Podcast

Kungsleden – turistika vo švédskom Laponsku

30. 12. 2019
Kungsleden je diaľková turistická trasa vo švédskom Laponsku. V 15. epizóde HIKING podcastu sa rozprávajú Ľubo s Palim o zážitoch z tejto trasy na sklonku tamojšej jesene. Reč bude o tom, aká je v severnom Švédsku príroda, ako sa tam turistika líši od nórskych Lofotov, aké sú turistické chodníky, značenie, horské chaty a s akými nástrahami sa museli vysporiadať.

Kungsleden s Palim a Ľubom

Toto je posledná epizóda HIKING podcastu v tomto roku. Ďakujeme všetkým, čo nás počúvajú a pokiaľ sa vám naše rozhovory v audioformáte páčia, šírte ďalej. Ak máte pripomienky alebo návrhy na vylepšenie, napíšte nám do fóra.

Kungsleden – turistika vo švédskom Laponsku 04/01/20 13:19 7 príspevkov

Recenzia Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice Ide o krátke nohavice z elastického priedušného a rýchloschnúceho materiálu od nórskej značky Skogstad. Sú vhodné na turistiku v horúcom počasí. Majú dĺžku tesne nad kolená a stredne vysoký sed. Z viacerých farebných vyhotovení som vyskúšal menej nápadný šedo-zelený variant. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia AdventureMenu Lightweight – dehydrovaná expedičná strava Doposiaľ mal výrobca v ponuke iba sterilizované jedlá, ktoré síce dobre chutili a stačilo ich ohriať, no boli dosť ťažké, pretože obsahovali aj vodu. Na náročnejšie prechody, kde si treba vziať viac zásob, preto veľmi vhodné nie sú. Od tohto roku má však AdventureMenu novinku – verziu Lightweight – ktorá je dehydrovaná. Niekoľko variantov sme ochutnali a prinášame krátku recenziu doplnenú o video. 15/07/20 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Test Hanwag Alverstone II GTX - moderné trekingové topánky AKTUALIZÁCIA – Nedajte sa zmiasť prvým dojmom, hoci tieto topánky vyzerajú technicky, svojím určením majú oveľa bližšie ku klasikám ako napr. Hanwag Alaska, než k topánkam do vysokých hôr. Rovnako ako Alaska, patria Alverstone II do trekkingového radu, sú kategórie B/C, majú rovnakú cenu, no vážia o takmer 200 g menej a majú výrazne odlišnú konštrukciu, ktorá sa podobá na minuloročnú novinku Tatra Light. 30/06/20 Ľubomír Mäkký Obutie

Túra Patagónia: NP Los Glaciares - Laguna de los Tres Fitz Roy (3405 m) - žulový obor, najvyšší vrch a legendárna ikona oblasti, ktorá, ako som spomenul v predchádzajúcom článku, dala meno celému pohoriu. Jeho silueta je nielen v erbe mestečka El Chaltén, ale aj v znaku Národného parku Los Glaciares. Za dobrého počasia ho vidieť snáď odvšadiaľ, z ulíc mestečka i patagónskej stepi. Svojou dominantnosťou človeka k sebe priam volá. Turisti sa najbližšie k nemu môžu dostať pri Lagune de los Tres. A práve toto horské jazero bude dnes naším cieľom. včera Martin Baniari Svet
Pozvánka Transsibírska magistrála – zážitky spojené s príbehmi ľudí Vlakom až na koniec sveta! Staňte sa súčasťou príbehu najväčšej železničnej trati na svete! Transsibírska magistrála je nevšedné cestovateľské dobrodružstvo odohrávajúce sa na koľajniciach križujúcich najdôležitejšie mestá Ruska, nedotknutú prírodu Mongolska, pestrý Peking aj legendárny Čínsky múr. Cestovateľské kino sa v utorok 18. augusta v košickom Kine Úsmev vydá spoznávať skryté krásy východnej Európy aj Ázie s cestovateľom Martinom Navrátilom, ktorý prezradí, čo všetko sa dá vidieť v “hoteli na kolesách”. 10/08/20 sponzorovaný článok Festivaly a premietania