Revitalizácia studničky, Nízke Tatry, OZVA – občianske združenie vernárskych aktivít

Živé chodníky – podpora obnovy značených trás

26. 02. 2020
Nadácia Ekopolis vyhlásila výzvu na predkladanie projektov do grantového programu Živé chodníky na rok 2020. Projekty sa majú týkať obnovy značenia a vylepšenia infraštruktúry turistických a cykloturistických značených trás. Môžu sa realizovať na celom území Slovenska.

Podľa Jána Roháča z Nadácie Ekopolis musí projekt musí povinne obsahovať dve zložky: obnova turistického alebo cykloturistického značenia, a zároveň vybudovanie alebo obnovu studničiek. Projekty môžu byť ďalej zamerané na čistenie trasy od vegetácie, budovanie infraštruktúry ako lávky, mostíky, rebríky, reťaze, schody, protirózne opatrenia, odvodňovanie, úpravy a spevnenie povrchu trasy. Ďalej môžu obsahovať aj vybudovanie odpočívadiel, prístreškov a útulní, informačných či mapových panelov. Primárnym cieľom programu je však obnoviť značenie a zrevitalizovať studničky.

Uzávierka predkladania projektov je 18.marec 2020. Maximálna podpora pre jeden projekt je 1.660 €. O podporu môže požiadať organizácia, dlhodobo aktívna v oblasti pešej turistiky, cykloturistiky, cestovného ruchu, rozvoja a skrášľovania prostredia, spravovania územia a pod. Podpora nie je určená verejnej správe (štátne a samosprávne orgány a inštitúcie) a školám. Partnerom programu sú oblátky Horalka.

Program Živé chodníky funguje od roku 2008. Pôvodne podporoval iba projekty v národných parkoch, avšak od roku 2012 je zameraný na celé Slovensko.

Celé znenie výzvy

Živé chodníky – podpora obnovy značených trás 26/02/20 15:00 nová téma

Recenzia Karol Kaliský: Rok v divočine Knihy s horskou tematikou zaberajú značnú časť našej knižnice. Koncom januára sem pribudla publikácia Rok divočiny od Karola Kaliského. Vytiahla som ju opäť teraz s príchodom dlhých zimných večerov, kedy sa aj deti s obľubou prehrabávajú v prírodopisných a geografických knihách. dnes Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Na Kráľovu hoľu cez Kráľovu skalu Na ikonickú Kráľovu hoľu vedie viacero značiek. My sme sa na ňu vybrali po zelenej z Telgártu, cez Kráľovu skalu, ktorá mala byť pôvodne cieľom detskej túry. No naši chlapci dali najavo, že už si nechcú kopec s vysielačom obzerať len zospodu. včera Soňa Mäkká Nízke Tatry
Túra Plavecký Peter – Buková na popoludnie Názov zľahka odkazuje na sériu kratších túričiek, ktorú sme uverejňovali už veľmi dávno. V tomto prípade ide skôr o túru na dopoludnie, no koncept je rovnaký. Opúšťame záhorácku chalupu a keďže nemáme dlhú cestu, chceme sa ešte niekde nenáročne prejsť. Pohľad do mapy ponúkol trasu z Plaveckého Petra lesom popri meandroch potoka Hrudky k vodnej nádrži Buková. 19/11/20 Soňa Mäkká Malé Karpaty

Rada Ako kakáte v lese? Sú to úplne základné potreby, týkajúce sa každého turistu bez ohľadu na kondičku či výbavu, avšak v turistických príručkách či v návštevných poriadkoch národných parkov sa o nich nič nedozviete. Áno, odpadky je potrebné brať so sebou, ale o tom, že aj toaleťák je odpad, už všetci taktne mlčíme a väčšina si to vysvetľuje tak, že to vlastne nie je odpad. 25/11/20 Lenka Rusnáková Strava a pitie