Pozvánka

Festival Cestou necestou v 14 mestách SR

13.01.20

Dve premiéry

Festivalu v slovenských mestách bude dominovať „CDT trail“ – najťažší a najdlhší (5000 km) trek v USA, ktorý ešte žiadny Slovák neprešiel, v podaní Pavla Sabelu (CZ). „Nároční“ Košičania s ich finálovým tripom do Ázie vol. 3 na starom Mercedese, ktorí takmer popierajú niektoré zákony fyziky.

Autonomádi z Česka budú mať taktiež svoje zastúpenie – Vojtěch Wertich na Avii z roku 1974 cez Južnú Ameriku. V starej dodávke ako „buskeri“ cestujú od Kanady po Mexiko a hra na gitare je ich chlebom chlebom. Moto priaznivcov určite pobaví aj Rudo na svojom Pionieri s novým príbehom, ale aj spanilá indická jazda na legendárnom Enfielde.

Na Kamčatku, Lofoty či do Peru

V programe je aj prezentácia o výstupe na ôsmu najvyššiu horu sveta – Manaslu (8163 m n. m.). Za skialpom a perfektným snehom sa pozriete na ďaleký Ťan-šan, o ešte ďalej, na divokú a nespútanú Kamčatku. Cyklisti sa môžu tešiť na poriadny šľapák na bicykloch cez Irán, Arménsko či Gruzínsko. Tri podoby Peru s partiou, ktorá čo-to už preskákala.

Nórske Lofoty ležia blízko polárneho kruhu, uvidíte neuveriteľné ľadové kráľovstvo. Lowcostové cestovanie a desať návštev Islandu, ale aj vodopády na každom kroku, pričom niektoré pre vietor tečú aj smerom nahor. Pripravené sú aj Faerské ostrovy.

Pre milovníkov skutočných výziev je tu príbeh Mili, ktorá vyrozpráva, ako sama zdolala nástrahy Strednej Ameriky. A vybrali by ste sa vo dvojici stopom zo Slovenska rovno do subsaharskej Afriky?

Cestovateľská pecka príde v podobe Amina Nakhleho, Slováka so sýrskymi koreňmi, ktorý zdolal celý americký kontinent. 40000 km bez koruny na transport alebo ubytovanie, len nákladnými vlakmi, stopovaním lodí cez Karibik, no hlavne pešo počas 8 mesiacov a bez stanu!

Kompletný zoznam miest je prístupný tu.

Festival Cestou necestou v 14 mestách SR 13/01/20 15:00 nová téma

Pozvánka Festival Cestou necestou v 14 mestách SR Nový rok, nové výzvy, nové cesty, ale aj nové miesta, kde ešte nikto nikdy nebol. Skialp, autonomádi, vysokohorská turistika, mladí fotografi, rôzne sólo kúsky, dlhodobé cestovanie či stopovanie všetkého možného v zabudnutých končinách sveta. Na všetko toto pozývajú organizátori festivalu Cestou necestou, ktorý štartuje svoju novú sezónu už dnes a bude sa konať v 14 mestách na Slovensku. 13/01/20 Redakcia Festivaly a premietania
Recenzia Knižné tipy od Tomáša – retroturistika a príručka prežitia Pokračujeme v našich knižných tipoch výberom od nášho dlhoročného autora a editora Tomáša Trstenského. V jeho zozname sa nachádzajú knihy venujúce sa útulniam a chatám Malej Fatry, histórii turistiky na Slovensku, či Podkarpatskej Rusi z čias 1. Československej republiky. Výber uzatvára príručka prežitia s praktickým, no aj svojsky originálnymi radami. 24/11/19 Redakcia Mapy a knihy
Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. 12/11/19 Redakcia Festivaly a premietania

Túra Cez Malé Pieniny (sedlo Vabec – Červený Kláštor) Pieniny sú síce maličkým národným parkom, ale svojou rozmanitosťou sú stále oblasťou, kam sa rád vraciam. Zvlášť som si obľúbil a často navštevujem lokalitu blízko sedla Rozdiel nad Litmanovou. A pri voľbe dvojdňovej turistiky padla opäť voľba na túto oblasť s plánom, že noc strávime práve v tomto sedle. dnes Stanislav Ďurica Pieniny
Túra Z Jablunkovského k Vlárskemu priesmyku (1) Aj keď som už niečo v živote prešiel, jedna časť Slovenska mi bola úplne neznáma. Severozápadné pohraničie Slovenska. Po jednom náhodnom zbere čučoriedok v oblasti Stratenca ma hrebeň Javorníkov chytil za srdce. Taký pekný kraj a pre mňa bez preháňania Terra incognita. Musím s tým niečo vykonať. Pomaly sa rodil plán na prechod pohraničných hôr z oblasti Beskýd Javorníkmi k Bielym Karpatom jedným vrzom. 18/01/20 Vladimír Mikuš Javorníky, Západné Beskydy
Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy