Zimný pľac
Zimný pľac Zatvoriť

Prístrešok Jánske táborisko Oravská Polhora

Oravská Polhora ako naša najsevernejšia obec je vhodným východiskom (cieľom) pri prechode hlavného hrebeňa Oravských Beskýd. Ak zvolíte neskorý nástup na hrebeňovku, tak mám pre vás tip na prvý nocľah v blízkosti horného konca rozsiahlej goralskej obce.

Oravské Beskydy: Oravská Polhora - horný koniec obce
717 m n. m.
táborisko (vlastné stany), príp. núdzovo v búde šenku
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
prameň v blízkosti
Kontakt
Obec Oravská Polhora
Spojenie
Oravská Polhora (autobusová zastávka Rázc. k štátnej hranici)
Dalšie info
obecný pľac na organizovanie jánskych vatier na súkromnom pozemku

• z horného konca Oravskej Polhory (autobusová zastávka rázcestie k štátnej hranici, TIM Oravská Polhora) v smere toku Polhoranky cez most a pri kaplnke doľava na stúpajúcu lesnú cestu, ktorá nás po 500 metroch cez smrekový les dovedie na táborisko,
  • príp. z horného konca Oravskej Polhory (otočka autobusu píla) mostom cez Polhoranku (príjazd do areálu píly Kohútová) a poľnou cestou popri Polhoranke k jej sútoku s Kohútovým potokom (povyše je brod), na druhý breh Kohútovho potoka a okrajom lúky ponad brehový porast Polhoranky do južného cípu lúky, kde pokračuje lesná cesta okolo studničky a drevenou lávkou rovno na táborisko - 1000 metrov od otočky autobusu.

Ide o verejné priestranstvo, ktoré je využívané polhorskou mládežou na organizovanie jánskych vatier. Areál táboriska je zariadený veľmi jednoducho. Ide o plošinu v lesnom poraste na západnom úpätí vrchu Ozembuchovka (923 m), ktorej názov pripomína ľudový hudobný nástroj - ozembuch. Lokalitu určite nevyhľadávajte v termíne okolo 24. júna, keď sa tu konajú jánske veselice spojené s kladením vatier.

Priestranstvo tvoria dve jednoduché búdky. Šenk (bufet) a dídžejský pult. Na zvyšku priestranstvo možno postaviť vlastný stan. Z okraja polianky je pekný výhľad na hornú časť obce s masívom Pilska v pozadí.

Severne od táboriska (100 metrov) vyviera upravený prameň pod Ozembuchovkou. Prejdete k nemu po drevenej lávke a prameň je hneď pri lesnej ceste.