Pozvánka

Cestou necestou v 22 slovenských mestách

sponzorovaný článok 03.03.20 Až v 22 slovenských mestách sa od 3. 3. – 7. 4. 2020 môžeš tešiť na cestovateľskú smršť, aká tu ešte nebola! Šialené príbehy, stopovanie, ženy sólo cestovateľky, treky na konci sveta, posúvanie hraníc komfortu, ostrovy ako z pohľadnice, cestovateľské prekvapenia či zahraniční hostia.

Budeš sa s nami plaviť po ostrovoch celého sveta. Čaká ťa jedna z TOP prednášok za celú históriu festivalu – Nový Zéland v podaní Tomáša Grígera. Frajerské Faerské ostrovy vystrieda zamrznutý Island, odskočíme si na nemenej atraktívne Azory, ktoré spoznáme len vďaka stopovaniu a s hlavou pod holým nebom. Pohodička na Maledivách bez rezortov či netradičná svadobná cesta na Madagaskare, nasledovaná rajskou Srí Lankou, ale aj kráľovstvom veľrýb, kde skoro nikto nechodí – Tongou.

Poputujeme za ľadovcami po celom svete, ale aj za šamanom do Nepálu. Dávku adrenalínu ti zdvihne reprezentant SR vo freeride – Ján Tajboš, ale aj prechádzka okolo osemtisícky – Manaslu.

Na festivale bude početne zastúpené aj nežnejšie pohlavie. Mili ti vyrozpráva príbeh, ako zdolala nástrahy Strednej Ameriky. Radka prešla na bicykli cez Irán a pre milovníčky skutočných výziev máme sólo trekovanie cez hory či skialp v Južnej Amerike.

Z kategórie „punk“ sa môžeš tešiť na ďalšie vyčíňanie Filipa Jánošíka, ktorý sa tentokrát vydal do kláštora v Thajsku, kde sa nechal dobrovoľne zavrieť do ringu s muay thai boxermi. Ikona Kysúc Mišo Tlelka predstaví štyri -stany z jeho siedmich návštev postsovietskych republík. Tvoje oko nezostane suché ani pri Rudovi s jeho pionierom, no tešiť sa môžeš aj na kompletnú trilógiu NÁROČNÝCH Košičanov na starom mercedese. Táto prednáška rúca dogmy a zmení ti život – Amin Nakhle a 40000 km naprieč americkým kontinentom bez koruny na transport alebo ubytovanie, len nákladnými vlakmi, stopovaním lodí cez Karibik, no hlavne pešo počas 8 mesiacov a bez stanu!

Uvidíme nespútanú a divokú Kamčatku, krajinu ako z Tisíc a jednej noci – Jordánsko, či paradox, akým je snehová metelica 37 km od rovníka v africkej Ugande, no nemôžu chýbať ani topky z JV Ázie, alebo cestovateľský masochizmus či čaro Indie.

Pre ekologicky naladených jednotlivcov budú prichystané kaukazské pralesy nadivoko, kde sa len tak hocikto nedostane, no aj miznúci svet európskych pralesov, a čaká ťa aj bonbónik z Černobyľu.

Fotograf z Česka Jiří Kalát vysvetlí, prečo Palestína nie je celkom ideálna turistická destinácia. Uvidíš poriadok a chaos v Maroku a Mauritánii, no tešiť sa môžeš aj na „CDT trail“ – najťažší a najdlhší (5000 km) trek v USA, ktorý ešte žiadny Slovák nepokoril. Podarilo sa to Pavlovi Sabelovi?

Ako bonus zažiješ, aké to je stráviť 5 rokov na cestách a vysvetlíme si pozitíva a negatíva dlhodobého cestovania.

Kompletný zoznam miest nájdeš na www.cestounecestou.sk a aj na facebooku.

Pozn. redakcie: Tento text je PR článok zadávateľa. Neprešiel jazykovým ani redakčným spracovaním a nemusí vyjadrovať názor redakcie HIKING.SK.

Prístrešok Lesný zrub Šarvíz Pri putovaní zo Žarnovice na rozhľadňu Háj som doputoval po modrej značke k TIM Horáreň Šarvíz (tiež Zadný Šarvíz). Smerovník ma upozornil, že Zbojníčke studničky sú vzdialené 50 m dole po lesnej cestičke, a tak som sa išiel na ne pozrieť. V horúčave, čo bola, sa mi veľmi hodila čerstvá, studená voda z pekne upraveného prameňa. Umyl som sa, napil a prečítal si informačnú tabuľu o Zbojníckych studničkách. dnes Miroslav Svítek Pohronský Inovec, Vtáčnik
Túra Holica – na okraji Západných Tatier Tatranský národný park končí nenápadným vrcholom s názvom Holica. Bližšie upútal moju pozornosť túto jar, keď kvôli vírusu hľadám nejaké pokojnejšie miesto na túru. Je už mimo národného parku, takže netreba riešiť ani pohyb po značených chodníkoch či sezónnu uzáveru. včera Soňa Mäkká Západné Tatry
Extra Poznáte slovenské hory? (odpovede) Pred týždňom ste si mohli overiť svoje vedomosti v teste, ktorý som pre vás pripravila na základe poľských kníh z 19. storočia. Škoda, že knihy nie sú preložené do slovenčiny. Prečítali by ste si všetky dobré veci, ktoré o vás autori napísali. V žiadnej z kníh som nenašla nič negatívne o Slovákoch. Naopak, všetci autori napísali, že ste predovšetkým veľmi pohostinní, sympatickí, pokojní a veľmi čestní. A vždy máte dobrú náladu. Týchto komplimentov je v knihách oveľa viac. Myslím si, že niektoré by vás možno prekvapili. včera Beata Okulińska Zaujímavosti