Pozvánka

XXIII. Zimný výstup na Tŕstie v Malých Karpatoch

11.02.20
Woodcrafter Sido Biatec a TK Štart Bratislava srdečne pozývajú všetkých milovníkov pohybu v horách a obzvlášť v Malých Karpatoch na XXIII. ročník Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát. Tento ročník sa uskutoční 15. 02. 2020 a stretneme sa na vrchole Tŕstie. Je z neho nádherný panoramatický výhľad na Myjavskú pahorkatinu, Biele Karpaty, Považský Inovec a Tribeč so Zoborom.

Organizátori Vás budú očakávať pri vrcholovej tyči nenápadného kopca medzi obcami Rozbehy a Buková od 12.00 do 13.00 hodiny. Samozrejme, že tam budú aspoň hodinu pred tým a hodinu potom. Prví štyria z účastníkov, ktorí trafia aspoň jednou z troch loptičiek so suchým zipsom zo 4 metrov stred terča s priemerom 37 cm, dostanú jednu z knižiek Bora Tomisa – Karpatské horké, alebo Petra Wohllebena – Tajomné pradivo prírody. Samozrejme, že ak sa to nikomu nepodarí, budú výhercovia vylosovaní. Ostatní sa môžu tešiť na štamprlík a perník. Zároveň tu bude širšej turistickej verejnosti predstavený nový Oblastný turistický odznak (OTO) – 24 vrcholov Malých Karpát v Bratislavskom samosprávnom kraji.

štartovné nevyberáme, my účastníkov odmeňujeme!

Prístup je možný peši, na snežniciach, bežkách, bicykli, podľa počasia a vôle účastníka po trasách:

1. Po zelenej značke z Buková, žel. stanica k smerovníku, potom po červenej po Sokolské chaty a od nich neznačene po lesnej asfaltke na samotu Horné Mikulčické a lúkami na Tŕstie (4,42 km s prevýšením 292 m);
  2. Po zelenej značke z obce Buková po Farmu pod Tŕstím a potom lúkou k vrcholovej tyči Tŕstie (2,5 km s prevýšením 181 m);
  3. Po žltej značke z Jablonica, žel. stanica - Pod Lipovým vrchom a potom po zelenej značke Rozbehy – Horné Mikulčické a neznačene lúkami k vrcholovej tyči Tŕstie (9,42 km s prevýšením 380 m);
  4. Po žltej značke z obce Prievaly do obce Rozbehy a potom po zelenej značke Horné Mikulčické a ďalej neznačene lúkami k vrcholovej tyči Tŕstie (6,84 km s prevýšením 371 m).

Kto nepôjde vlastným približovadlom do obce Rozbehy, či Buková, môže využiť železničný spoj Trnava či Kúty, žel. stanica - Buková, alebo autobusové spoje do Jablonice, Prieval, obce Buková či Cerová.

V okolí je zopár zaujímavostí:

Minulý rok na Malom Javorníku nad Medvedím údolím nás bolo päťdesiatdva účastníkov. Bude nás tento rok viac?

Tešia sa na Vás organizátori Sido a Danica.

XXIII. Zimný výstup na Tŕstie v Malých Karpatoch 11/02/20 15:00 nová téma

Túra Gajdoš, Kamenná brána a Peprovec Na pravidelnej utorňajšej stretávke v Malom Bajkale som popisoval, ako sme s Ivanou označovali kopce pre nový OTO 24 vrcholov MK BSK. Keď som spomenul, že mienim ísť opäť v sobotu označiť ďalšie, bol som vyzvaný, aby som to ponúkol ako oddielovú akciu. Vzhľadom na to, že kamarátka Majka mala mať o 18-tej s Devínskym chrámovým zborom AD HOC vystúpenie v devínskom kostole a my sme ju nechceli zmeškať, vybral som tri kopce v okolí Zochovej chaty. 20/02/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Extra Zimný výstup na Tŕstie Zorganizovať nejakú väčšiu akciu pre verejnosť je pomaly celoročná snaha s výsledkom veľmi neistým, a navyše, často neovplyvniteľným autorom projektu. Keď to všetko klapne, tak ako 15.02.2020 na XXIII. ročníku Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát – Tŕstie, je spokojnosť účastníkov tá najväčšia odmena autorovi a realizátorovi projektu. 17/02/20 Miroslav Svítek Reportáže
Túra Sása – Babiná – Mäsiarsky bok – Krupina Miniseriál o túrach v širšom okolí Dudiniec ukončím popisom prvej túry, na ktorej som si overil, aké je skvelé, že obnovili prevádzku vláčika. Do obce Sása by som sa autobusom z Dudiniec dostal až o 11.24 h a to je na začiatok túry poriadne neskoro. Objavil som krásne kamenné polia, ktoré sa vyrovnajú Kamennému moru vo Vyhniach a asi sa o nich vo všeobecnosti veľa nevie. 16/02/20 Miroslav Svítek Krupinská planina

Túra Zaniknuté dediny (2) – Mochovce Keď sme o pár dni po návšteve Horných Opatoviec rozmýšľali kam ísť, padol návrh na návštevu ďalšej zaniknutej obce. Prečo nie?! Komíny jadrovej elektrárne sme vždy obzerali len z diaľky, nedávno sme si pozreli dva zaujímavé filmy o Černobyle, tak si treba jadrovú hrozbu pozrieť aj na vlastné oči. Samozrejme, zase sme to spojili aj s menšou turistikou a pár kamarátov sa pridalo. dnes Danka Tomášiková Štiavnické vrchy
Správa Štátna ochrana prírody zmenila názor pri Chate pod Chlebom Projekt rekonštrukcie Chaty pod Chlebom v Národnom parku Malá Fatra vzbudil na jeseň minulého roka pozornosť konfliktom kvôli posudzovaniu vplyvu stavby na životné prostredie. Štátna ochrana prírody k prípadu vydala dve rôzne stanoviská. Zatiaľ čo správa národného parku trvala na komplexnom posúdení, jej nadriadené riaditeľstvo Štátnej ochrany prírody nevidelo žiadne ohrozenie chránených rastlín a živočíchov. Projekt chaty odvtedy prešiel niekoľkými zmenami a prípadom sa zaoberá ministerstvo životného prostredia. včera Soňa Mäkká Správy
VHT Nepál: Tri sedlá alebo za 6 dní 6 x cez 5000 m Takmer každý, kto má rád turistiku, tam už bol. Dokonca tam bolo aj veľké množstvo takých, ktorí do hôr inak nechodia, len chcú mať zavesenú fotku doma, v práci, na sociálnej sieti, najlepšie všade. Tri sedlá v oblasti Solokhumbu predstavujú o niečo náročnejší, menej chodený, ale o to krajší variant v porovnaní s Gokyo alebo EBC trekom. Pri troche dobrej vôle a rozumnom časovaní nástupov sa dá väčšina úsekov absolvovať nerušene. Stále platí, že krásne kopce v NP Sagarmatha je možné vychutnať si v atmosfére, ktorá nie je skazená organizovanými stádami. Stačí si privstať. včera Michal Gaboň Svet