľskej Haliče približne v roku 1813. V súčasnosti sa však nezachovala žiadna podoba cintorína a pripomína ho len informačná tabuľa na jeho mieste.

Vrch Balážka

Masívom Balážka prechádzajú dva turistické okruhy pod názvom „Malá skala a Veľká skala“. Okruh Malej skaly poskytuje výhľad od kríža, kde sa nachádzajú zákopy, studnička, posed a informačné tabule. Okruh Veľkej skaly ide hrebeňom Balážky, pričom oba okruhy sú na seba prepojené.

Rozhľadňa

Veža bola slávnostne otvorená v roku 2019. Poskytuje krásne výhľady na okolité pohoria Čergov a Levočské vrchy, Kamenický hrad a na celé mesto Lipany. Je vysoká 14 metrov a jej pôdorys je približne 10 x 10 metrov. Má tri podlažia. Je ukotvená v betónových pätkách a pôsobí veľmi masívne.

Zelenou turistickou značkou zo železničnej stanice v Lipanoch smerom na severozápad. Neskôr za železničným priecestím sa postupuje po miestnej turistickej značke (červeno-biely štvorec). Približné súradnice rozhľadne sú 49.17431° a 20.94954°

Použitý zdroj:

Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi 16/01/20 11:07 1 príspevok

Extra Rozhľadňa v obci Okružná Na východnom Slovensku vznikla v roku 2019 ďalšia zo zaujímavých rozhľadní, ktorá sa nachádza nad obcou Okružná pri Prešove. Rozhľadňa sa nachádza na príjemnom mieste mimo ruchu ľudských obydlí a poskytuje príjemné výhľady na Prešov, Kapušiansky hrad, celý Čergov a v prípadne priaznivej viditeľnosti taktiež pohľad na Vysoké Tatry. 15/02/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti
Extra Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi V poslednej dobe sa na Slovensku rozmohlo stavanie rôznych rozhľadní, ktoré vás privedú na zaujímavé miesta s peknými výhľadmi. K týmto miestam sa priradilo aj mesto Lipany, ktoré nedávno otvorilo zaujímavú rozhľadňu s názvom Balážka. Rozhľadňa sa nachádza na západ od Lipian a poskytuje krásne pohľady na okolité pohoria Čergov, Levočské vrchy a Bachureň. 16/01/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti
Túra NP Aggtelek: Za tajomným kláštorom Martonyi Nadišlo zamračené ráno a so Stanom sa chystáme na zaujímavé miesto k našim susedom do Maďarska. Vyberáme sa za pozoruhodným kláštorom, ktorý sa nachádza uprostred hôr a je starý takmer 800 rokov. Atmosféra miesta nám privádzala zimomriavky na chrbte a verím, že privedie aj vám, ak sa tam vyberiete. 09/01/20 Gabriela Ferencová Slovenský kras, Maďarsko

Túra Tri koruny z Červeného Kláštora Pieninský národný park je najmenší národný park na Slovensku s rozlohou iba 37,5 km². Chystáme sa tam asi rok, ale keďže oblasť je známa pltníctvom a splavom, vrchol letnej sezóny je tam mimoriadne preplnený a zohnať ubytovanie na poslednú chvíľu je takmer nemožné. A tak sme sa k tomu dostali až teraz. Niečo pred Silvestrom mi došlo, že hneď druhý novoročný víkend je predlžený, takže treba niečo spáchať. Nemusel som dlho uvažovať, a rozhodnutie padlo na Pieniny, konkrétne Červený Kláštor a okolie. dnes Dominik Chňapko Pieniny
Túra Sása – Babiná – Mäsiarsky bok – Krupina Miniseriál o túrach v širšom okolí Dudiniec ukončím popisom prvej túry, na ktorej som si overil, aké je skvelé, že obnovili prevádzku vláčika. Do obce Sása by som sa autobusom z Dudiniec dostal až o 11.24 h a to je na začiatok túry poriadne neskoro. Objavil som krásne kamenné polia, ktoré sa vyrovnajú Kamennému moru vo Vyhniach a asi sa o nich vo všeobecnosti veľa nevie. včera Miroslav Svítek Krupinská planina

Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi 16/01/20 11:07 1 príspevok
    • Spišsko-šarišské medzihorie: horský masív Balážka - juhovýchodný predvrchol

• celoročná

• Lipany (vlak, bus, parkovanie na konci Hviezdoslavovej ulice alebo pri cintoríne nad centrom na zelenej značke)