Pozvánka

XXIII. Zimný výstup na Tŕstie v Malých Karpatoch

11. 02. 2020
Woodcrafter Sido Biatec a TK Štart Bratislava srdečne pozývajú všetkých milovníkov pohybu v horách a obzvlášť v Malých Karpatoch na XXIII. ročník Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát. Tento ročník sa uskutoční 15. 02. 2020 a stretneme sa na vrchole Tŕstie. Je z neho nádherný panoramatický výhľad na Myjavskú pahorkatinu, Biele Karpaty, Považský Inovec a Tribeč so Zoborom.

Organizátori Vás budú očakávať pri vrcholovej tyči nenápadného kopca medzi obcami Rozbehy a Buková od 12.00 do 13.00 hodiny. Samozrejme, že tam budú aspoň hodinu pred tým a hodinu potom. Prví štyria z účastníkov, ktorí trafia aspoň jednou z troch loptičiek so suchým zipsom zo 4 metrov stred terča s priemerom 37 cm, dostanú jednu z knižiek Bora Tomisa – Karpatské horké, alebo Petra Wohllebena – Tajomné pradivo prírody. Samozrejme, že ak sa to nikomu nepodarí, budú výhercovia vylosovaní. Ostatní sa môžu tešiť na štamprlík a perník. Zároveň tu bude širšej turistickej verejnosti predstavený nový Oblastný turistický odznak (OTO) – 24 vrcholov Malých Karpát v Bratislavskom samosprávnom kraji.

štartovné nevyberáme, my účastníkov odmeňujeme!

Prístup je možný peši, na snežniciach, bežkách, bicykli, podľa počasia a vôle účastníka po trasách:

1. Po zelenej značke z Buková, žel. stanica k smerovníku, potom po červenej po Sokolské chaty a od nich neznačene po lesnej asfaltke na samotu Horné Mikulčické a lúkami na Tŕstie (4,42 km s prevýšením 292 m);
  2. Po zelenej značke z obce Buková po Farmu pod Tŕstím a potom lúkou k vrcholovej tyči Tŕstie (2,5 km s prevýšením 181 m);
  3. Po žltej značke z Jablonica, žel. stanica - Pod Lipovým vrchom a potom po zelenej značke Rozbehy – Horné Mikulčické a neznačene lúkami k vrcholovej tyči Tŕstie (9,42 km s prevýšením 380 m);
  4. Po žltej značke z obce Prievaly do obce Rozbehy a potom po zelenej značke Horné Mikulčické a ďalej neznačene lúkami k vrcholovej tyči Tŕstie (6,84 km s prevýšením 371 m).

Kto nepôjde vlastným približovadlom do obce Rozbehy, či Buková, môže využiť železničný spoj Trnava či Kúty, žel. stanica - Buková, alebo autobusové spoje do Jablonice, Prieval, obce Buková či Cerová.

V okolí je zopár zaujímavostí:

Minulý rok na Malom Javorníku nad Medvedím údolím nás bolo päťdesiatdva účastníkov. Bude nás tento rok viac?

Tešia sa na Vás organizátori Sido a Danica.

XXIII. Zimný výstup na Tŕstie v Malých Karpatoch 11/02/20 15:00 nová téma

Bivak Pivnica Kolovrátok pod Mesačnou Opäť raz som sa presvedčil, že ak som niekade išiel desaťkrát, ešte stále som si všetko poriadne nepozrel. Na lúke Kolovrátok pod kopcom Mesačná vždy bývala kontrola pri Pochode bankových úradníkov. Chalani stanovali pri altánku a od prameňa sa chodilo neznačene k oploteniu obory Biela skala. Že je tam asi uprostred lúky pod stromami v lese pivnica, som si všimol až minulú sobotu, keď som prechádzal zo Sološnice do Píly. 17/10/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra České středohoří – okolím Litoměřic Náš T. O. Bjatek sa v roku 2020 dožíva 20. výročia svojej existencie. Na tento, pre nás tak významný rok, sme si pripravili viacero zájazdov – švajčiarske štvortisícovky, jednodňovky na Madeire, rakúske pohodové dvojtisícovky a České středohoří. Prišla však pandémia a plány nielen na zahraničie, ale aj domáce akcie padali jeden za druhým. 06/10/20 Miroslav Svítek Svet
Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko

VHT Ennstaler Alpen – Kreuzmauer Gesäuse je v mojich očiach najkrajším národným parkom Rakúska. Vápencové hory nie sú príliš vysoké, sú však poriadne divoké. Hrebene pohoria sú pre bežného turistu neschodné, hoci ich časti sa prejsť dajú. Vlani som prešiel z Malého na Veľký Pyhrgas, nuž a tento rok som chcel prejsť z Frauenscharte na Kreuzmauer. Problém bol v tom, že sa mi to nepodarilo. Napriek tomu bola prechádzka atraktívna. Myslím, že to bola najkrajšia túra, akú som túto sezónu v Rakúsku prešiel. dnes Martin Knor Svet
Túra Ihla a Čierna hora - okruh z Ihlian Moja mienka o Levočských vrchov bola, že sú rozsiahle, vhodné na bicykel, takmer bez značenia a kam sa človek pozrie, vidí holinu. Z toho plynul môj doterajší nezáujem ako pešiaka. Napriek tomu mi pri pohľade z Tatranskej Lomnice nedal spať jeden výrazný vcholček “Levočákov”. včera Roman 'Bazin' Matkovčík Levočské vrchy
Túra Na Starý plášť s dieťaťom Starý plášť je neznačený kopec neďaleko červenej malokarpatskej hrebeňovky (Štefánikova magistrála). Len tak na mape by ma asi neupútal, no po zapnutí vrstvy fotiek je jasné, že stojí za návštevu. Po ceste je tiež známa jaskyňa Deravá skala. 18/10/20 Soňa Mäkká Malé Karpaty