Extra

Rozhľadňa v obci Okružná

15. 02. 2020

Rozhľadňa bola verejnosti sprístupnená 30. júna 2019. Autorom myšlienky je Jozef Sukovský z Farskej charity Okružná. Bola postavená dobrovoľníkmi v rámci projektu Oáza pokoja.

„Počas stavby rozhľadne od júna do septembra 2018 sa uskutočnilo spolu štyridsaťjeden brigád. Vyše päťdesiat dobrovoľníkov spoločne odpracovalo na výstavbe rozhľadne viac ako štyristodesať hodín dobrovoľníckych prác“.

Okolie je tvorené veľmi príjemnou krajinkou. Odporúčam taktiež zájsť asi 50 metrov južne od výhľadne, kde sa nachádza krásne oddychové miesto s vyrezaným dreveným krížom, ktoré stvárnil taktiež Jozef Sukovský.

Rozhľadňa

Objekt siaha do výšky 5 metrov a jeho pôdorys je približne 6 x 6 metrov. Rozhľadňa je postavená z masívnych trámov a je tvorená dvomi podlažiami. Je bezpečne ukotvená betónovými pätkami.

Zo západného konca dediny Okružná spevnenou cestou. K rozhľadni vedú drevené šípky. Nie je značená žiadnou turistickou trasou. Poloha rozhľadne je 49.022520 a 21.364430 / 49° 01.271´ a 21° 21.699´.

Použité zdroje:

Rozhľadňa v obci Okružná 15/02/20 00:00 nová téma

Túra Čierny Balog, Dobroč – Zákľuky – Hronec Po týždňoch neustávajúcich dažďov konečne predpoveď počasia hlási, že môžeme očakávať teplý víkend bez zrážok. Tešíme sa a ihneď spriadame plány, kam sa s partiou kamarátov vydáme na hory. Stano otvára mapu a odpoveď je hneď jasná. A tak sa v sobotu ráno vyberáme do obce Čierny Balog, odkiaľ začíname našu dvojdňovú túru vo Veporských vrchoch. 01/08/20 Gabriela Ferencová Veporské vrchy
Extra Rozhľadňa v obci Okružná Na východnom Slovensku vznikla v roku 2019 ďalšia zo zaujímavých rozhľadní, ktorá sa nachádza nad obcou Okružná pri Prešove. Rozhľadňa sa nachádza na príjemnom mieste mimo ruchu ľudských obydlí a poskytuje príjemné výhľady na Prešov, Kapušiansky hrad, celý Čergov a v prípadne priaznivej viditeľnosti taktiež pohľad na Vysoké Tatry. 15/02/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti
Extra Rozhľadňa Balážka nad Lipanmi V poslednej dobe sa na Slovensku rozmohlo stavanie rôznych rozhľadní, ktoré vás privedú na zaujímavé miesta s peknými výhľadmi. K týmto miestam sa priradilo aj mesto Lipany, ktoré nedávno otvorilo zaujímavú rozhľadňu s názvom Balážka. Rozhľadňa sa nachádza na západ od Lipian a poskytuje krásne pohľady na okolité pohoria Čergov, Levočské vrchy a Bachureň. 16/01/20 Gabriela Ferencová Zaujímavosti

Podcast O bratislavských lesoch s Jakubom Mrvom Lesy v okolí Bratislavy využívajú na rekreáciu desiatky tisíc ľudí denne. O zníženie ťažby v nich sa dlhé roky usiluje občianske združenia Iniciatíva Naše Karpaty. Na úrovni mestských lesov sa to už podarilo, no ďalšie obľúbené lokality spravuje štátny podnik Lesy SR. Prečo viazne dohoda s nimi, hoci mesto je ochotné podieľať sa kompenzácii straty, ktorá Lesom vznikne? dnes Soňa Mäkká Rozhovory
Túra Z Čergovského Minčola na Dukliansky priesmyk (2) Matka Božia držala nad nami v noci ochranný plášť na Svätej hore Javor. Vstávame do pokojného rána. Balenie trvá len krátko. Využijeme ešte možnosť raňajok v kultúrnejšom prostredí. Najväčší možný objem kávy sa snažím zohriať na vyššiu teplotu. Jej farba prekryje, ako dúfam len subjektívny, dojem závadnosti miestnej vody. Snažím sa totiž ušetriť niečo z posledných zásob z Kráľovej studne na priame pitie. Zostal mi necelý liter. Pribalím 1,5 l menej kalnej. Neviem, čo nás čaká. Nádej dáva sedlo s príznačným menom Regetovská voda. včera Vladimír Mikuš Nízke Beskydy
Rozhovor Miki Knižka: Zo Zbojníčky chcem urobiť modernú chatu Zbojnícka chata vo Vysokých Tatrách bude mať nového chatára. Majitelia tatranských chát, ktorými sú Klub slovenských turistov a Slovenský horolezecký spolok JAMES, vybrali v konkurze horského vodcu Mikiho Knižku. 18/09/20 Soňa Mäkká Rozhovory

Rozhľadňa v obci Okružná 15/02/20 00:00 nová téma
    • severné podhorie Slanských vrchov, na západnom okraji zástavby obce Okružná, v blízkosti zelenej cyklotrasy č. 5900

• celoročná

• Prešov (vlak, bus) - Okružná (bus, parkovanie na konci ulice)