Pozvánka

XXIII. Zimný výstup na Tŕstie v Malých Karpatoch

11. 02. 2020
Woodcrafter Sido Biatec a TK Štart Bratislava srdečne pozývajú všetkých milovníkov pohybu v horách a obzvlášť v Malých Karpatoch na XXIII. ročník Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát. Tento ročník sa uskutoční 15. 02. 2020 a stretneme sa na vrchole Tŕstie. Je z neho nádherný panoramatický výhľad na Myjavskú pahorkatinu, Biele Karpaty, Považský Inovec a Tribeč so Zoborom.

Organizátori Vás budú očakávať pri vrcholovej tyči nenápadného kopca medzi obcami Rozbehy a Buková od 12.00 do 13.00 hodiny. Samozrejme, že tam budú aspoň hodinu pred tým a hodinu potom. Prví štyria z účastníkov, ktorí trafia aspoň jednou z troch loptičiek so suchým zipsom zo 4 metrov stred terča s priemerom 37 cm, dostanú jednu z knižiek Bora Tomisa – Karpatské horké, alebo Petra Wohllebena – Tajomné pradivo prírody. Samozrejme, že ak sa to nikomu nepodarí, budú výhercovia vylosovaní. Ostatní sa môžu tešiť na štamprlík a perník. Zároveň tu bude širšej turistickej verejnosti predstavený nový Oblastný turistický odznak (OTO) – 24 vrcholov Malých Karpát v Bratislavskom samosprávnom kraji.

štartovné nevyberáme, my účastníkov odmeňujeme!

Prístup je možný peši, na snežniciach, bežkách, bicykli, podľa počasia a vôle účastníka po trasách:

1. Po zelenej značke z Buková, žel. stanica k smerovníku, potom po červenej po Sokolské chaty a od nich neznačene po lesnej asfaltke na samotu Horné Mikulčické a lúkami na Tŕstie (4,42 km s prevýšením 292 m);
  2. Po zelenej značke z obce Buková po Farmu pod Tŕstím a potom lúkou k vrcholovej tyči Tŕstie (2,5 km s prevýšením 181 m);
  3. Po žltej značke z Jablonica, žel. stanica - Pod Lipovým vrchom a potom po zelenej značke Rozbehy – Horné Mikulčické a neznačene lúkami k vrcholovej tyči Tŕstie (9,42 km s prevýšením 380 m);
  4. Po žltej značke z obce Prievaly do obce Rozbehy a potom po zelenej značke Horné Mikulčické a ďalej neznačene lúkami k vrcholovej tyči Tŕstie (6,84 km s prevýšením 371 m).

Kto nepôjde vlastným približovadlom do obce Rozbehy, či Buková, môže využiť železničný spoj Trnava či Kúty, žel. stanica - Buková, alebo autobusové spoje do Jablonice, Prieval, obce Buková či Cerová.

V okolí je zopár zaujímavostí:

Minulý rok na Malom Javorníku nad Medvedím údolím nás bolo päťdesiatdva účastníkov. Bude nás tento rok viac?

Tešia sa na Vás organizátori Sido a Danica.

XXIII. Zimný výstup na Tŕstie v Malých Karpatoch 11/02/20 15:00 nová téma

Túra Žarnovica – rozhľadňa Háj – Nová Baňa Koncom apríla som sa mal nachádzať na inom kontinente, no pandémia a príslušné opatrenia zariadili, že si dovolenku čerpám doma. Aspoň že nemusím byť len v okrese bydliska a po lese môžem chodiť bez rúška! Vypísal som si trinásť rozhľadní dosiahnuteľných na otočku aj s túrou z Bratislavy a po štvordňovom prechode Prašník – Patrónka, som mohol začať behať po rozhľadniach. 25/05/20 Miroslav Svítek Vtáčnik
Prístrešok Raková Keď sme pred rokom išli pochod na počesť gen. M. R. Štefánika, bol plán prespať v tomto prístrešku. Vzhľadom na lejak, ktorý potom v noci prišiel, bol som rád, že sme prespali v chate Lámaná skala. No keď som sa teraz v apríli chystal po rokoch na prechod 'na ťažko', pre istotu som si z TuristickaMapa.sk, vypísal nielen pramene, ale aj možnosti prespania. Tak som zistil, že možnosť prespania v prístrešku Raková nie je popísaná a ponúkam svoje skúsenosti. 16/05/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Trek na Malý M´Goun (2) Pred piatimi dňami sme prileteli zo srdca Európy a nám sa to zdá byť strašne dávno. Zvykli sme si, že k životu mnohé veci zrazu nielenže nepotrebujeme, ale si na ne ani nespomenieme. Kopce, cez ktoré prechádzame, mi v mnohom, hlavne farebnosťou, pripomínajú Dúhové hory na Islande. Vytvorili sme fajn partiu, kde každý s každým dokáže kráčať zopár hodín a kecať. Došli sme pod Malý M´Goun a dúfame, že všetci bez nehody vystúpime na jeho vrchol a hlavne tiež zostúpime do základného tábora. 12/05/20 Miroslav Svítek Svet

Extra Poznáte slovenské hory? (odpovede) Pred týždňom ste si mohli overiť svoje vedomosti v teste, ktorý som pre vás pripravila na základe poľských kníh z 19. storočia. Škoda, že knihy nie sú preložené do slovenčiny. Prečítali by ste si všetky dobré veci, ktoré o vás autori napísali. V žiadnej z kníh som nenašla nič negatívne o Slovákoch. Naopak, všetci autori napísali, že ste predovšetkým veľmi pohostinní, sympatickí, pokojní a veľmi čestní. A vždy máte dobrú náladu. Týchto komplimentov je v knihách oveľa viac. Myslím si, že niektoré by vás možno prekvapili. dnes Beata Okulińska Zaujímavosti
Túra Okruh Jánošíkovými dierami so synom V Jánošíkových dierach sme boli naposledy na jeseň v roku 2012. Bol s nami vtedy aj náš Janino, len sme o ňom ešte nevedeli. A keďže si na svoj maternicový zážitok samozrejme nepamätá, v rámci dohody, že každý týždeň počas pracovných dní si spravíme aspoň jeden celodenný výlet, sme sa vybrali práve sem. Síce to je z Bratislavy už celkom kus, ale ešte sa to v rámci jedného dňa otočiť dá. A keď môžeme na jednodňovky do troch hodín cesty chodiť do Álp, prečo by sme nemohli aj v rámci Slovenska? včera Martina Haratíková Malá Fatra
Správa Horské chaty sa vracajú do normálu, nocľahy sú ešte obmedzené Po ďalšej vlne uvoľňovania opatrení sa prevádzka horských chát a útulní opäť priblížila k zaužívanému modelu fungovania. Pretrvávajú však niektoré obmedzenia. Týkajú sa najmä pobytu v interiéroch a možností nocľahu. včera Soňa Mäkká Správy