Zimný pľac

Jánske táborisko Oravská Polhora

21. 03. 2020
Oravská Polhora ako naša najsevernejšia obec je vhodným východiskom (cieľom) pri prechode hlavného hrebeňa Oravských Beskýd. Ak zvolíte neskorý nástup na hrebeňovku, tak mám pre vás tip na prvý nocľah v blízkosti horného konca rozsiahlej goralskej obce.

• z horného konca Oravskej Polhory (autobusová zastávka rázcestie k štátnej hranici, TIM Oravská Polhora) v smere toku Polhoranky cez most a pri kaplnke doľava na stúpajúcu lesnú cestu, ktorá nás po 500 metroch cez smrekový les dovedie na táborisko,
  • príp. z horného konca Oravskej Polhory (otočka autobusu píla) mostom cez Polhoranku (príjazd do areálu píly Kohútová) a poľnou cestou popri Polhoranke k jej sútoku s Kohútovým potokom (povyše je brod), na druhý breh Kohútovho potoka a okrajom lúky ponad brehový porast Polhoranky do južného cípu lúky, kde pokračuje lesná cesta okolo studničky a drevenou lávkou rovno na táborisko - 1000 metrov od otočky autobusu.

Ide o verejné priestranstvo, ktoré je využívané polhorskou mládežou na organizovanie jánskych vatier. Areál táboriska je zariadený veľmi jednoducho. Ide o plošinu v lesnom poraste na západnom úpätí vrchu Ozembuchovka (923 m), ktorej názov pripomína ľudový hudobný nástroj - ozembuch. Lokalitu určite nevyhľadávajte v termíne okolo 24. júna, keď sa tu konajú jánske veselice spojené s kladením vatier.

Priestranstvo tvoria dve jednoduché búdky. Šenk (bufet) a dídžejský pult. Na zvyšku priestranstvo možno postaviť vlastný stan. Z okraja polianky je pekný výhľad na hornú časť obce s masívom Pilska v pozadí.

Severne od táboriska (100 metrov) vyviera upravený prameň pod Ozembuchovkou. Prejdete k nemu po drevenej lávke a prameň je hneď pri lesnej ceste.

Jánske táborisko Oravská Polhora 21/03/20 00:00 nová téma

Recenzia Merino bunda Black hill Veles Koncom roka 2019 sa mi na víkendovej akcii vo Veľkej Fatre pokazil na flísovej bunde zips. Nebola to žiadna výhra chodiť po zasneženej Fatre s rozzipsovanou bundou. Zhodou okolnosti na chate bol kamarát s merino bundou od Black hill, ktorá sa mi zapáčila, tak som si ju hneď vyskúšal. Po návrate do civilizácie som si objednal u slovenského výrobcu model Veles. Po trištvrte roku jej nosenia sa s vami podelím o moje skúsenosti. 28/10/20 Tomáš Trstenský Oblečenie
Túra Zaniknuté dediny (8) – Dubník V súvislosti s ťažbou nerastného bohatstva neustále vznikajú i zanikajú ľudské sídla. Na území Slovenska bola v minulých storočiach intenzívna ťažba prevažne rudného bohatstva. S baníckou činnosťou na našom území vzniklo viacero baníckych osád. Mnoho ich zaniklo, ale medzi bývalými baníckymi kolóniami má výsostnú pozíciu osada Dubník. 23/07/20 Tomáš Trstenský Slanské vrchy
Názor Petícia: Do prírody cez betónové koridory? Nie! Králikárne versus vilové štvrte alebo zeleň hneď za panelákmi proti vyasfaltovaným koridorom pomedzi múry satelitných ulíc. Obyvatelia banskobystrického sídliska Fončorda nesúhlasia s rozsiahlou výstavbou rodinných domov v prírode hneď nad mestom.  20/06/20 Tomáš Trstenský Iné

Túra Ako sme nezmizli v pohorí Tríbeč S kamarátom z času na čas vyrážame na vander s prespaním vonku. Tento rok sa nám to pre pandémiu či pracovné povinnosti nedarilo, a tak po celoštátnom špáraní v nose sme sa rozhodli využiť slobodu pohybu s negatívnym testom. Mňa zaujal článok o útulni Žliabok, a tak som vymyslel trasu a Ctibor zohnal ďalšieho parťáka – Petra zo Špačiniec. dnes Miroslav Svítek Tribeč
Túra Tri dni v Chočských vrchoch Slovensko máme celkom slušne prechodené, no nájde sa pár turisticky veľmi známych miest, ktoré sa nám úspešne vyhýbajú. Takými bola časť Chočských vrchov - Pravnáč a Čerenová skala. včera Danka Tomášiková Veľká Fatra a Choč
Túra Slovenskom 2: Krivánska Fatra, Kysuce a Orava Druhá časť môjho putovania „od domu až domov“ okolo Slovenska. V tejto časti prejdem cez Krivánsku časť Malej Fatry, Kysuckú vrchovinu, Kysucké Beskydy, Oravské Beskydy, Podbeskydskú vrchovinu a Oravskú Maguru. 28/11/20 Pavel Forgáč Malá Fatra, Kysucká vrchovina, +

Jánske táborisko Oravská Polhora 21/03/20 00:00 nová téma
    • Oravské Beskydy: Oravská Polhora - horný koniec obce

• táborisko (vlastné stany), príp. núdzovo v búde šenku

• prameň v blízkosti

• Oravská Polhora (autobusová zastávka Rázc. k štátnej hranici)

• obecný pľac na organizovanie jánskych vatier na súkromnom pozemku