Extra

Rozhľadňa v obci Okružná

15.02.20

Rozhľadňa bola verejnosti sprístupnená 30. júna 2019. Autorom myšlienky je Jozef Sukovský z Farskej charity Okružná. Bola postavená dobrovoľníkmi v rámci projektu Oáza pokoja.

„Počas stavby rozhľadne od júna do septembra 2018 sa uskutočnilo spolu štyridsaťjeden brigád. Vyše päťdesiat dobrovoľníkov spoločne odpracovalo na výstavbe rozhľadne viac ako štyristodesať hodín dobrovoľníckych prác“.

Okolie je tvorené veľmi príjemnou krajinkou. Odporúčam taktiež zájsť asi 50 metrov južne od výhľadne, kde sa nachádza krásne oddychové miesto s vyrezaným dreveným krížom, ktoré stvárnil taktiež Jozef Sukovský.

Rozhľadňa

Objekt siaha do výšky 5 metrov a jeho pôdorys je približne 6 x 6 metrov. Rozhľadňa je postavená z masívnych trámov a je tvorená dvomi podlažiami. Je bezpečne ukotvená betónovými pätkami.

Zo západného konca dediny Okružná spevnenou cestou. K rozhľadni vedú drevené šípky. Nie je značená žiadnou turistickou trasou. Poloha rozhľadne je 49.022520 a 21.364430 / 49° 01.271´ a 21° 21.699´.

Použité zdroje:

Rozhľadňa v obci Okružná 15/02/20 00:00 nová téma

Extra Rozhľadňa v obci Okružná Na východnom Slovensku vznikla v roku 2019 ďalšia zo zaujímavých rozhľadní, ktorá sa nachádza nad obcou Okružná pri Prešove. Rozhľadňa sa nachádza na príjemnom mieste mimo ruchu ľudských obydlí a poskytuje príjemné výhľady na Prešov, Kapušiansky hrad, celý Čergov a v prípadne priaznivej viditeľnosti taktiež pohľad na Vysoké Tatry. 15/02/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti
Extra Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi V poslednej dobe sa na Slovensku rozmohlo stavanie rôznych rozhľadní, ktoré vás privedú na zaujímavé miesta s peknými výhľadmi. K týmto miestam sa priradilo aj mesto Lipany, ktoré nedávno otvorilo zaujímavú rozhľadňu s názvom Balážka. Rozhľadňa sa nachádza na západ od Lipian a poskytuje krásne pohľady na okolité pohoria Čergov, Levočské vrchy a Bachureň. 16/01/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti
Túra NP Aggtelek: Za tajomným kláštorom Martonyi Nadišlo zamračené ráno a so Stanom sa chystáme na zaujímavé miesto k našim susedom do Maďarska. Vyberáme sa za pozoruhodným kláštorom, ktorý sa nachádza uprostred hôr a je starý takmer 800 rokov. Atmosféra miesta nám privádzala zimomriavky na chrbte a verím, že privedie aj vám, ak sa tam vyberiete. 09/01/20 Gabriela Ferencová Slovenský kras, Maďarsko

Túra Skalnatá cez Vidlárovú dolinu Tohtoročná zima je skromná na sneh na celom Slovensku, nielen v Malých Karpatoch. Kým vo vyšších horách vládne v januári aspoň krásne slnečné počasie, nižšie polohy majú na jednej strane smolu, že sú celé dni zahalené v hustej hmle, no na druhej strane od asi 400 m vládnu aj tu zimné podmienky. Na zemi sa nachádza pár centimetrov snehu, ktorý je zmiešaný s námrazou padajúcou z omrznutých stromov. Takúto tajomnú náladu mám v Malých Karpatoch rád. dnes Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Túra Zimný vodopád Skok s deťmi Zima 2019/2020 veľmi neoplýva snehom a ak už niekde sneží, spravidla inde, než sa práve nachádzame. Aj preto sa tešíme, keď nás začiatkom jarných prázdnin vítajú zasnežené Vysoké Tatry. A keďže ďalšie dni majú byť teploty až do plus ôsmich stupňov, neváhame a napriek únave z neskorého nočnému príchodu nasledujúce ráno hneď vyrážame na túru. včera Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Kalvária nad Kysuckým Lieskovcom V článku by som rada upozornila na milé dielko - Kalváriu nad Kysuckým Lieskovcom, ktorá je celá umiestnená v prírode a je dobrým tipom pre vychádzku s deťmi, priateľmi alebo širšou rodinou. Dávnejšie, v roku 1995 bola nad Kysuckým Lieskovcom v lokalite s názvom Rovne postavená murovaná kaplnka Panny Márie. Pričinil sa o to miestny turistický klub, ktorý sa zameriava aj na vysokohorskú turistiku. Neskôr, v roku 2013 tu pribudla aj kalvária, ktorej posledné zastavenie stojí pri spomínanej kaplnke. A práve na kalváriu sme boli zvedaví. Prechádzku zastaveniami na asi 1,5 kilometri dlhom úseku zvládnu všetky vekové kategórie. My sme tu strávili milé nedeľné poobedňajšie dve hodinky. včera Jana Bílešová Kysucká vrchovina

Rozhľadňa v obci Okružná 15/02/20 00:00 nová téma
    • severné podhorie Slanských vrchov, na západnom okraji zástavby obce Okružná, v blízkosti zelenej cyklotrasy č. 5900

• celoročná

• Prešov (vlak, bus) - Okružná (bus, parkovanie na konci ulice)