Kungsleden neďaleko chaty Singi
Podcast

Kungsleden – turistika vo švédskom Laponsku

30. 12. 2019
Kungsleden je diaľková turistická trasa vo švédskom Laponsku. V 15. epizóde HIKING podcastu sa rozprávajú Ľubo s Palim o zážitoch z tejto trasy na sklonku tamojšej jesene. Reč bude o tom, aká je v severnom Švédsku príroda, ako sa tam turistika líši od nórskych Lofotov, aké sú turistické chodníky, značenie, horské chaty a s akými nástrahami sa museli vysporiadať.

Kungsleden s Palim a Ľubom

Toto je posledná epizóda HIKING podcastu v tomto roku. Ďakujeme všetkým, čo nás počúvajú a pokiaľ sa vám naše rozhovory v audioformáte páčia, šírte ďalej. Ak máte pripomienky alebo návrhy na vylepšenie, napíšte nám do fóra.

Kungsleden – turistika vo švédskom Laponsku 27/08/20 09:13 8 príspevkov

Recenzia Hardshell bunda Skogstad Kirkestinden a páperovka Salen Nepremokavá 2,5-vrstvová membránová bunda so všestranným využitím celoročne na turistiku a v zime na skitouring. Testujem ju zároveň s ľahkou páperovou bundou, s ktorou tvorí dobré kombo na lyžiarske túry. 03/03/21 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Podcast O Chate gen. M. R. Štefánika s Igorom Fabriciusom V 29. epizóde sme privítali pri mikrofóne chatára z nízkotatranskej chaty gen. M. R. Štefánika pod Ďumbierom. Rozprávali sme sa o histórii chaty, pôvode jej názvu, o turistoch v minulosti a dnes, o panoramatickej kadibúdke, o Halašovej jame, o plánovanej rekonštrukcii, ale aj o vplyve pandémie na chod chaty. 21/02/21 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Turistický batoh Fjällräven Singi 28 Batoh s netradičným vzhľadom, odolnými materiálmi, masívnym chrbtovým systémom a vyberateľným bedrovým pásom. Vhodný na trojsezónnu jednodňovú turistiku, keď toho so sebou potrebujete viac. Príjemným detailom je celorozopínací predný diel, ako aj možnosť dokúpenia prídavných vreciek. 27/01/21 Ľubomír Mäkký Batohy

Túra Cesta hrdinov SNP: Trenčín – Devín Posledná etapa prechodu Cesty hrdinov SNP. Z Trenčína cez Biele Karpaty až za hranice na Moravu a na záver prechod Myjavskou pahorkatinou a Malými Karpatami až do cieľa na Devíne. včera Gabriela Grofová Biele Karpaty, Malé Karpaty, +
Túra Zimný okruh lazníckym krajom Hriňovej Napriek blízkosti kraja som končiny v okolí Hriňovej nikdy nenavštívil. Dokonca aj cez Hriňovú som prechádzal len raz autom. Pritom ma malebná oblasť známa z obrázkov v kalendároch lákala už veľmi dávno. Bolo už na čase zmeniť žalostný stav. Vonku vrcholila zima 2020/2021 s krásnym jasným počasím a ako to už v zime býva, spolu s ním aj s poriadnymi mrazmi. Naplánoval som si príjemný dvojdňový okruh po lazníckych osadách a po umožnení cestovania mimo okres som vyrazil. 05/03/21 Martin Birka Veporské vrchy
Túra Zimný okruh na hrebeň Spišskej Magury zo Ždiaru Niekedy stačí pre cestovný ruch urobiť málo. Odhrnúť parkovisko. Táto okolnosť rozhodla o tom, že v druhej polovici februára sme sa vybrali na tento okruh. Pôvodne sme mali v pláne niečo iné, ale odradili nás ľadové parkoviská. Trasa je nižšej až strednej náročnosti, krajinársky veľmi vďačná. 04/03/21 Soňa Mäkká Spišská Magura