Živé chodníky – podpora obnovy značených trás

26.02.20
Nadácia Ekopolis vyhlásila výzvu na predkladanie projektov do grantového programu Živé chodníky na rok 2020. Projekty sa majú týkať obnovy značenia a vylepšenia infraštruktúry turistických a cykloturistických značených trás. Môžu sa realizovať na celom území Slovenska.

Podľa Jána Roháča z Nadácie Ekopolis musí projekt musí povinne obsahovať dve zložky: obnova turistického alebo cykloturistického značenia, a zároveň vybudovanie alebo obnovu studničiek. Projekty môžu byť ďalej zamerané na čistenie trasy od vegetácie, budovanie infraštruktúry ako lávky, mostíky, rebríky, reťaze, schody, protirózne opatrenia, odvodňovanie, úpravy a spevnenie povrchu trasy. Ďalej môžu obsahovať aj vybudovanie odpočívadiel, prístreškov a útulní, informačných či mapových panelov. Primárnym cieľom programu je však obnoviť značenie a zrevitalizovať studničky.

Uzávierka predkladania projektov je 18.marec 2020. Maximálna podpora pre jeden projekt je 1.660 €. O podporu môže požiadať organizácia, dlhodobo aktívna v oblasti pešej turistiky, cykloturistiky, cestovného ruchu, rozvoja a skrášľovania prostredia, spravovania územia a pod. Podpora nie je určená verejnej správe (štátne a samosprávne orgány a inštitúcie) a školám. Partnerom programu sú oblátky Horalka.

Program Živé chodníky funguje od roku 2008. Pôvodne podporoval iba projekty v národných parkoch, avšak od roku 2012 je zameraný na celé Slovensko.

Celé znenie výzvy

Živé chodníky – podpora obnovy značených trás 26/02/20 15:00 nová téma

Rada Ako a kam na turistiku cez Veľkú Noc počas epidémie koronavírusu Hoci vláda obmedzila cez blížiace sa veľkonočné sviatky pohyb ľudí a prikázala im zdržiavať sa vo svojom okrese, mnohí turisti majú to šťastie, že v ich okrese sa nachádza niektoré z našich početných horstiev. Predpovede počasia na veľkonočné obdobie sú také, že turisti bývajúci v nížinách zrejme obohatia svoj slovník o niekoľko neslušných slov. Tí ostatní sa pravdepodobne vo väčšej miere vyberú do okolitých hôr. Prinášame vám súbor opatrení, ako sa správať pri túrach tak, aby ste seba ani ostatných nenakazili koronavírusom. dnes Soňa Mäkká Poradca
Túra Zimný vodopád Skok s deťmi Zima 2019/2020 veľmi neoplýva snehom a ak už niekde sneží, spravidla inde, než sa práve nachádzame. Aj preto sa tešíme, keď nás začiatkom jarných prázdnin vítajú zasnežené Vysoké Tatry. A keďže ďalšie dni majú byť teploty až do plus ôsmich stupňov, neváhame a napriek únave z neskorého nočnému príchodu nasledujúce ráno hneď vyrážame na túru. 02/04/20 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Správa Lesy SR robia obštrukcie s dohodou o znížení ťažby dreva v BA V lesoch okolo Bratislavy sa malo menej ťažiť a prioritou mala byť rekreačná funkcia. Štátny podnik Lesy SR to sľúbil na základe štúdie Technickej univerzity vo Zvolene. Lesníci mali od mesta Bratislava dostávať kompenzácie za zníženie ťažby. Dohoda však stále nie je podpísaná. Magistrát hovorí, že čaká na Lesy, tie tvrdia, že na ťahu je magistrát. 01/04/20 Soňa Mäkká Správy

Túra Macedónske paberky Desaťdňová návšteva Severného Macedónska sa uskutočnila ešte na jar v roku 2016, ktorej hlavnými cieľmi boli ľudoprázdne končiny pohorí Šar planina a Galičica s prechodom od jazera Ohrid k Prespanu. Nech je inšpiráciou pre podobný okruh západnou polovicou balkánskej krajiny. včera Marek Súľovský Svet
Túra Ako sme sa motali Štiavnickými vrchmi - 1. časť Za cieľ tohtoročného jarného vandru sme si zvolili Štiavnické vrchy. Slovo „jarný“ však tento rok začiatkom mája bolo treba brať s poriadnou rezervou. Príroda sa totiž tento rok zbláznila ešte viac ako po iné roky a zo zimy sme skočili rovno do leta. Stromy zakvitli už v apríli a v máji sme tu mali hotové leto s 30-stupňovými teplotami. Kým po iné roky sme sa v tomto termíne vytešovali z jarnej chrumkavej zelenej farby lístia a postupne sa s nadmorskou výškou prebúdzajúcu krajinu, teraz sme vyhľadávali tieň a schovávali sa pred páliacim slnkom. 06/04/20 Zdeno Vasilišin Štiavnické vrchy