Živé chodníky – podpora obnovy značených trás

26. 02. 2020
Nadácia Ekopolis vyhlásila výzvu na predkladanie projektov do grantového programu Živé chodníky na rok 2020. Projekty sa majú týkať obnovy značenia a vylepšenia infraštruktúry turistických a cykloturistických značených trás. Môžu sa realizovať na celom území Slovenska.

Podľa Jána Roháča z Nadácie Ekopolis musí projekt musí povinne obsahovať dve zložky: obnova turistického alebo cykloturistického značenia, a zároveň vybudovanie alebo obnovu studničiek. Projekty môžu byť ďalej zamerané na čistenie trasy od vegetácie, budovanie infraštruktúry ako lávky, mostíky, rebríky, reťaze, schody, protirózne opatrenia, odvodňovanie, úpravy a spevnenie povrchu trasy. Ďalej môžu obsahovať aj vybudovanie odpočívadiel, prístreškov a útulní, informačných či mapových panelov. Primárnym cieľom programu je však obnoviť značenie a zrevitalizovať studničky.

Uzávierka predkladania projektov je 18.marec 2020. Maximálna podpora pre jeden projekt je 1.660 €. O podporu môže požiadať organizácia, dlhodobo aktívna v oblasti pešej turistiky, cykloturistiky, cestovného ruchu, rozvoja a skrášľovania prostredia, spravovania územia a pod. Podpora nie je určená verejnej správe (štátne a samosprávne orgány a inštitúcie) a školám. Partnerom programu sú oblátky Horalka.

Program Živé chodníky funguje od roku 2008. Pôvodne podporoval iba projekty v národných parkoch, avšak od roku 2012 je zameraný na celé Slovensko.

Celé znenie výzvy

Živé chodníky – podpora obnovy značených trás 26/02/20 15:00 nová téma

Túra Holica – na okraji Západných Tatier Tatranský národný park končí nenápadným vrcholom s názvom Holica. Bližšie upútal moju pozornosť túto jar, keď kvôli vírusu hľadám nejaké pokojnejšie miesto na túru. Je už mimo národného parku, takže netreba riešiť ani pohyb po značených chodníkoch či sezónnu uzáveru. včera Soňa Mäkká Západné Tatry
Správa Horské chaty sa vracajú do normálu, nocľahy sú ešte obmedzené Po ďalšej vlne uvoľňovania opatrení sa prevádzka horských chát a útulní opäť priblížila k zaužívanému modelu fungovania. Pretrvávajú však niektoré obmedzenia. Týkajú sa najmä pobytu v interiéroch a možností nocľahu. 04/06/20 Soňa Mäkká Správy
Túra Brankovský vodopád a hrebeň Brankova Ide o pestrú túru, kde uvidíme najvyšší vodopád v Nízkych Tatrách, horské lúky, ale aj divoký hrebeň Brankova s úzkym chodníkom, solitérnymi skalami a hustým lesom. 01/06/20 Soňa Mäkká Nízke Tatry

Prístrešok Lesný zrub Šarvíz Pri putovaní zo Žarnovice na rozhľadňu Háj som doputoval po modrej značke k TIM Horáreň Šarvíz (tiež Zadný Šarvíz). Smerovník ma upozornil, že Zbojníčke studničky sú vzdialené 50 m dole po lesnej cestičke, a tak som sa išiel na ne pozrieť. V horúčave, čo bola, sa mi veľmi hodila čerstvá, studená voda z pekne upraveného prameňa. Umyl som sa, napil a prečítal si informačnú tabuľu o Zbojníckych studničkách. dnes Miroslav Svítek Pohronský Inovec, Vtáčnik
Extra Poznáte slovenské hory? (odpovede) Pred týždňom ste si mohli overiť svoje vedomosti v teste, ktorý som pre vás pripravila na základe poľských kníh z 19. storočia. Škoda, že knihy nie sú preložené do slovenčiny. Prečítali by ste si všetky dobré veci, ktoré o vás autori napísali. V žiadnej z kníh som nenašla nič negatívne o Slovákoch. Naopak, všetci autori napísali, že ste predovšetkým veľmi pohostinní, sympatickí, pokojní a veľmi čestní. A vždy máte dobrú náladu. Týchto komplimentov je v knihách oveľa viac. Myslím si, že niektoré by vás možno prekvapili. včera Beata Okulińska Zaujímavosti