Jánske táborisko Oravská Polhora

21.03.20

• z horného konca Oravskej Polhory (autobusová zastávka rázcestie k štátnej hranici, TIM Oravská Polhora) v smere toku Polhoranky cez most a pri kaplnke doľava na stúpajúcu lesnú cestu, ktorá nás po 500 metroch cez smrekový les dovedie na táborisko,
  • príp. z horného konca Oravskej Polhory (otočka autobusu píla) mostom cez Polhoranku (príjazd do areálu píly Kohútová) a poľnou cestou popri Polhoranke k jej sútoku s Kohútovým potokom (povyše je brod), na druhý breh Kohútovho potoka a okrajom lúky ponad brehový porast Polhoranky do južného cípu lúky, kde pokračuje lesná cesta okolo studničky a drevenou lávkou rovno na táborisko - 1000 metrov od otočky autobusu.

Ide o verejné priestranstvo, ktoré je využívané polhorskou mládežou na organizovanie jánskych vatier. Areál táboriska je zariadený veľmi jednoducho. Ide o plošinu v lesnom poraste na západnom úpätí vrchu Ozembuchovka (923 m), ktorej názov pripomína ľudový hudobný nástroj - ozembuch. Lokalitu určite nevyhľadávajte v termíne okolo 24. júna, keď sa tu konajú jánske veselice spojené s kladením vatier.

Priestranstvo tvoria dve jednoduché búdky. Šenk (bufet) a dídžejský pult. Na zvyšku priestranstvo možno postaviť vlastný stan. Z okraja polianky je pekný výhľad na hornú časť obce s masívom Pilska v pozadí.

Severne od táboriska (100 metrov) vyviera upravený prameň pod Ozembuchovkou. Prejdete k nemu po drevenej lávke a prameň je hneď pri lesnej ceste.

Jánske táborisko Oravská Polhora 21/03/20 00:00 nová téma

Útulňa Barborka na Lenivej Výstavba na Lenivej sa nedávno "preslávila" stavebnou aktivitou armádneho generála. Na mieste niekdajšej vojenskej chaty Barbora sa rozhodol postaviť súkromný rekreačný objekt. Aby sa upokojil rozruch okolo kontroverznej výstavby na území Národného parku Nízke Tatry, tak generál pre verejnosť vybudoval v sedle Lenivej malú turistickú útulňu Barborka. 28/03/20 Tomáš Trstenský Nízke Tatry
Túra Via Dinarica (3) – planina Visočica a Treskavica Putovanie ľudoprázdnymi balkánskymi horami pokračuje. Opúšťame planinu Bjelašnica a mostom cez Rakitnicu prechádzame do pohoria Visočica. Nedržíme sa kŕčovite trasy magistrály. Via Dinarica zabočí k horskej osade Bobovica a my pokračujeme po asfaltke do dedinky Tušila. Prechádzame jej jednotlivými osadami, až zakotvíme v susedstve turistickej chaty Vrela. Nasledujúce dve noci kotvíme v penzióne Visočica. 25/03/20 Tomáš Trstenský Svet
Prístrešok Jánske táborisko Oravská Polhora Oravská Polhora ako naša najsevernejšia obec je vhodným východiskom (cieľom) pri prechode hlavného hrebeňa Oravských Beskýd. Ak zvolíte neskorý nástup na hrebeňovku, tak mám pre vás tip na prvý nocľah v blízkosti horného konca rozsiahlej goralskej obce. 21/03/20 Tomáš Trstenský Oravské Beskydy

Rada Ako a kam na turistiku cez Veľkú noc počas epidémie koronavírusu Hoci vláda obmedzila cez blížiace sa veľkonočné sviatky pohyb ľudí a prikázala im zdržiavať sa vo svojom okrese, mnohí turisti majú to šťastie, že v ich okrese sa nachádza niektoré z našich početných horstiev. Predpovede počasia na veľkonočné obdobie sú také, že turisti bývajúci v nížinách zrejme obohatia svoj slovník o niekoľko neslušných slov. Tí ostatní sa pravdepodobne vo väčšej miere vyberú do okolitých hôr. Prinášame vám súbor opatrení, ako sa správať pri túrach tak, aby ste seba ani ostatných nenakazili koronavírusom. dnes Soňa Mäkká Poradca
Túra Macedónske paberky Desaťdňová návšteva Severného Macedónska sa uskutočnila ešte na jar v roku 2016, ktorej hlavnými cieľmi boli ľudoprázdne končiny pohorí Šar planina a Galičica s prechodom od jazera Ohrid k Prespanu. Nech je inšpiráciou pre podobný okruh západnou polovicou balkánskej krajiny. včera Marek Súľovský Svet
Túra Ako sme sa motali Štiavnickými vrchmi - 1. časť Za cieľ tohtoročného jarného vandru sme si zvolili Štiavnické vrchy. Slovo „jarný“ však tento rok začiatkom mája bolo treba brať s poriadnou rezervou. Príroda sa totiž tento rok zbláznila ešte viac ako po iné roky a zo zimy sme skočili rovno do leta. Stromy zakvitli už v apríli a v máji sme tu mali hotové leto s 30-stupňovými teplotami. Kým po iné roky sme sa v tomto termíne vytešovali z jarnej chrumkavej zelenej farby lístia a postupne sa s nadmorskou výškou prebúdzajúcu krajinu, teraz sme vyhľadávali tieň a schovávali sa pred páliacim slnkom. 06/04/20 Zdeno Vasilišin Štiavnické vrchy

Jánske táborisko Oravská Polhora 21/03/20 00:00 nová téma
    • Oravské Beskydy: Oravská Polhora - horný koniec obce

• táborisko (vlastné stany), príp. núdzovo v búde šenku

• prameň v blízkosti

• Oravská Polhora (autobusová zastávka Rázc. k štátnej hranici)

• obecný pľac na organizovanie jánskych vatier na súkromnom pozemku